Tänt var det här!..

..sitter i vardagsrummet å dricker kaffe. Har tänt en brasa å sitter å bligar ut på snön.
Riktigt rofyllt – kunde det ha vart om det inte vore för mina två vilddjur.
Jepp, that’s right; dom är TVÅ nu ;) Alex flyger förbi på sin bobbycar å Nellie kommer efter med sin gåstol – dock går det både lite framåt, bakåt och åt sidan för hennes del. Menmen, hon försöker ju ;)
Nellie avgudar verkligen sin storebror, skiner upp som en sol å skrattar högt varje gång han busar med henne. Det räcker egentligen med att Alex entrar rummet, så blir hon själaglad!
Lycka!




Nellie busar med Alex när han tittar på tv

Helst av allt skulle jag bara vilja gå ut å busa i snön med min son nu, men jag vill inte behöva dra med Nellie ut i ”ovädret”. Det blåser ju nästan storm å snö flyger överallt!
Nä, bättre att hon får vara inne, så kan jag å Brallen gå ut när Mattias kommit hem från jobbet.
Då är det iförsej mörkt ute, vilket jag talade om för Alex förut. Hans svar:
- Vilken tur att du har mej då, mamma!
Så med andra ord verkar det ju inte bekomma honom att det är mörkt som natten när vi ska gå ut. Å jag å andra sidan känner mej fullständigt trygg i Alex sällskap. Åtminstone om vi bara ska vara i trädgården ;D

Nu har jag haft två tråkiga dagar hemma, bortsett från syrrans frukostbesök igår morse, of course! ;) Dom är guld värda!
Annars har jag inte gjort så mycket, mest tråkig nytta ;)
Städat, tvättat, bakat å tillåmed kalkat ur å gjort rent kaffebryggaren – nu är den så gott som ny!
Å så har jag gjort skattkartor! Det ni!
Förklaring kanske behövs? ;)
Många av Alex ”adventskalenderpaket” är för stora för själva fickan, så dom ska jag slå in å gömma nånstans i huset (en varje dag såklart, annars lär han hitta alla på samma dag). Å så lägger jag en skattkarta i fickan istället. Så får han leta upp paketet. Det tycker han nog är kul.. I do anyway! :)




Igår bakade jag kladdkakemuffins. Heavenly! Hur goda som helst å det faktum att det var jag som gjort dessa goda skapelser är, minst sagt, chockerande! Mattias var mäkta imponerad av mej vill jag lova, å tittade kärleksfullt på mej hela kvällen ;)
Ahh, hon kan om hon vill. Minsann! :D
Tusen tack Erika, för receptet! Gudomliga! Dessutom var dom ju superlätta å snabba att göra! Tillåmed lättare än ”shake-and-bake” :D

Imorgon är det dagisdags igen. Sen har jag nog faktiskt inga planer heller? Jo, har lovat att ta en sväng förbi jobbet. Cheferna har åkt till Gran Canaria, så man får passa på ;)

Torsdag
ska jag hem till Erika & Emil. Å Isabel med Malva kommer oxå.

fredag ska Nellie ta sina 5 månaders sprutor å vägas å mätas. Ska bli riktigt intressant att se vad hon väger nu. Om hon har spräckt 6 kilos-gränsen än eller inte. Sist låg hon på ca 5600 gram.

Å på lördag ska Alex sova hos sin farmor å farfar, då vi ska till Jessika & Patrik-dejt.
Lillan är dock dömd att följa med ;)
Killarna skulle basta, dricka öl å bada i poolen.
Jessika, nu är förväntningarna höga på vad du har hittat på för oss ladies;)

Å sen är det ju Fars dag på söndag. Jag har köpt hockebiljetter till pappa å Mattias som dom ska få gå på i mellandagarna. Brynäs-Frölunda.
Det har dom varit på förut å haft jättekul. Vilket är konstigt med tanke på att pappa är ett (av dom få) Brynäs-fan å Mattias hejar på Frölunda.
Naturligtvis vet Mattias om detta redan, annars hade jag ju inte skrivit det här, då han är en trogen läsare ;) Klart han oxå vill veta vad hans bättre hälft å barn sysslar med på dagarna ;)


/E 


Kommentarer
Postat av: MALIN

I WAN`T THAT PIC OF YOUR CHILDREN! Så himla söta barn =) Nellie var lite full i f*n ;) Lik Maxen kanske :)))

2010-11-09 @ 13:39:36
Postat av: Elli

Så goa barn ni har :-D

Vad sägs om en dejt snart?? Är ledig tisdag, onsdag och torsdag nästa vecka :-D Kramis

2010-11-09 @ 14:08:33
Postat av: camilla

Åh!! Dom är så fina Emma! :)

Härligt att du fångade ett sånt ögonblick med kameran! :)

Jag vill träffa er å leka i snön! :D

2010-11-09 @ 14:20:03
Postat av: Stephanie & Sannah (AMPELOS)

hey hey :)

2010-11-09 @ 14:29:14
URL: http://ampelos.se
Postat av: Jenny^^

ååhvad härligt, vi ska tända vår brasa ikväll, nypremiär :) Ska bli undertbart !

2010-11-09 @ 14:36:35
URL: http://jennylovesyou.blogg.se/
Postat av: Erika

kul att du gillade receptet!



kul läsning som vanligt

kram

2010-11-09 @ 20:45:24
Postat av: Jessika

Jadu min lilla Emma... Du kräver aktivitet alltså?! Jag trodde det räckte med mitt ljuvliga sällskap... ;-)

2010-11-10 @ 12:37:41
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0