Mitt liv som 27åring..

..kan sammanfattas med orden otroligt jävla bra - än så länge ;)
Åh, vilken underbar helg jag haft!
Strålande sol, värme, trevligt sällskap och MIN födelsedag! :love:

På lördagen (my birthday, OM nu någon har missat det ;) ) väcktes jag av Alex och Mattias skönsång på morgonkvisten. Det var nästan så att jag fick tears in my eyes av Alex lille sångröst, "ja må HAN leva".. av Mattias sångröst oxå - fast av helt annan anledning ;) Haha, nää då! Dom sjöng så vackert båda två!
Nellie, den slappisen, satt mest å gäspade i Mattias famn då hon precis blivit väckt.
Helt klart, den bästa starten på dagen!
Med sej hade de en bricka med Mattias egenkomponerade räkmacka, Herrljunga-cider (eller enligt Alex "spritet") och ett kuvert. Å Alex höll krampaktigt i en hög vas med 10 röda rosor.

Kuvertet innehöll en vacker text som Mattias plitat ner - oh, he loves me ;) Å min present från Mattias: En Ullaredsresa! HAHA! Jag är allt bra tragisk, men det var det enda som jag kom på att jag ville göra :D
Men Mattias, mitt hjärta, hade givetvis gjort lite mer än bara fixat en shoppingtur. Han har ordnat med barnvakter och alltså en barnfri dag/natt för oss, så vi åker dit med vår husvagn å stannar över natt. Myyys! 

Efter frukosten åkte jag å Alex till stan. Skulle hämta lite grejer som jag hade beställt till kalaset. För varför göra det själv, när det finns andra som gör? ;)
Alex var ivrig att gå till mitt jobb för att fråga "baktanten om han kunde få en kaka". Å det fick han, såklart! ;)

Sedan blev det kalas för hela slanten. Dock i olika omgångar :O
Först kom Jocke å svärföräldrarna hem på lite räkmackor å kakor. Fick superfina blommor - en fin vårplantering att ha ute på trappan å tulpaner - och ett pengakuvert.
Besvikelsen var stor hos Alex. "Du fyller ju inte alls år, mamma. Du får ju inga paket!!" 
Det är ett säkert ålderstecken när man får kuvert istället för presenter ;)
JAG var däremot inte alls besviken, tvärtom! Å det är väl änna huvudsaken att jag blev nöjd? ;)

Under fikat frågade svärmor om dom fick bjuda med oss till Rhodos(!) en vecka i början av juni. All inclusive!
Daaah!? ;) Ska bli såååå underbart! ♥

Sedan var det dags för nästa "kalas", hemma hos mina föräldrar.
Det blev lite tokigt i år, då syrran med familj, passande nog, åkt till Malaga dagen innan ;) Å pappa hade bestämt möte med någon grävmaskinist som skulle komma hem till dom på lördagsförmiddagen.
Så vi bestämde att åka hem till dom istället, för grillning och övernattning.
Riktigt härligt med årets första grillning ute i trädgården!

Kort och gott, hade jag en fantastisk födelsedag!
Älskar när telefonen plingar till av sms hela tiden å för att inte tala om facebook; där jag fick över 80 gratulationer! :D Aww, you guys!! ♥

Igår hämtade vi hem husvagnen från vinterförvaringen och jag hann även med ett litet besök hos chefen, då hon fyller 65 idag.

Å på tal om ingenting, så har jag å Mattias vart förlovade i 7 år idag!

Ja, det var väl det mesta utav min helg. Ni kanske förstår att jag inte är helt missnöjd med att vara 27? ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vilken härlig födelsedag du hade!

Grattis på 7årsförlovningsdagen!!

Kan ni inte gifta er snart? jag vill gå på bröllop :-D



kram o puss

2011-04-11 @ 11:28:23
Postat av: Jessika

JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL RHODOS!!! Låter som du haft en underbar helg! Det är du värd gamla tanta! ;-) Puss

2011-04-11 @ 11:44:28
URL: http://villavinga.blogg.se/
Postat av: Monica

Det låter som en kanon-helg! Vad mkt saker ni hunnit med och vilka bra presenter! Vill med till Ullared o shoppa ;) Och Rhodos sen, den tackar man ju inte nej på, haha! Grattis i efterskott på dig! =)



Va kul att du tycker det är kul o läsa om förlossnigar med, tror det är så för dem flesta när man varit där själv en ggn (minst). Men menar du att det kan gå så himla fort alltså med tvåan, SHIT! Ja, då är det bäst att vi rappar på när det börjar bli dags, med Fred satt jag ju i princip hemma i 12 timmar efter vattnet gått innan det hände nått ens. Så spännande!

Fred är född 15 juli-10 så han blir 9 månader nu i dagarna, fort det går alltså!!



Kram kram!

2011-04-11 @ 12:13:03
URL: http://monicamercury.blogg.se/
Postat av: Erika...

Vilken bra present!! förstår att du e nöjd!



när bär det av?

2011-04-11 @ 18:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0