Kl 07,30 uppstigning!

Jaja, det lät bra iallafall. Men så var det inte riktigt...
Kl 07,30 blev snabbt till 07,35 som blev till 07,40, som blev till 07,45 osv. Tiden går fort när man har roligt (sover).
Men kl 08,00 masade jag mej upp iallafall. Inte illa det! Bättre sent, än aldrig. Right?!
Idag var nämligen första dagen på mitt nya liv.
Häromdagen gav jag mej själv svaret på frågan hur länge man kan skylla sitt utseende (kroppen alltså, inte knoppen!) på en graviditet.
Absolut, max 5 månader! Vilket lillan blir nu på lördag – så snabba ryck! ;)
Såå.. hädanefter kommer denna blogg bestå av gnäll, gnäll å gnäll…
Trodde att jag var peppad till max, men tydligen inte..

…Efter dagislämningen idag gick jag å syrran på en dryg timmes promenad, för att bli ”fitta”.
(Haha! Får nog dra den historian igen – ty den är väl värd att nämna. Stackars Mattias ;)
Så här var det:
Jag, Mattias, Malin å Matte var på hotell i Halmstad. Vi satt i restaurangen när servitören skulle försöka klämma sej förbi vårt bord. (Borden stod tätt ihop). Då säjer Mattias: ”Kom du! Vi är fitta”.
Vad han menade var naturligtvis att vi var så fit att servitören skulle komma förbi, vad han däremot inte förstod var att man inte böjer det ordet (inte offentligt iallafall), då det får en helt ny innebörd. Haha!
Å vad fit hade med saken vet jag inte? Det var ju inte vi som var i vägen, utan borden! Haha!
Tro mej, den historian kommer att leva kvar länge! Det är redan 3 år sedan det hände, men lika roligt varje gång. Jag, Malin å Matte låg typ över (under) bordet å asgarvade, medan Mattias tittade helt oförstående på oss – å tyckte att det var vi som var konstiga. )

Anyway..min å Malins promenad idag gick förbi Maxi, där vi skulle köpa frukostbröd (grovt of course)…Nyttiga allan!...tills jag fick syn på MARABOU VINTERVIT!
Att inte jag dog! Gav till ett glatt utrop å sprang fram å snappade snabbt åt mej en chokladkaka!
Malin tyckte att jag betedde mej som ett barn på julafton. Men detta var ju så mycket bättre! ;)
Jag har längtat å längtat efter denna dagen, ända sen jag läste i tidningen i somras att dom skulle lansera denna nya sort.
Jävligt synd bara att jag skulle hitta den just idag, första dagen i mitt nya liv.
Känner på mej att detta nya liv kommer ha många ”förstadagar” :S

Men ack, va god den va! ;)





Idag kom barnens stjärnmössor (å Nellies dregglis)!! Finfina!


Puss å hej leverpastej!
(som barnen säjer på dagis)


Kommentarer
Postat av: MALIN( Da sister)

Ja, dagen började bra iallafall med morgonprommis innan frukost, men tyvärr kommer den att sluta sämre: vit DRÖM choklad, fika hos mig kl 16 och sedan Grey´s kl21.. kanske får du boka en annan nyttig dag! :D

2010-10-27 @ 13:33:31
Postat av: camilla

Hörrö ni syrror! Häng med mig på sportlife å bli fitta med mig :D Sen frossar vi i choklad för att det är så gött! Underbart ju! Ni är allt goa ni två <3

2010-10-27 @ 13:48:07
Postat av: MALIN( Da sister)

Camilla: Jag hänger gärna med, men Emma har ju Nellie..(bortförklarning?) :D hahaha

2010-10-27 @ 15:39:32
Postat av: Frida

Jag svimmar!!!!!!!!! Jag är nära på att hoppa upp ur stolen, kasta av mej morgon(kvälls)rocken och springa bort (ta bilen) till Maxi och inhandla denna goda nyhet. Lite för trött bara...men den bara måste inhandlas imorgon! :-) Och by the way- häng med oss på måndag- det säger jag!

2010-10-27 @ 20:13:40
Postat av: Bella

Säger som ens föräldrar alltid säger; du är fin som du är! hihih

Å menar det oxå!! :)

Men säger ändå att lycka till.

Ska ta tag i det där oxå nu snart å har då ingen graviditet att skylla på!

hahaha

2010-10-27 @ 20:52:19
Postat av: Bella

Säger som ens föräldrar alltid säger; du är fin som du är! hihih

Å menar det oxå!! :)

Men säger ändå att lycka till.

Ska ta tag i det där oxå nu snart å har då ingen graviditet att skylla på!

hahaha

2010-10-27 @ 20:54:14
Postat av: Erika

Hej!

Marabou med vit chocklad!! mums!

verkligen god!

Hann ej läsa din blogg innan. du uppdaterar mer nu VILKET är kul!

kram på dig!

2010-10-28 @ 10:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0