Tjohooo!..

…vad duktiga ni blev på att kommentera, helt plötsligt! ;P Me like..a lot!!
Keep on, folks!

Lite av min vecka, so far:
Tisdagen började med att mina små hjärtan vaknade strax efter 10. I löööve att dom har ärvt något efter sin mor iallafall ;)
Sedan blev det frukost. Gröt-tajm för Nellie, som denna morgonen var helt omöjlig att få i gröt. Glad i hågen satt hon å spottade ut sked efter sked. Retsticka!
I slutet satt hon bara med vidöppet gap å stängde inte ens munnen, så att allt rann ut direkt. Smart unge det där ;)…Då gav jag upp!

Fick sms om att kläderna jag beställt till Alex från Lindex.se hade kommit. Jihoo! Så jag planerade en tripp till stan. Alex planerade dock att stanna hemma.
- ”Näää. Handla, mamma, du vet ju att jag inte tycker om att gå i affärer”
Jo jo, visserligen. Men tänkte att det kanske var roligt när det var grejer till han – men icke!

Istället gjorde jag en fuling å åkte till Nolhaga – å tänkte ta Lindex på hemvägen.. men det blev aldrig av.
Anyway, i Nolhaga mötte jag upp Lina, Simon å deras godingar. Eller ja, det var ju faktiskt Linas förtjänst att jag faktiskt tog mej ut. Min plan för dagen var till en början att bara sitta hemma å uggla, men iväg kom jag å riktigt trevlisch var det! Thank you!

Å igår var det dagis-dags igen. Efter lämningen åkte jag till staden för att träffa delar av (Alex-)föräldragruppen. Jenny med Signe&Algot och Åsa med Hjalmar. Det verkade lite svettigt för Jenny att ha med båda sina barn, medan jag å Åsa njöt av ”ensamtiden” med ett barn. Det räckte gott å väl ;)
Vi frukostade på Espressohouse. Och självklart går det ju inte att vara i samma byggnad som shopping utan att shoppa. Så det blev en tripp till Lindex oxå. En tröja å vantar till Alex och strumpbyxor å kanelbulle-body till Nellie.

När jag hämtat Alex på dagis igen hade vi mamma-mys. Mattias skulle nämligen åka på mässa i Trollhättan direkt efter jobbet, så jag å barnen fick klara oss själva hela dagen samt kvällen.
Först åkte vi till McDonalds. Mat å sedan lekte Alex lite i ruschkanan där utanför med en flicka i 6års åldern.
I bilen hem frågade han mej vad flickan, som han lekte med, hette.
 
- Inte en aning.
- Jag tror Ludvig.
- Haha, nää. Det är ju ett pojknamn.
- Vigglund då?
- Hahaha! Nääää Alex. Så kan man inte heta.
Tystnad.
Men efter en stund hördes ett surt muttrande från baksätet:
- Kanske hon visst hette... I efternamn..

Haha, sötnöt! Ibland påminner han verkligen om Lotta på Bråkmakaregatan :)
Väl hemma blev det sagoläsning, pussel-ing (?) å filmmys.

Mattias kom hem vid 01 inatt, lite småfnittrig. Om det var för öldrickningen eller för att det var hans tur att ha kompis-övernattning - Stor-Johan var oxå på mässan å sov över här istället för att ta sej hem till Floda - ska jag låta vara osagt ;)

Idag har jag oxå ätit frukost på stan. Härliga mammaliv! ;)
Denna dag var det Sallys som gällde med syrran å ungarna. Alex var dock på dagis.
Och som sagt, är man på stan ska man shoppa. Idag blev det faktiskt JULKLAPPAR. Hahaha! Tro det eller ej. Köpte en till Max å en till Alex. Så nu är jag faktiskt redan klar med Max-klapparna (!!).
Julstress - släng dej i väggen! ;)


Adjöken!


Kommentarer
Postat av: camilla

Klär man sina barn i kanelbullar now a days!? Haha! Coolt! Puss

2010-10-14 @ 16:40:24
Postat av: Elli

Du är ju för rolig...älskar att läsa vad ni har för er...man får sig alltid ett gott skratt :-)

Alex är ju för underbar med sina komentarer...klart att hon hette så i efternamn...förstår du inte det :-D hihihi

Ni förgyller min dag...fortsätt så.

Kram på er

2010-10-15 @ 08:44:04
Postat av: Bella

Jaa ni förgyller verkligen ens dag å me din blogg oxå så får man sig alltid ett gott skratt!! :D

Hoppas vi kan ses nu snart, å innan ons för sen får jag ju fullt upp =)

kraam

2010-10-15 @ 12:26:38
Postat av: Frida

Du är ju INTE klok! Du ger mej magSÅR! Julklappar alleredan?! Jaja...det är väl därför du är lugn som en ko i hagen. Och du- kanelbulle- så skönt! Längtar till jag får se henne i den! Ses vi snart eller ses vi snart eller!!!! :-D

2010-10-15 @ 19:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0