Alkoholister i Kakskogen? Ujujuj! ;)

Satans tråkigt å blogga när man inte får nått för det..Kommentarer det vill säja..
You guys suck! 
Men tapper som jag är, gör jag ett nytt försök :P

Måndag. Åter till vardagen.
Helgen har varit mycket bra:

I fredags efter att jag lämnat Alex på dagis kl 9, bad Mattias mej hämta upp han på jobbet så kunde han sluta för dagen (!) å vi två åka å käka frukost på stan. Say whaaat!? MYS!
Sagt å gjort..vi drog till Sallys (daaaah?!). Åt och pratade i lugn å ro. Nellie låg å bet på sina fötter i 5 minuter innan hon somnade gott i vagnen bredvid oss.
Frukost i lugn å ro, händer inte ofta – å absolut inte i sällskap med Mattias! Vi frukostar ju bara ihop på helgerna annars å då är Alex med och är i sitt esse ;)
Superkul! Tänk va lite som behövs för att glädja en småbarnsmor (å far med för den delen) ;)
Efter Sallys strosade vi runt lite i Storken-huset innan vi åkte hem för att göra iordning oss inför begravningen.

Halv 12 hämtade jag Alex på dagis för att skjutsa han till mormors jobb (som vi alla vet vid det här laget, jobbar på ”Sjukhusvägen” där hon bland annat städar där ambulanserna håller till) ;)

Vid 13-tiden åkte vi ner mot Göteborg (Utby), där begravningen ägde rum.
Nellie skötte sej exemplariskt i kyrkan, dvs hon gallskrek inte :) Hon tjoade lite å hade sej, men det gjorde inget. Snarare tvärtom. ”Lättade ju upp stämningen” lite.
Men en begravning är ju alltid en begravning – sorgligt och ledsamt!
Hoppas Thure får det bra uppe i himlen med Maj-Britt! <3
Vi saknar dom!

Kvällen tillbringades hemma med familjen.. och Jocke.

Lördagen kom å vi gjorde väl ingenting speciellt på dagen. Handlade..å återupptäckte vår skog! :) Vandrade omkring i den lite grann. Har bott här i snart 5 år, men knappt varit där förut. Det var mysigt!..
…tills jag hittade en tom energydrycksburk å fantiserade snabbt ihop en historia om att små alkoholister brukade stå i skogen å dricka å titta ner på oss om kvällarna när vi sitter å tittar på tv.
Vad har man annars energy-drycker till om inte groggvirke liksom? ;)
Haha! Jag i ett nötskal.

Mattias å Alex hade iallafall jättekul. Alex låtsades hugga ner träd å Mattias njöt av skogsluften som den sanna friluftsmänniska han är.
Jag gick mest omkring för att samla in bevis till att min ”historia” om de små alkoholisterna faktiskt kunde vara sann.
Det här var vad jag hittade:

*En trasig ballong i ett snöre (hade alkoholisterna haft fest?!)
*Ett jättegammalt underrede till en barnvagn (bodde och förökade dom sej tillåmed i skogen?!)

…ballongen visade sej dock komma från Alex 3 års kalas, som tydligen hade rymt in i skogen. Men ändå?! Barnvagnen är definitivt inte vår ;)

Senare på kvällen kom då äntligen Maxen. Som Alex hade längtat!! Ujujuj..(som Nellie brukar säja, haha. Mer om det senare.)
Först åt vi tacos (Max å Alex hade fått ett alldeles eget bord uppdukat) å sen kom lördagsmyset fram; godis, chips, dip å cola. Efter en stund ville småkillarna titta på film i min å Mattias säng. Sure thing!
5 minuter senare hade våran säng förvandlats till ett bibliotek där Max satt å hade sagostund för Alex..som helt ointresserat satt å tittade på tv.
Eftersom Max hade varit på kalas innan å inte kom till oss förrän vid 19-tiden, fick dom vara uppe länge.
Men vid 22-tiden la vi dom i datarummet där vi hade gjort om bäddsoffan till mysig dubbelsäng. Där låg dom en stund å kivades, innan Mattias fick separera på dom. Alex fick ligga kvar å Max fick inta Alex rum istället.
Därefter slocknade dom på 5 röda! Dom är som bröder..leker lika bra som dom retas.
Alex blev tex helt förtvivlad när Max hade sagt ”God natt bajs” till honom. Å Max blev arg på Alex när Alex insisterade på att läsa en godnattsaga för Max, fastän han inte ville.
Men som sagt, tur att man har extrasängar/rum.


