Korvgubben!..

..is in da house!

Igår var vi hos tandläkarn igen. Denna gång gick det sååå mycket bättre.
Älskade lilla lilltroll!
I onsdags kände jag nämligen att Alex tand är lös! :S Ringde till tandläkarn å fick en tid igår kl 11.50.
Denna gång följde mormor med.
Alex skötte sej utomordentligt! Han gapade snällt å lät dom känna och titta. Dom fick tillåmed ta ”kort” på tanden. Han satt alldeles blickstilla i knät på mormor å bet snällt på ”kortgrejen”. Super-kille!

Han frågade mej innan tandläkarbesöket varför tandläkarn var tvungen att ha ”det där” (munskyddet) för munnen. ”Jag tycker att det är lite läskigt”.
Så i väntrummet när tandsköterskan kom fram å hälsa på mormor (de är fd jobbarkompisar) så frågade mormor om de kunde skippa det denna gången.
Men det hade hon inte behövt säja, för när Alex marcherade in i tandläkarrummet sa han:
”Jag vill faktiskt inte att du ska ha det där för munnen. Jag tycker det är lite läskigt”
Min modiga lille kille! :)

Å som sagt, denna gång gick det jättebra! Inget munskydd å dessutom var tandläkarn lite mer barnvänlig denna gången. Förra gången dök hon bara fram från ingenstans med full mundering (munskydd å skyddshandskar) å försökte ta sej in i Alex mun.
Men igår pratade hon med honom innan å frågade om han kunde öppna munnen, le å gapa mm. Istället för att försöka ”bryta sej in”.

Det visade sej iallafall att jag hade rätt – tanden (som tydligen heter 6:1) är lös! :/
Men hon sa att mjölktänder brukar inte sitta jättehårt å oftast rättar dom till sej själva igen. Men vi skulle hålla koll så att den inte ändrar färg å så, för isåfall (värsta fall) får dom dra den. HOPE NOT!!

Efter tandläkarbesöket var det dags att åka till ”stan”, som Alex kallar alla affärer, för att köpa den efterlängtade ”korvgubben” jag lovat honom att få om han var snäll hos tandläkarn.
”Stan” i detta fall, var i själva verket Sparköp Noltorp, å ”korvgubben” som jag vart så nyfiken på, visade sej faktiskt vara en korvgubbe. I lego.
En legogubbe med vit skjorta, vit mössa å svarta byxor som sålde korv. Haha!
Jag vet inte vad jag hade föreställt mej egentligen, man vet ju aldrig med barns fantasier ;)
Men 35 spänn kostade den iallafall – jag som var inställd på nån/några hundralappar. Så där kom jag undan billigt ;) Bra dag helt enkelt! ;)

Därefter åkte vi hem till mormor å myste framför tv:n med Nicke Nyfiken å popcorn.

Idag när jag skjutsade Alex till dagis frågade han vad jag å Nellie skulle göra under tiden han var på dagis.
- Först ska jag åka till Elli å äta frukost, å sen ska jag väl åka hem å plocka undan lite.
- Va? Varför ska du dit?
Frågade Alex lite ängsligt.
- Ööö..för att jag inte har träffat henne på länge (?).
- Älgarna?
Frågade han ännu ängsligare.
- Hahaha, va? Nej. ELLI – inte älgarna.
- Jaha okej
. Sa han med en lättnads suck.

Haha, gullunge! Tror han att jag sätter mej i skogen å käkar med älgarna? ;)
Jag har faktiskt kompisar ;)

På tal om vänner; idag fick jag en fin inbjudan i brevlådan av Jessika. Det vankas 25 års fest, inkluderat poolbad å mat. Poolbad…Gaaah, fatcamp come on! ;) Men most important; ska Jessika laga mat?! ;)
4 december ska det iallafall ske, då är Nellie redan 6 månader (!!) å har börjat med välling. Får se hur det går.
Men hon äter ju jättebra nu, så det ska nog gå bra..


                   


Bordsskicket är dock något vi får öva på ;) Helst vill hon ha en hand i munnen samtidigt som hon äter, för att känna lite extra på det. Å sen vill hon gärna gegga in det i ögonen, för att kunna se vad hon äter (?) ;) Men annars går det fint! Ner kommer det..å ut kommer det ju oxå ;)

Ikväll ska vi till barnens farfar, han fyller år.
”Vi måste ju köpa en present till honom” ropade Alex igår. ”Ett fiskespö och en fisk kanske?” föreslog han. Helt allvarligt..
Haha! Smart grabb det där. Då slipper ju Claes oroa sej över att få napp, fisk har han ju redan fått ;)

Imorrn: Barnloppis! GA-skolans matsal, kl 10-15.


Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Jessika

Kan lugna dig med att jag inte ska laga mat. Patrik löser det, sen värmer jag bara på det! ;-)



Nice med korvgubbe till bra pris förresten! :-D

2010-10-29 @ 15:48:24
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Camilla

Åhå! Skönt att korvgubbemysteriet är löst nu! Du borde knäppa ett kort på honom så vi också kan få se hur korvgubbem ser ut ;) värsta spännande ju! Skönt att du hellre umgås med kompisar än med älgarna :D puss

2010-10-29 @ 16:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0