Å så var det fredag igen!

Idag efter dagislämningen åkte jag till jobbet en sväng, för frukost och sällskap.





Nellie var propert klädd i kanelbullar (arbetsskadad?), såklart! ;)
Jag ska föreslå denna outfit till chefen (om och när jag kommer tillbaks) som våra nya arbetskläder. How cute is that, liksom? ;)

För en gångs skull lyckades jag tajma in att Katja jobbade! Sjukt längesen vi sågs! Jag har, tyvärr, alltid råkat pricka in hennes lediga dagar - antingen det, eller så har hon jobbat med högste bossen. Å då vill man inte vara kvar längre än nödvändigt ;) Men idag blev det tid till en frukost med Katja. Mysigt!
Dock fick inte Ulla sin beskärda del av mej, men man kan ju inte tillfredsställa alla ;)

Kl 10.30 hade Nellie tid på bvc, för 5 månaders sprutorna. Det gick jättebra, ingen "Gnellie" där inte ;) Å nu väger hon 6200 gram å är 63,5 cm. Hon ligger fortfarande under kurvan, men följer åtminstone sin "egen" kurva ganska bra iallafall.
Men "mata henne mer"...ööh, tycker att det är det enda jag gör ju!
När vi kom hem igen åt Nellie massor med spaghetti & köttfärssås. Och fruktpure till dessert.
Hon uppmärksammade nog Catharinas uppmaning.
Duktig tös!

Nu har jag tömt mobilen på kort oxå, så nu kan jag visa er (den ännu hemskare) snögubben som mamma å Alex gjorde häromdagen:


                   


Hahaha! Sjukt ful! Och läskig! Den påminner om Scream, tycker jag!


     vs.    


Tur att snön har gått bort nu, så man vågar göra ett besök där ute igen ;)

Lite fler vinterpics:


                   


Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag är avis på Nellies kanelbulledräkt!

Jag vill också ha en sån :D

2010-11-12 @ 16:57:35
Postat av: MALIN

Sjukt kul snögubbe ni fick till ;D Max var där igår: Kolla, Morfar har gjort en snögubbe till oss ;) ^^ haha Lille Morfar ute och tumlar omkring i snön :)

nELLIE LIKA FIN SOM VANLIGT!

2010-11-12 @ 17:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0