Hårdare! Ta i nu! Snabbare!

Hahaha!
Jag stod å skalade potatis förut när jag hörde Alex ropa dessa ord. Vände mej om för att titta vad han höll på med vid köksbordet egentligen. Då insåg jag att han satt å ropade (Hårdare! Ta i nu! Snabbare!) åt mej.
Inte alla förunnat som har en hejaklack när man skalar potatis! :D
Hahaha, han är inte riktigt klok den.

Sen när vi satt å åt middag, sa han plötsligt:
”Aj, vad jag fick ont här i benet, mamma. Känn här” å så pekade han på vaden.
Jag kände. Inget konstigt.
-”Jag får nog gå å sätta mej i vardagsrummet å götta mej lite så det onda går över”, sa han å hoppade ner från stolen.
-”Haha nää, Alex. Sätt dej igen”.
-Men då får jag ju ännu ondare, sa han å haltade iväg.

Haha! Undrar om han ljög så han trodde sej själv? Mammas lille mytoman ;)
Nog för att han kan gå en fullständigt på nerverna ibland, men han är det bästa jag vet! <3
Min pajas!

Idag har jag å Nellie vart på mammagrupp för första gången, på bvc. Det var riktigt, riktgt kul! Såå bra grupp! Vi fick jättebra gemenskap med en gång. Tillåmed så jag var på stan med en utav dem efteråt på shoppingtur – å då hade jag aldrig träffat människan i hela mitt liv förut!
Kul å träffa massa nya människor ju! Har ju knappt tid att träffa dom jag redan har i mitt liv.. men några till går väl alltid att knö in ;)
Dessutom var det några välkända aniskten med oxå. Lina med Ebba (min gamla dagiskompis), Annika med Vidar (min "kompis kompis") å Malin med Albin (syrrans kompis). Kul!

Nellie och Vidar var äldst i gruppen med sina snart 4 månader – båda två är ju mors dagspresenter! Resten var runt 3 månader å den minste var knappt 2 månader.
Kan knappt vänta till nästa gång.. som tyvärr är om en månad :S
Men jag, Lina å Jenny (den ”nya” som var med på stan) sa att vi naturligtvis skulle ses innan dess.
Vi tre var dom enda som var tvåbarnsföräldrar, resten var förstföderskor.

Efter shoppingturen i stan var det hög tid att hämta Alex från dagis, å därefter åkte vi hem till syrran. Alex å Max får inte nog av varandra på dagis, utan måste fortsätta leken hemmavid.

Nu sitter jag mest å väntar på Mattias, som jobbat över, men som skulle köpa med nått gött hem ;) Choklad kanske? Som jag numera är besatt av..
Har lite tutteont idag. Wonder why? Inte mjölkstockning I hope, det har jag hört ska göra djävulusiskt ont!
..Ont, men till Mattias förtjusning. Haha! Han är en jävel på att massera när han själv vill ;)

Imorrn är det ny dag, nya träffer ;) Ska åka hem till Erika för att träffa henne å lille Emil å så kommer Isabel med Malva oxå.
Äntligen ses vi igen, efter sjukdomar hit å dit. Isabel har jag förresten oxå bara träffat en gång innan. Mammalivet är verkligen awsome!! Tänk va mycket nya människor man träffar + att man slipper jobba + att man gosar bebis hela dagarna :)
Undra sa flundra, om jag inte ska göra det här till mitt yrke? Emma – barnföderska! ;)

Imorrn eftermiddag var det nog dags för fika hos Bella med alla flickorna oxå! Ännu en hektisk dag ;)
Fredag blir det kanske premiärvandring Ljus i Alingsås med the family?!


E! 


Kommentarer
Postat av: Erika

Ska bli kul att ses imån!



hehehe, nån gång får allt roliga Alex va med.. :-)

Han o Wilma kan ju leka :-)

kram

2010-09-22 @ 21:28:17
Postat av: Bella

Tack så mkt för den korta fikastunden förut!

Väldigt trevligt, får vi göra om snart!! :D

2010-09-24 @ 13:50:49
Postat av: Sandrah

Haha vilken rolig kommentar "sätta sig och götta sig" :)

svar: Ja, Devin är stora grabben. Hur stor är din?

2010-10-01 @ 16:40:49
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0