Borta bra, men Ullared bäst! ;)

Hemma efter en härlig helg i Ullared! En jädra massa grejer rikare, men oxå flertalet tusenlappar (typ 7) fattigare! Men ack, så kul jag hade! ;)
Å trots att jag hade både man å barn med mej, var helgen mycket lyckad. Mattias var mycket förstående till mitt shoppinghysteri å sa faktiskt: "det här är din helg, Emma". He's da man! <3
Å visst var det min helg!.. ;)

Helgen började som vanligt med fredagsmys.
Men denna fredag var jag å Alex på cirkus, tillsammans med syrran å Max. Vi hade jätteroligt å det var såå mysigt att vara "själv" med Alex. Utan det lilla flickebarnet. Det behövs det med!
Å cirkusen var mycket, mycket bättre än förra årets upplaga. Kul!

Mattias var hemma med Nellie under tiden. Å det hade givetvis gått superbra. Han hade gett henne ersättning, vilket vi redan hade rekat innan att det gick (att hon tog flaskan tex).
Men sedan när jag å Alex hade kommit hem igen, tokspydde Nellie, kaskad efter kaskad! Aldrig sett så mycket spy i hela mitt liv, å så från den lilla, lilla kroppen. Stackarn! Efter att fullständigt ha tömt kroppen på vätska somnade lillan.. å lämnade morsan tok-orolig klarvaken!
Hönsmamma som man är, kunde jag inte sova på hela natten. Tänk om Nellie hade magsjuka? Dom blir ju uttorkade så lätt..

Men vid 05,30 vaknade hon å var vrålhungrig! Gav henne mat å sen somnade hon om nöjt.
Efter det åt hon flera gånger under morgonkvisten å spydde inget mer.
Troligtvis var det bara nån slags protest mot ersättningen. Fint ska det va ;)
Min lilla finsmakare!

Så på förmiddagen styrde vi kosan mot Ullared. Äntligen! Avvaktade ju för att se hur det var med Nellie, men eftersom hon var (super)glad, pigg å spyfri, åkte vi.

Å Ullared…ja, det är ju alltid bra!
Fick köpt sååå mycket, för dom 7 000 jag spenderade! ;) HAHA!
Overaller till båda barnen, vinterjacka till Alex, vantar, kläder i mängder till både Alex å Nellie mm, mm.
Å tro det eller ej, så fick jag tillåmed köpt några julklappar. Haha.
Blixten McQueen-lego till både Alex å Max. Ett måste när man är en bil(och lego)tokig treåring ju! ;)

Kan knappt vänta tills jag åker nästa gång! ;)


/E


Kommentarer
Postat av: Frida

Hmm...du har ett litet sjukligt beteende. Skulle passa bra in i serien. ;-)

2010-09-15 @ 19:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0