TGIF!

Idag har vi tagit julkort på kusinerna och skickat efter den obligatoriska ”mormor&morfar-julklappen”. Väggkalendern.
Mycket uppskattad klapp! 

Dagen började med att syrran försov sej så jag åkte förbi henne å hämtade Max + bilstol å lämnade sedan båda grabbarna grus (bus - you name it. Kärt barn har många namn) på dagis.
Sedan åkte jag å lillfröken hemåt. Å just som jag trugade i stumpan lite gröt å katrinplommon, kom Malin å Wilma - med färskt bröd. Det vankades frukost, även för oss!
Wilma pratade å busade med Nellie som skrattade glatt å då passade jag på att pressa in en sked gröt. Teamwork! ;)
Nä men, så illa är det faktiskt inte. Däremot går inte bara gröt hem lika bra hos sessan, som gröt med katrinplommonpure eller frukt. Fint ska det va!

Efter frukosten pysslade Wilma - och Malin med för den delen - tills jag fick ryta ifrån för att vi skulle välja ut passande kort på datorn till kalendern.
Men det gick fort – inte konstigt med så fina barn ;)

Kl 13 drog jag ner till stan – alldeles själv. Nellie var med Malin å Wilma, å eftersom jag ändå hade Max bilstol i bilen skulle jag hämta dom oxå.
Men först, en sväng på stan..
Hade ju fått sms om att Handy Manny-verktygen (julklapp till Alex och Max) hade kommit (till Pressbyrån) och mitt (rättare sagt, Nellies) Lindex-paket.
Dessutom hade jag fått en lapp om att hämta ut ett gratis Libero-paket (med tex våtservetter, blöjor, strumpor, cd med godnattvisor etc.) – oxå det på Lindex.
Så sagt å gjort!
..Men jädrar va fort det går att ”göra” stan utan barn! Jag var klar redan halv 2, så jag åkte å hämtade grabbarna lite tidigare, sedan köpte vi lunch med oss hem å fredagsmyste lite.

Efter maten var det då dags att fota vilddjuren! Lättare sagt än gjort – å låt oss säja som så, att Nellie är ju absolut den av dem som är lättast att fota! :S
Till slut gav vi upp. Ens barn är ju trots allt alltid fina, oavsett miner å grimaser! ;)

Först knökade vi in alla ungar i Alex säng, för ett ”vanligt” kort.
För visst ser dom inte alls tillgjorda ut? ;)


                   


                   


Haha! Inte alls ;)
Sådär sitter dom jämt - fromma, snälla, stilla små barn. Eller inte!
Kortet vi använde till kalendern - efter mycket om och men - är det första kortet på andra raden

Sedan tog vi decemberkortet dvs. ”tomte-pepparkaks-& lussekortet”.


                   


                   


(Här tog vi det sista kortet)
Jösses alltså! Men sjukt gott att det är ur världen nu ;)
Barnen är verkligen aldrig synkade! Haha. Kollar 3 st in i kameran så blundar den fjärde.. eller gömmer sej.. eller tittar bakåt.. eller tjurar.. eller..
Men efter lite hot om att vi skulle skicka ett kort till tomten med så tjuriga barn, så gick det rätt bra ;)
Alla sätt är bra, utom dom dåliga ;)

Ihelgen har vi ingenting planerat - gott! Mattias föreslog dock att vi skulle åka ner till Universeum ihelgen.
Och då ska jag "föreslå" Ikea och Allum oxå! Är man ändå i krokarna, så ;)

Nu blir det fredagsmyyyys! Vi har laddat med massa "gött"! :)
Allt enligt sonens önskningar ;)


Adios!


Kommentarer
Postat av: Bella

Seriöst!!!!

Ni har såååååå söta barn!! underbara dom!



Hade så mysigt i helgen. Hoppas vi hörs o ses snaart!!

2010-11-05 @ 18:51:22
Postat av: Da sister

TACK för en underbar dag! Trött, men nöjd ;)

2010-11-05 @ 19:16:48
Postat av: Anonym

Thank God It's Friday!! :D

Vilka fina barn ni har!

Gulledom <3

Ha en skön shoppinghelg!

Puss

2010-11-05 @ 19:43:26
Postat av: camilla

Varför kom inte mitt namn med på mitt inlägg? :(

2010-11-08 @ 14:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0