Mattias vill att jag ska börja jobba igen...

...Que?! Jag har ingen som helst aning om varför ;).. Men idag har jag shoppat! ;)
Först å främst skickade jag efter mössorna (som jag bad om hjälp med).

Å TACK förresten för Er hjälp ang mössvalet. Även om ni inte var ett dugg överens ;)
Här på bloggen var ”Stjärnorna” favoriten, men på facebook var det verkligen en blandad kompott ;) Virrepannor! ;)
…Men nu är de iallafall beställda, å vinnaren blev… Stjärnorna!
Jag är ju som sagt väldigt svag för stjärnor! Men ändå var de inte mitt första val – först tänkte jag nämligen slå till på ”Fordonsmössorna”.
Köpte en dregellapp till lillan också:



Söt!
Så nu har man ännu en ny favorit-websida på nätet! Detta kommer att stå mej dyrt ;)
Superfina grejer ju!

Idag har vi vart på staden en liten sväng. Till min stora förtjusning hade Lindex fått in massor med julbebisnyheter – självklart var jag tvungen att köpa allihop! Haha ;)
Så nu har vi rubbet till jul. Nellie är redo för julstöket!


                   


Saffransbody, pepparkaksbody å julklänning!


         


         

"My-first-Christmas"-body, body med cupcakes å små bakelser på, vintermössa med små öron, å ett par vanliga byxor. 
 
Ingen risk att mina ungar går utan kläder iallafall ;) 
Alex blev dock utan idag - men imorrn efter tandläkarbesöket är han lovad en leksak. Högt på listan står nu "Korvgubben". Ingen aning om vad han menar, mer än att han säjer att han vill ha en gubbe som säljer korv (!?)..

Men vi (jag) har inte bara slösat pengar idag, vi har även fått in lite cash.
I eftermiddags var en tjej från Kinna här å köpte barnvagnen vi hade när Alex var bebis – Emmaljungan. Vi har vart lite sena på att sätta ut den till försäljning, men nu är den väck! Skönt!
Satte ut den igår kväll å såld idag – perfekt! 

Nästa lördag ska jag på Barnloppis. Faktiskt är det så att jag ska ha ett eget litet bord å sälja lite urvuxna barn-och bebiskläder mm. Knep åt mej det sista bordet som fanns till uthyrning – så det måste ju vara ödet? ;)
Har aldrig nånsin varit på det förut – å trodde inte heller att jag nånsin skulle besöka en Barnloppmarknad. Det är liksom inte jag..
Men nu ser jag fram emot det jättemycket. Fast det har nog att göra med att det finns fika och att träffa alla människor. Social som få! :)
Mellan kl 10-15 lördagen den 30 oktober, i Gustav Adolfs skolans matsal är det. Om det är någon som vill komma och fika..eller handla ;) Eller bara mingla runt å kika!

Samma dag blir Nellie 5 månader! Time flies!! Bara som en parantes ;)

Jag sover så jädra dåligt nuförtiden! Nellie är inte problemet, men Mattias är ;)
Jag har kommit på mej själv att bara ligga å vänta på att han ska börja snarka – vilket han snart gör - å sen är det kört!
Hahaha, läste en "teori" på facebook idag som en tjej hade skrivit på sin status:

"Nu har forskarna ÄNTLIGEN kommit på varför män som ligger på rygg snarkar. Det beror på att pungen ramlar ner över rövhålet och täpper till ventilationen".

Hahaha! Måste va så ;)


Adios!


Kommentarer
Postat av: camilla

Good choice!! :D

Superfina kläder lillan har fått!

