Ny vecka, nya upptåg!

Yes, ny vecka. Igen. 
Denna vecka blir nog lite lugnare å mindre stressfull än föregående.
Ja, för visst kan man vara stressad trots mammaledighet. Många fikor att komma ihåg att gå på å annat dylikt ;)

Ta som ett exempel nu i torsdags; det var en hektisk dag!
Först lämnade jag Alex på dagis kl 9, därefter var jag tvungen att åka hem igen för att jag hade glömt den satans mobilen – å utan den fungerar jag inte. Å tur var väl det att jag hämtade den, då jag skulle hem till Frida på frukost för första gången sedan hon flyttat. Å virrade omkring nån helt annanstans än var hon bodde, nå ja. Jag hittade till slut iallafall - tack vare mobil väghjälp ;) - så jag fick min frukost. Slutet gott, allting gott!
Frida frågade nämligen mej på facebook häromdagen ”å när får man bjuda dej på frukost då?”.
Haha! Fatta att jag lever lyxliv! ;)
Varför klaga över mammapengen liksom? Man behöver ju knappt köpa hem mat.. ;) Nästa steg är väl om nån kan tänka sej att bjuda hem mej på en dusch, möjligtvis? Så slipper man den kostnaden oxå ;D

…Anyway, så hos Frida var jag å frukostade å spanade in ”nya” lyan – riktigt fin!
Sedan blev det bråttom hem till nästa fikabesök, som var kl 11 hos Erika. Det var Erika med Emil, Isabel med Malva å jag med Nellie. Jättetrevligt, som vanligt å mycket hade hänt med ”bebisarna” sen sist, dom växer ju som ogräs!

När klockan närmade sej 14 var det hög tid att hämta hem Alex igen. Sen åkte vi hem å lagade mat, å hann leka lite innan Mattias dök in huvudet innanför dörrn runt kvart i 5. Då drog jag. Till nästa fika, som ägde rum kl 17 på Sallys (såklart!) med finaste flickorna; Marie, Anna å Hanna.
Ujujj! Vilken superdag! Stressig – men ack så underbar ;)

Denna vecka har jag dock bara planerat in frukost med Elli på onsdag å på eftermiddagen: lekplayset med syster å barn & Shkendije (min gravida arbetskamrat jag tidigare skrivit om) å hennes flicka.

Å en dejt med Camilla på fredag.

Och Me-and-I-party hos Lina på söndag.

….Än så länge iallafall.

I helgen har Nellie glufsat å glufsat i sej mat! Spaghetti & köttfärssås är den absoluta storfavoriten just nu!
Det är nästan så att hoppet om att kunna-sluta-amma-snart har tänts igen!
Men när jag väl tänker så, så vetefan om jag vill sluta amma nu ändå?! Velepotta, I know! Man är aldrig nöjd ;)
Året ut kan jag nog sträcka mej att fortsätta amma – på sin höjd. Det är maxgränsen, då är hon 7 månader.
Jaja, den som lever får se!

Var ju på dejt hos Jessika & Patrik i lördags kväll/natt ;)
Jättegod mat (och efterrätt) bjöds det på (heja Patrik!) å supertrevligt sällskap – som alltid.
Riktigt kul!

Annars har vi inte gjort så mycket ihelgen, den har gått snabbare än vanligt tycker jag.
På lördag dag var vi i Näverhult och åt lunch å lämnade av Alex för natten. Å på söndagen var vi tillbaks igen, på en snabbfika å hämtning av barnet.
Därefter for vi till mamma å pappa, där det vankades Fars-dags-middag med hela fadirullan (mamma, pappa å syster med familj).

Idag är en typisk hemmadag, med bestyr som tvätt å städning.
Ett nödvändigt ont!


Aloha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, allt ingår i hyran här, så visst kan du låna dusch/badkar här ;)

2010-11-15 @ 15:32:02
Postat av: Frida

oj, glömde skriva namn..

2010-11-15 @ 15:32:42
URL: http://fridafallenius.wordpress.com
Postat av: Bella

Herregud, du hinner med mycket! nice =)



Hoppas på att få se dig å dina söta barn snart !!

2010-11-15 @ 17:08:59
Postat av: Erika

Kul läsning som vanligt-:)

2010-11-15 @ 18:56:54
Postat av: Isabel

Vilken torsdag! Att du orkar! Men man får passa på när man faktiskt har tid :)

2010-11-15 @ 21:36:13
Postat av: Frida

Kvällsfika? Välkommen! Dusch kan ingå, men du är ju redan alltid så fräsch. :-)

2010-11-15 @ 22:44:55
Postat av: Camilla

Jag kan bjuda på en dusch på fredag ;)

Medtag necessär, handduk kan du få låna här! :D

2010-11-16 @ 14:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0