Slum-morsa!

Måndagen bestod av en enda låååång väntan!

Först var vi, hela familjen, hos tandläkarn med Alex (pga närkontakten med stenen). Det kunde dock kvitta eftersom Alex inte alls var så sugen på att ens öppna munnen för tandläkarn. Unge!
Nä, han röt mest som en tiger å knep ihop munnen.
Så det blev ingen "korvgubbe" för han inte!

Igår opererade syrran sin andra hand. Op-tiden var satt till kl 11, å därefter skulle jag hämta hem henne. Förra gången ringde hon knappt 2 timmar efter operationen, så jag tänkte att det blir det väl på ett ungefär nu också. Men INTE då!
Jag å barnen hade inget för oss, så vi åkte dit vid kl 13 (2 timmar efter op) å fikade i cafeterian å tänke överraska henne..Men ingen Malin kom..När fikat var slut å klockan närmade sej kvart i två (då parkeringstiden gick ut) frågade jag i receptionen. Dom ringde upp till op som sa att dom inte ens hade börjat med henne. Myy goooood!

Så jag gick, i egenskap av den snälla syster som jag är, bara å vankade (läs VÄNTADE) av å an hela dagen!
Men nu väntar ytterligare 4 veckors sjukskrivning för systeryster = 4 veckors umgänge med moi! :D

Idag, tisdag, gjorde hon det värt mödan med allt väntande igår, då hon kom hem till mej med sina hembakade, supergoda bullar å kakor.
Hon är världsbäst, hon! Drop-dead-beautiful - både på utsidan såväl som insidan.
Snäll, omtänksam, gödande (?), rolig (hon är en av de få som delar min dåliga humor), ärlig…
...Fast ärligheten kan jag nog skippa ibland ;) Som tex idag då hon kommenterade min klädsel, vilken bestod av Mattias trekvartsmysbyxor som dock går till hälarna på mej å en av hans t-shirt (klänning?) märkt FALCK ALINGSÅS (bärgningstjänst) på mej. Riktigt het! Men inte i Malins ögon...

”Gud! Va slummig du ser ut. Som en riktig slum-morsa. Jag har nog aldrig sett dej sån förut".

Haha, tack! Det värmde! ;)
Här har man en slappardag hemma - observera - å vad får man för det?
Bara skit ;P

Idag har jag, tro det eller ej, bara ammat Nellie en gång! Jäääjj!
Matningen går alltså framåt (åtminstone just idag) ;)
Allt som är med morot, älskar hon! Morot & palsternacka, morot & potatis eller bara morot.. Majs är däremot inte alls lika poppis hos damen. Å det älskade Alex när han var bebis!
Olika tycke å smak minsann!

Men det bådar ju gott det här iallafall, å om inte annat så får väl lill-fröken bara käka morot ;)
Nä då! Idag har hon faktiskt ätit Spaghetti&köttfärssås oxå – vilket iförsej inte var en höjdare… till en början iallafall.
Men nu har jag ju faktiskt fått som jag vill; jag ville ju att hon skulle börja äta lite grann, men inte sluta amma riktigt än.
Så jag är hel-nöjd (när jag får som jag vill)! ;)

Å i och med att jag bara ammat en gång under dagen, kan Ni ju bara tänka er vilka bomber jag har idag! Haha! ;)

Imorgon, onsdag, är det dags för dagis igen. Vilket betyder promenad med Malin för min del. Hurtbullar är vi allihopa, allihopa, allihopa….eller ja, syrran iallafall. Jag är glad bara jag får umgås ;)
Efter dagis kommer Anna&Alvin, Malin, Max&Wilma hem på fika (så mycket för hurtbulle va?).
Blir skoj. Alvin, Max å Alex är ju bästa kompisar :) Sötisar!
Å kvällen ska oxå tillbringas med syrran – Grey's Anatomy!

Torsdag
ska jag förmodligen träffa Camilla å efter dagishämtning ska jag hänga med mammsen.

Fredag
, no plans? Huh!?
 
lördag är det som sagt Barnloppis – med bästaste (?) Bella. (Observera! Hennes egna ord, jag tar helt avstånd från detta påstående.)
Å då ska Mattias ta med Alex till simhallen å bada. Undrar vem som längtar mest? ;)

Oh! Nellie är så duktig! Hon sitter redan (korta stunder, dock) alldeles själv! Duktig kicka!
Upp till 30 sek sitter hon iallafall, innan hon svajar till å börjar välta. Visserligen långt kvar innan man kan ”lämna” henne sittandes, men ändå! I’m a proud mother!



GRATTIS CARRO
till det efterlängtade körkortet!
GRATTIS MATTIAS som varit snusfri 1 månad idag!


Å på tal om slum-morsa; var f*n finns mina mysbyxor?! The black beautys are gone! :'(


//Ems


Kommentarer
Postat av: MALIN( Da Slumsister) ;D

Ack, så fin slum-morsa ;) Den vackraste white trash som jag vet.. Alltid ett + eller?

I LOVE U, EVEN IF U ARE NAKED :D <3 @-<-<---

4 veckors Emma-skriven då eller? Betalat du eller försäkrings kassan? ;) puss

På torsdag ska jag också hänga med mamsen :) och dig o barnen asså =)

Imon ska vi vara hurtisar..:)

Jag UPPSKATTAR verkligen att du messar och bryr dig om mig på min "emma"-skrivning :D

2010-10-26 @ 20:31:36
Postat av: Anonym

Tack Emma, det värmde att JAG fick vara med i din blogg!! =) Men alltid lika kul att läsa =)

Jo jag fundera på om jag skulle ta min gravida syster och komma på Barnmarknaden, på lördag var det va?? Men jag hittar ju inte dit, kanske kan få vägbeskrivning =)

Kram

2010-10-26 @ 20:44:56
Postat av: Carro

Tack Emma, det värmde att JAG fick vara med i din blogg!! =) Men alltid lika kul att läsa =)

Jo jag fundera på om jag skulle ta min gravida syster och komma på Barnmarknaden, på lördag var det va?? Men jag hittar ju inte dit, kanske kan få vägbeskrivning =)

Kram

2010-10-26 @ 20:45:35
Postat av: camilla

Wihooo!!

En dejt! I looooove!

Puss

2010-10-26 @ 20:52:46
Postat av: Frida

Mattias har dina mysbyxor....

2010-10-26 @ 21:40:09
URL: http://fridafallenius.wordpress.com
Postat av: Bella

Klart jag är den bästaste Bella, du har ju ingen annan Bella ;)

hihi



Grattis mattias till att ha klarat 1månad som snusfri!! :)



Vill oxå me på dejt me dig å Millan! buhuu

2010-10-26 @ 21:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0