"Kära tomten, hur mår du?"

Helgen har gått i ultrafart (ovanligt? Nej!)
I lördags blev Nellie 5 månader och det firades med Barnloppis.
Det var hur kul som helst!! Längtar redan till nästa gång – det spekuleras om att det blir i februari.
Jättekul att träffa folk, som man vanligtvis - eller aldrig - träffar.
Jag är hel-nöjd med dagen!
Jag fick sålt för 720 kronor, vilket var mer än dubbelt av vad jag förväntat mej. Det mesta jag sålde kostade mellan 10 kr - 20 kr. Mestadels 10 kr.
Dessutom är det ju 700 kr mer än vad jag fått om jag bara slängt det ;)
Å så var det verkligen riktigt kul!

Alex å Mattias hade oxå haft en toppendag. Pannkakefrukost på McDonalds, bad i simhallen, en sväng på stan å bowling & lunch på Stures.
- Sicken pappa jag har va? sa Alex stolt till mej när jag frågat hur hans dag varit.
Pappagris ;)

Igår var jag å barnen hos mamma å pappa å hälsade på. Mattias var å grejade med vår bil (som besiktigades idag – utan anmärkning såklart ;) Dock fick våra tonade framrutor sätta livet till. Snyft!)

Idag har jag å kidsen haft en hemmadag. Jag å Alex har lekt med modellera medan Nellie lekte med sin pop-up leksak, som är storfavoriten här hemma just nu.
Mindre kul för mej dock, när hon kastar den i golvet stup i kvarten. BAAAANG!

Dessutom har jag å Alex skrivit brev till tomten. Läste i en tidning igår att man kunde skicka brev till tomten, så sagt å gjort.
- Vad ska vi skriva då, Alex? frågade jag.
- Kära tomten. Hur mår du? svarade Alex direkt. Som om det var det självklaraste i världen. Men how should I know? Jag har aldrig skrivit brev till jultomten förut..

Å därefter kom det där vanliga ”jag vill ha det, det, det, det, det, det å det..”
Längst ner på brevet ritade Alex en teckning – ”en skitcool rymdfärja”.
Så nu måtte väl tomten bli glad ;)

Trots att jag/vi haft en hemmadag, har jag shoppat som aldrig förr.
Nätshopping är livsfarligt ;)
Bland annat så har jag klickat hem strumpbyxor, strumpor å haklapp till Nellie. Adventskalender bestående av små mössor å strumpor – där man kan lägga små paket till barnen. Julklapp till Alex – Handy Manny-verktyg. Med mera, med mera!!


                   


Å så har jag naturligtvis hunnit dricka närmare 10 koppar kaffe. It’s life!
Hälften varma koppar, hälften kalla..Har man småbarn så har man ;)
Förr hade jag aldrig druckit kallt kaffe, men man blir ofta lite distraherad – milt uttryck – med småbarn med i bilden ;)

Provfotat barnen inför julen har jag gjort oxå! Haha! Om jag längtar till jul? Lite kanske :P
Men det här har jag bara Alex att skylla. Han hittade sina tomtekläder å på den vägen är det ;)
Blev riktigt sugen på att slå in lite julklappar oxå, men jag hejdade mej. (Iförsej bara för att Alex var hemma, annars hade papper å snöre åkt fram) :D


                   


                   


Sötnosarna!

Ikväll blir det den nya Beck.. 


Tjing!


Kommentarer
Postat av: Erika

Blev Alex önskelista lång?:-)



ja barnloppisen va nog en hitt .. tyvärr missade jag att anmäla mig itid så men nästa gång hoppas jag att jag kommer med :-)

¨

kram på dig!

2010-11-01 @ 20:05:16
Postat av: MALIN( Da sister)

moster´s Snuttegrisar!

2010-11-01 @ 20:28:17
Postat av: Frida

Åh Emma- vilka godingar!!!

2010-11-02 @ 12:29:43
Postat av: camilla

Underbart fina julebarn!

2010-11-03 @ 18:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0