I förras går

Alex har haft lite svårt att skilja mellan dåtid och nutid. Förut har allt skett samma dag, tex ”Imorse när jag cyklade, mamma.…”
När det egentligen kanske var veckan innan som han cyklade sist. Men nu har han då insett att allt inte hände ”imorse”..nu säjer han istället i förras går (dvs. i förrgår) till allt. Även om det hänt dagen innan, veckan innan eller månaden innan.
Fel det med visserligen, men nå ja, han talar ju i imperfekt i alla fall ;)
Jag låter han hållas; jag säjer ju fortfarande igårgår och imorrnmorrn ;D
Varför krångla till språket? ;)

Dagarna har, som vanligt, gått i raketfart!
I torsdags var min lilla snutta 4 månader! Redan!
Minns det som igår när jag hade ”lite ont”, som jag antog var nån slags av förvärkar. Men som i själva verket visade sej vara riktiga värkar, då jag kom in på förlossningen och var fullt öppen.
(I know, I’m made of steel)… Äh, man har la fött barn förr? ;)
Å vips, så var hon här! Världens finaste lilla flickebarn! MIN dotter!

Å nu har hon även visat sej vara världens gladaste lilla flickebarn osså. Vaknar med ett stort leende (vid 11 tiden ;)) å somnar med ett leende. Visst kan väl även hon skrika emellanåt, men mestadels så är hon faktiskt nöjd.

Å naturligtvis så har jag ju världens finaste lille gossebarn osså! ;) Inte att förglömma!
(Tänk att alla mammor å pappor faktiskt har världens finaste barn ;) )


         

ALEX                                          NELLIE


Är dom lika? Vissa kort är dom superlika på, å andra inte. 
Tur att jag var vid medvetande när jag födde barnen annars hade jag nog undrat vem modern var? Det är ju bara Mattias i dom?!
Fast däremot påminner Nellie väldigt mycket om mej när hennes dubbelhaka träder fram..men hur kul är det då? ;)

Så, vad har jag annars gjort alla dessa bloggfria dagar?

Ihelgen gav jag mej på ett storstäd medan Mattias städade å tvättade husvagnen innan han körde hem den till "gubben" där vi har den för vinterförvaring!

Jag rensade bland annat ur hela klädgarderoben å städade å slängde lite bröte som vi aldrig använder.
Passade även på att rensa bland Nellies kläder. Fick tagit bort (det mesta) i storlek 56. Nu kör vi bara med strl 62. Å några pyjamasar i 56, men annars är hon numera en 62:a :)
Ändå inte dåligt att ha 56 när hon är dryga 4 månader :) Pluttan!

I måndags (i förras går) träffade jag Frida och Åsa. Mys! Vi tog en fika på jobbet å sen gick vi ljusvandringen. Egentid och oerhört trevligt sällskap ;)

Å igår gjorde jag samma sak, fast med familjen. Oxå jättemysigt!
Men när vi kom till prinsparken (lekplatsen) ville Alex stanna kvar å leka. Själv. I mörkret. Så den "stationen" rekommenderar jag barnfamiljer att hoppa över. För husfridens skull ;)
Nellie sov länge i vagnen, men när hon vaknade var hon en nyfikengris å fick hänga i bärselen.


                   


Idag har jag inga planer förrän kl 17. Då ska jag träffa flickorna i ”jobbligan”, dvs både mina nuvarande och före detta arbetskompisar. Marie, Lena, Anna å Hanna.
På Sallys, of course! ;)
Å ikväll kommer syrran hem för en ”Grey’s Anatomy-dejt”, men först ska vi gå en promenad.

På fredag är det dags för begravning :(
Alex ska vara hos mormor så länge. Först ska de titta på ambulanserna på mormors jobb. Å sen åka bussen hem till mormor för att ha fredagsmys!
Alex längtar!
Han frågade mej igår vart mormor jobbar.

- Hon jobbar ju på sjukhuset å städar.
- Vart då?
- På sjukhuset. Vid ambulanserna vet du. Hon städar ju där.
- VAART DÅ?!
- Men.. på sjukhuset!
- VART JOBBAR MORMOR?!!
- PÅ SJUKHUSET!
- MEN JAG MENAR VILKEN VÄG ÄR DET?!!
- Ehh..Sjukhusvägen ;)

Crazy kid!


/E!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lille pluttarna då!! dom e allt lika!



Å du får ju lära dig förstå va din son menar när han frågar vart mormor jobbar ;) hihi



kraam

2010-10-06 @ 11:37:24
Postat av: camilla

I förras går hämtade jag hem min syster!! ;)

Syskonlika är ju bara förnamnet på sötnötarna <3

2010-10-06 @ 13:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0