Nellie har fått en tand!

Ja, rubriken talar väl för sej själv? ;) Men för den not-so-brighta så förklarar jag: Idag upptäckte jag lillans första tand! Lill-stora tjejen! <3

Snäppet efter brorsan, men ändå godkänd! ;) Alex första tand upptäckte jag veckan innan han blev 5 månader. Men nått måste han väl oxå vara först på. Nellie har ju hitintills varit före honom både på att vända sej från rygg-mage, mage-rygg å sitta upp utan stöd.
…The fight goes on!

Idag var Alex första dagisdag denna veckan – som jag längtat! Syrran berättade nämligen igår att dagiskorten hade kommit! Å idag fick alltså jag oxå ta del av dessa…
..Trots halvt misshandlad blev Alex (faktiskt) ganska söt! Haha, klart han är söt – han är ju min ;) – men ja, ni fattar va jag menar! Mina förväntningar var ju inte direkt skyhöga efter hans möte med stenen i skogen - som ägde rum dagen innan fotograferingen. Naturligtvis.

Gruppfotot blev väl inte det bästa iförsej, då Alex sitter å petar sej i örat (?) å dessutom vänder sin misshandlade sida åt kameran. Macho-man?
Jaja, för att se det positivt så petade han ju inte i näsan iallafall ;)
Always look at the bright side of life!
Men som sagt, ett av två kort blev ju okej – inte illa det! Man får glädjas åt det lilla ;)
Här är snyggingen:





Han varken ler eller tjurar.. Han ser ju faktiskt ganska from ut - skenet bedrar! 
Alex visar minsann fotografen att hans lilla apa (som han haft med för att charma barnen) inte går hem hos honom inte. Duktig pojke, så ska dom tas!
Å det var egentligen bara ”tur” att han hade munnen stängd, läppen var ju så svullen på insidan då, så den hade väl täckt större delen av hans vackra ansikte annars.

Idag har jag myst å frukostat med Elli här hemma.
Å efter dagishämtningen gled jag, Alex & Nellie vidare till Lekplayset med syrran å barnen. Å sedan dök Shkendije å Gresa upp oxå.
Shkendije hade köpt upp halva Cubus-affären till Nellie ;) Jättefina byxor, bodys, tröjor å strumpor. Storfavoriten blev den vita tröjan med rosa prickar – som jag tidigare sagt är jag väldigt svag för prickar (och stjärnor!).
Tusen tack!

Imorn blir det (nog) relativt lugnt – då jag inga planer har. Än.
På eftermiddagen kommer en mäklare å ska värdera vårt hus.
Alltid kul att veta vad man bor i för guldgruva ;) 
Wishful thinking! Haha.


/E!


Kommentarer
Postat av: Elli

"Stora" tjejen nu ju :-)

Att ni skulle se den på lekplayset...kunde du inte sett den innan så jag fick se ;-)

Tack för en mysig frukost/förmiddag...Kramis

2010-11-17 @ 19:06:17
Postat av: Elli

Glömde ju att säga att Alex blev jätte fin

på korten...sen är det ju lite skojj på gruppkortet när någon inte sitter som "man ska" :-D Eller???

2010-11-17 @ 19:07:30
Postat av: camilla Johansson

Tack Emma för kommentaren i bloggen ;)



Skriver som någon skrev på fb, din blogg (son) är grymy underhållande man får sig ett gott skratt så fort man går in här!



Ert hus måste j vara värt MYCKET tom vårt från 73 är värt över miljonen och ni bor ju VÄLDIGT mer centralt och i nyare hus, lycka till!

2010-11-18 @ 12:04:33
URL: http://zamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0