         


På söndagsmorgonen kom Max in till mej vid 9-tiden. Å var mäkta imponerad av att Nellie hade ”hoppat ner från sin spjälsäng till min säng” där jag låg å ammade. Haha! Yeah right, så var det ;)
Detta var han naturligtvis tvungen att berätta för Alex som fortfarande låg å sov i datarummet..och simsalabim, så var alla vakna! ;)

Efter frukosten gick Mattias å småkillarna ut i skogen. Jag stannade kvar inne med Nellie som sov, å passade på att plocka undan lite. När Nellie vaknat tog vi på oss å gick ut i skogen vi med. Med picknicks-kakor i fickan å Nellie i bärselen.
Dock hade Mattias inte sin mobil med sej å jag hade ingen aning om vilket håll dom gått i skogen, så jag strosade omkring fram och tillbaka i trädgården/skogen innan dom återvände.

Tillbaks i trädgården igen hittade killarna en pulka bakom garaget, som dom åkte nedför vår lilla slänt med. Varpå pulkan tvärstannade i backen å dom båda åkte framlänges ner i gräset/leran – ty det inte fanns någon snö!! ;)
Men inga sura miner där inte: ”Wiihooo, en gång till!!!" ropade de glatt i kör.

Under tiden hade jag hunnit bli riktigt sugen på kakorna som jag gömt i jackfickan.
Så jag lurade med killarna, som börjat tröttna lite på utelivet, in i skogen igen genom att säja att jag gömt kakor i skogen. 
Gav snabbt kakorna till Mattias som sprang till skogs å gömde dom under ett nedfallet träd.
Max blev otroligt imponerad över att vi hade en Kakskog!
Jag hade ju tänkt mej en liten picknick i det gröna, men när kakorna var hittade tog Max täten å sa: ”Jaa!! Kom! Vi äter i vardagsrummet”. Och sprang mot huset.
Äh, stadsbo! ;)

Väl inne blev det fikastund, ”Bertman”-film å sen skumbad i bubbelbadkaret för Alex å Max.
Lagom till att vi ätit middag dök Matte upp för upphämtning av barnet.
Å vi gjorde oss iordning för söndagsmiddag hos farmor å farfar! Det var längesen vi var där sist..hoppas på fortsättning. Såå gott..och trevligt! ;)





Igår provade jag att ge Nellie banangröt. Det var nämligen Alex favorit. Å det tyckte hon var godare än havregröten. Problemet med matningen för Nellies del, är nog att hon är för glad – även när hon äter. För så fort hon ler så åker tungan (och maten) ut. Sötis!

Förra veckan vände hon sej från rygg till mage, så nu vänder hon sej åt båda håll. Mage-rygg. Rygg-mage.
Första gången hon vände sej från rygg till mage, stod jag i köket å hon låg i sitt babygym i vardagsrummet.
Jag hörde ett ansträngt ”Ujujujuj” å gick in för att se vad hon höll på med. Å då hade hon vänt sej om. Så nu gör hon det hela tiden.
Ujujujuj! ;D





Adios!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag blir besviken, jag har minsann aldrig få¨tt vara i kakskogen =(

2010-10-11 @ 19:34:02
Postat av: MALIN

Sikka sötisar!!

Max har verkligen haft en superkul hos er!

Bäst va ju självklart kak-skogen!!Och att Mattias kan allt (som ALex sa): Mattias hittade kakorna i skogen och kan trolla ;D

2010-10-11 @ 19:41:46
Postat av: Farmor

Självklart en fortsättning på Näverhultasönda´n. Skall möra steken lite bättre nästa gång. Krama kakmonstren!

2010-10-11 @ 20:36:35
Postat av: Bella

Suger då inte på å kommentera...gör det allways ! :D

Å du e väl för rolig chompis! Bott o förökat sig å druckit red bull i skogen!! hahahahahaha

2010-10-11 @ 22:38:49
Postat av: camilla

Uj uj uj uj! Vilken underbar blogg Emma!! Ni är så härliga däruppe på ryttaråsen! :* Nästa gång vi ses vill jag få fika i den exotiska kakskogen ;) puss o kram

2010-10-12 @ 08:19:05
Postat av: Frida

Ja- som du förstår vill även Unni (hrm jag) till kakskogen. Det var ju en kanonidé! Och vad mysigt med övernattning! Tänk när det börjar på riktigt...och tänk när Nellie väl ska ha över tjejkompisarna och ligga och fnissa hela nätterna. :-D Ska bli mys att ses snart! Kram kram

2010-10-12 @ 09:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0