"Vabbar"

Idag "vabbar" jag ;) Med andra ord, har jag (ännu) en tråkig hemmadag. Har ju vart hemma både måndag å tisdag, å att bara sitta hemma å uggla är liksom inte jag. Segt!

Såå supertråkigt att vi missade mammagruppen idag :( Men barnens well-being är ju klart viktigast! Fast jag tycker nog att de kunde tajma det bättre å blivit sjuka imorrn (om dom nu nödvändigtvis hade behövt bli sjuka)? Eller som ikväll?
Nåja. Nu är det som det är; (G)Nellie är jätteförkyld å har feber. Hon gnäller likt en förkyld karl (!).
Alex är oxå lite förkyld så eftersom jag å Nellie ändå bara ska vara hemma för kurering, så håller jag han hemma från dagis resten av veckan oxå. Trevligt att ha någon att prata med här hemma, tänkte jag. (BIG mistake!)
Så, därför har jag två gnälliga barn hemma. Nellie har en talle (för mycket) i näsan å Alex är rastlös å vill hela tiden hitta på något (nytt).

Nellie är dock överlycklig när storebror underhåller henne. skrattar hon minsann hysteriskt å förkylningen tycks inte bekomma henne alls. Men Alex tröttnar (tyvärr) efter en stund å vill "göra något annat".
Å då får jag återgå till att bära barn.

För att se det positiva med dagen (förutom att få umgås med mina underbara, men dock gnälliga barn naturligtvis) har jag hunnit med att stryka julgardiner å dukar, städat, tvättat, vikt in tvätt mm. Sen om det är så positivt kan ju diskuteras, men det hade ju ändå behövts göras nån annan dag annars!

Dessutom kom bästaste syster förbi på en kaffe i förmiddags, direkt hemkommen från frissan.
Skitsnygg, I may add!
Men jag blev lite kluven; hon hade klippt av sej sitt långa, fina hår å hade nu hår som slutade strax ovanför axlarna - men samtidigt var hon helt outstanding! Snyggo!

Nu sover lillan å Alex nöjer sej med legobyggning - för stunden - så nu blir det kaffe å datastund för morsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0