Puss <3

2010-10-24 @ 19:50:59
Postat av: Bella

Vilka fina kläder du har shoppat till lilla Nellie! :)

Å ska bli kul på lördag me loppisen, å du skrev inte här att bästaste Bella bus ska hålla dig sällskap :D hihi

2010-10-24 @ 20:23:12
Postat av: Frida

HHAHAHHAHAHAHHAHA.........bästa skrattet idag och det känns fin fint att få gå och lägga sej med det. FAST inte lika roligt att ha bilden av Ms pung-blockering-av-rövhål i huvudet. Vet allvarligt talat inte hur jag ska bli av med den. Hoppas inte det blir långvarigt. I alla fall...bra val där med mössorna. Förstår att du vill matcha dina godingar. Själv har jag fått arkivera overallen-the-expensive-one till nästa år på grund av att den var ALLDELES för stor. Så nu får hon slita på byx- och jackvarianten till vi fått in lite cash och kan köpa en ny. (För i det här hushållet kan man inte bara gå och shoppa loss hur som helst- trots att två av oss två jobbar!!!!!) ;-) Kram och godnatt

.....undrar om den är hårig...rumpen där...

2010-10-24 @ 23:27:44
Postat av: Frida

HHAHAHHAHAHAHHAHA.........bästa skrattet idag och det känns fin fint att få gå och lägga sej med det. FAST inte lika roligt att ha bilden av Ms pung-blockering-av-rövhål i huvudet. Vet allvarligt talat inte hur jag ska bli av med den. Hoppas inte det blir långvarigt. I alla fall...bra val där med mössorna. Förstår att du vill matcha dina godingar. Själv har jag fått arkivera overallen-the-expensive-one till nästa år på grund av att den var ALLDELES för stor. Så nu får hon slita på byx- och jackvarianten till vi fått in lite cash och kan köpa en ny. (För i det här hushållet kan man inte bara gå och shoppa loss hur som helst- trots att två av oss två jobbar!!!!!) ;-) Kram och godnatt

.....undrar om den är hårig...rumpen där...

2010-10-24 @ 23:28:32
Postat av: Frida

HHAHAHHAHAHAHHAHA.........bästa skrattet idag och det känns fin fint att få gå och lägga sej med det. FAST inte lika roligt att ha bilden av Ms pung-blockering-av-rövhål i huvudet. Vet allvarligt talat inte hur jag ska bli av med den. Hoppas inte det blir långvarigt. I alla fall...bra val där med mössorna. Förstår att du vill matcha dina godingar. Själv har jag fått arkivera overallen-the-expensive-one till nästa år på grund av att den var ALLDELES för stor. Så nu får hon slita på byx- och jackvarianten till vi fått in lite cash och kan köpa en ny. (För i det här hushållet kan man inte bara gå och shoppa loss hur som helst- trots att två av oss två jobbar!!!!!) ;-) Kram och godnatt

.....undrar om den är hårig...rumpen där...

2010-10-24 @ 23:29:14
Postat av: Frida

HHAHAHHAHAHAHHAHA.........bästa skrattet idag och det känns fin fint att få gå och lägga sej med det. FAST inte lika roligt att ha bilden av Ms pung-blockering-av-rövhål i huvudet. Vet allvarligt talat inte hur jag ska bli av med den. Hoppas inte det blir långvarigt. I alla fall...bra val där med mössorna. Förstår att du vill matcha dina godingar. Själv har jag fått arkivera overallen-the-expensive-one till nästa år på grund av att den var ALLDELES för stor. Så nu får hon slita på byx- och jackvarianten till vi fått in lite cash och kan köpa en ny. (För i det här hushållet kan man inte bara gå och shoppa loss hur som helst- trots att två av oss två jobbar!!!!!) ;-) Kram och godnatt

.....undrar om den är hårig...rumpen där...

2010-10-24 @ 23:30:14
Postat av: Frida

...

2010-10-24 @ 23:31:59
Postat av: Linnea

Haha vilken härlig blogg Emma :) Åhh fina kläder har lilltjejen fått me.. Den där bodyn "My first christmas" va ju bara så söt. Får nog bli en sväng på stan :)

2010-10-25 @ 12:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0