Måndag!..

..och ännu en helg har passerat. My God – det tåls att säja igen (å igen å igen..) men tiden går alldeles för fort! Dock har jag inga problem med att det blir vardag igen – nästan bara gött ;) Skitsaksamma liksom, jag är ändå bara hemma å å lever lyx ;)
Å att vara ledig hemma med Mattias en hel helg är maxgränsen för vad jag klarar av ;)
Haha, nää skämt åsido! Men eftersom vardagarna går lika fort så gör det mej inget att vara hemma ”själv”. Dessutom hade jag ju inte velat åka runt på alla mina dejter å fikor om han hade vart hemma. Då vill man ju passa på att umgås hela familjen. Så mina dejter å fikor får klaras av medan han arbetar. Det är mitt jobb ;)

I lördags efter frukosten begav vi oss, hela familjen – of course, ut till mamma å pappa för pulka- och snowraceåkning.
Nellie gjorde sitt premiäråk! Å jodå, visst tyckte hon om det. Eller ja.. hon tyckte väl egentligen inte att det va så stor skillnad från att åka vagn. Men hey, hon ogillade ju inte det i alla fall! ;)


                   


                   


Hos mamma å pappa bjöds det även på middag, gott!
Sedan åkte vi därifrån strax efter 17-tiden å vidare till Bohlins för att köpa kvällsmys; revbensspjäll (eller hundben som Max å Wilma säjer. Haha!). Hyrde Sex and the city 2 oxå – en riktig Mattias film ;)
Haha! Stackarn, han får stå ut med så mycket ;)
Men njae, filmen var la sådär. Segt lång – över 2 timmar. Ettan var bättre.

Alex, bästa storebrorsan, skulle prompt mysa med Nellie i sin säng innan sovdags:


                   

Gullegrisen!
- Så ja. Godnatt då. Gå nu, mamma. Lämna oss ifred. Vi vill vara ifred.

Igår, söndag, fick jag sovmorgon av min käre karl. Mattias tog barnen å gick upp - som han alltid gör iförsej. He must really love me! ;) Å jag slog därmed inte upp mina blå förrän kl 11,15. Lovely!
Jag kan nog sova hur länge som helst, på den punkten kommer jag nog aldrig bli vuxen :)

Strax efter mitt uppvaknande ringde Jenny (ur "Alex föräldragrupp") å bjöd in oss på lunch. Eftersom jag var yrvaken - själva hade de vart uppe sedan kl 05 då deras barn vaknat (!) – fick det bli vid 14-tiden.
Lyx å bli bjuden på lunch bara sådär!
Så sagt å gjort, vi åkte ut till Långared å deras nybyggda hus (läs: slott). Trallade först in en sväng på Fly blommor å köpte med en liten adventsplantering till folket.
Det var en väldigt mysig träff med trevligt sällskap, god lunch, lek å fika med nybakade muffins med chokladbitar i. Yammi!

Väl hemma igen tog Mattias ner julsakerna från vinden åt mej, så att jag kunde se om det dög i år oxå ;) Mattias retar mej alltid att jag ska ha nytt varje år, men i år duger det (mesta iallafall..)
När han sedan stack ut en sväng till garaget, flög det hux flux upp en del tomtar i fönstren.. trots att det inte riktigt var meningen :O  Kunde inte hejda mej när det bara "stod där" å tittade på mej..
Men fint blev det!  ;)

Mysigt till helgen då det är första advent och därmed den traditionella första-advents-fikan för släkten oxå – inte att förglömma. Mys!

Idag har världens bästa syster vart här å passat Nellie, medan jag var med specialagenten hos Frida å klippte honom.
När jag kom hem var både barnet vid liv + att hon bäddat min & Mattias säng, Alex säng å plockat undan massa leksaker.
Probably the best babysitter in the world! ;)

Imorrn tänkte jag fixa lite till inför första advent så man slipper stressa ihelgen. Å kanske slå in dom sista julklapparna? :)
Onsdag är det (äntligen) dags för mammagrupp igen. Kul!
Torsdag ska jag vara dogwalker åt Ronja, då mammsen är på kurs.
Fredag är det dags för Nellies 6 månaders läkarkontroll på bvc. Fatta! ETT HALVÅR är lilltjejen redan (nästa tisdag). Galet! Men såå roligt – det blir verkligen bara roligare å roligare! Klyschigt, men sant!

(By the way, jag såg inte i syne. Dagen efter vi upptäckte Nellies första tand, kom oxå den andra.
Här går det undan!)


So long!

 


Kommentarer
Postat av: Bella

Å va mysigt å börja julpynta nu. Har vart på G flera gånger idag men känner att jag nog får vänta lite :)

Å pulkaåkning...vill jag oxå göra :D

2010-11-22 @ 22:03:33
Postat av: Erika

Hej Emma!



kul läsning som vanligt!

kram på dig!

2010-11-23 @ 13:28:59
Postat av: MALIN

Nu undrar jag vad som var bäst: Att ungen fortfarande levde eller att jag hade plockat undan/städat..:D

2010-11-23 @ 13:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0