This week:

I måndags var först Jessika, Alwin å Bella hemma på fikabesök på förmiddagen. Riktigt trevligt!
Å på kvällen var KG här, alias Kvinnogruppen. Som jag nog tidigare berättat så är vi bara några enkla flickor (kvinnor) som enkelt träffas varannan måndag kväll, utan karlar å barn (Nellie är för tillfället ett undantag). Men så har det bara blivit ”Kvinnogruppen”.. Tror nog att det var Frida som prompt ville ha ett samlingsnamn på oss ;) Så det är inte alls så seriöst som det låter..Haha, tvärtom ;P
Iallafall så var dom här på kvällen. Riktigt trevligt! Denna gången fattades ”bara” Emma.
Fick oxå jättefina kläder av Anna-Karin till min lilla sessa, som hennes småttingar har haft. Tack!
Kvällen gick, som alltid fort när man har roligt, ”föste ut” dom vid 22,30 då jag kom på att jag skulle till Ullared tidigt dagen efter.

Såå…igår gick jag upp i ottan (kändes det som). Kl 06,15 pallarade jag mej upp – men vad gör man inte för shopping? Så tidigt har jag inte gått upp på ett halvår (!) – sen jag jobbade.
Usch! Å så är det ju sådär jobbigt mörkt på morgonen nu osså.
Stackars er, arbetare! ;)

Vi kom inseglande på parkeringen vid 9-snåret, inte såå mycket folk, men det fylldes på snabbt. Jag å syrran plockade fram hjärncellerna å bestämde oss för att gå till leksaksavdelningen först. Då syftet med shoppingresan var att försöka få köpt så mycket julklappar som möjligt.
Sagt å gjort! Vid leksakerna rådde lugn när vi kom, efter nån timma blev det smått kaotiskt, men då var vi på väg därifrån. Ack, vad vi är smarta ibland! Vi utgör ett förbannat bra team, vi systrarna Lundstedt. (Eller Lunchstängt som Mattias hellre säjer. Stackarn tror att han är rolig ;) )

Nellie skötte sej exemplariskt på Ullared! Hon är ju änna av ”rätt” kön, dvs det shoppingvänliga ;) Hon hängde å skumpade i sin bärsele medan jag fyndade.
Både Boris å Ola-Conny promenade omkring i varuhuset. Morgon såg vi inte skymten av, men han såg vi sist. Å det var tillräckligt! ;) 
Boris är lite skön tycker jag. Jordnära å lite halv-kul.
I Ulla-tidningen hade han listat sina 5 bästa tips på att hålla äktenskapet vid liv:

1.Låt alltid damen få sista ordet. Annars blir det aldrig något slut på diskussionen.
2. Låt frun bestämma allt vad gäller pynt och inredning. Lägg dej inte i!
3. Bråka inte om småsaker!
4. Odla egna intressen så ni inte behöver hänga ihop jämt, för det blir för tjatigt.
5. Jobba mycket, för då hinner ni inte tröttna på varann.

Hmm..Nå ja, 3:an å 4:an är väl ganska kloka råd iallafall..resten kunde kvitta. Man måste ju kompromissa oxå!

För att återgå till shoppingen då, så fick jag köpt klart julklappar till Wilma nu också. Max var jag ju redan färdig med. Men nu är det alltså kirrat till Wilma osså. Härligt! Egentligen är jag väl klar med Alex klappar också, men det är ju såå förbannat skoj att handla, så där lär det ju bli (betydligt) mer!
Men nu har jag iallafall bestämt mej (?), no more Ullared innan jul!
..Undrar om jag klarar det? Listan inför nästa Ullaredstripp är ju redan påbörjad..

Till Nellie köpte jag bland annat: Rosa pålakanset (såklart) med små vita moln. Adorable! Tomteklänning + mössa, pepparkaksklänning + huckle (söööt), nappar, tröja, byxor, leksaker, dregel-haklappar (behövliga!), babypulka mm.
Å Alex fick (bland annat): ett Handy Manny-pussel, memory, tomteoutfit, Pippi-film, arbetshandskar (som han bara är ”tvungen att ha ju”), fingervantar, påslakanset med Blixten McQueen på (vad annars?), termobyxor mm.

Ullared är ju alltid Ullared – shoppingens mecka. Till barn iallafall, jag köper aldrig något till mej själv där.
Men även Lindex har sååå fina barnkläder till bra priser. De har verkligen vuxit i mina ögon!
När Alex var pyttis var inte alls sortimentet så stort å bra som det är idag.
Men iförsej så finns det mycketmycketmycket mer (barn å bebis)kläder till flickor än till pojkar. Man blir ju ur-fattig när man har en dotter. Visserligen älskar jag ju att shoppa, så Alex får ju också en himla massa. Men utbudet, som sagt, till tjejer är bättre!

Idag, onsdag, har jag varit på mammagrupp - trevligt, trevligt!
Å ikväll blir det föräldramöte på dagis å sedan Grey med syrran.


//Ems 


Kommentarer
Postat av: Jessika

Innan KG kan ju tilläggas att du hade besök av oss också... men de kanske du glömt? ;-) Gött med shopping... Jag börjar bli riktigt sugen på en resa snart igen. Var ju snart tre veckor sen jag var där... :-P

2010-10-20 @ 13:36:35
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Emma (me, myself and I)

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt Jessika.. men nu har jag ägnat dej en liten rad ;)

2010-10-20 @ 14:51:41
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Elli

Vilken trevlig start på veckan du/ni haft :-) Ullared kanske man ska åka till snart...är ju snart 1 år sedan jag var där...Oj då :-D

Hoppas att fortsättningen på veckan blir lika bra (lika bra är väl svårt för jag antar att du inte åker till Ullared mer denna veckan) :-D

2010-10-20 @ 14:52:56
Postat av: camilla

Hinner du andas mellan alla dina aktiviteter?! ;)

Kläm in ett besök på Arrendegatan snart vettja!

Puss!

2010-10-20 @ 18:45:54
Postat av: MALIN(da sister)

Såklart att vi och Nellie är ett bra team, samma shoppinglust och tankeverksamhet :) Att Nellie skulle klara av Ullared visste ju jag! Hon är ´ju en hon ;D

Tjipp o Kram

2010-10-21 @ 13:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0