Long time ago..

Nu var det längesen igen. Har änna inte kommit in i bloggandet sen hjärnhinneinflammationen tog över mitt liv.
Vet inte om jag nånsin kommer att göra det heller :/ Känns inte lika roligt längre. Men nu föll lusten på iallafall..

Idag är min lilla tjej 15 månader! ♥ Det firade vi med att köpa hem färskt bröd & en bakelse efter att vi lämnat storebror på dagis. Alex är ändå inte förtjust i bakelser.
Nellie är väl egentligen mer för att massakera än att äta, men lite festligt måste det ju vara på 15 månaders dagen! ;)











Nu efter kladd & lek så sover hon gott ♥
Hon är ju inte riktigt sej själv, då hon blivit jätteförkyld samt har öroninflammation. Hon är dock nästan lika glad som alltid - på dagarna iallafall. Nätterna har varit lite ledsna, men inatt har hon faktiskt sovit bra.
Var på vårdcentralen i fredags med henne och på en uppföljning igår - då det har kommit (ytterligare) nya riktlinjer som säjer att små barn (helst) inte ska ha antibiotika.
Imorgon skulle de ringa å se hur det var med henne och om det inte blivit någon bättring skulle vi få antibiotika.

Imorrn är det min sista sjukskrivningsdag. Läkarn skulle ringa mej nu i veckan. Så vi får väl se om jag blir sjukskriven längre eller om det är dags att bli mammaledig igen :)
Ska jag vara ärlig så har det faktiskt varit riktigt gott att haft Alex på dagis alla dagar i veckan, kl 9-15,30. Men det är väl iochförsej för att jag inte mått bra och att han verkligen ÄLSKAR det. Såå glad att vi bytte avdelning!
Räknade faktiskt mina mammadagar igår och de räcker betydligt längre än vad trodde. EN positiv sak med hjärnhinneinflammation; jag "sparade" mammadagar ;) Nä usch!
Men 1 februari ger jag mej nog ut i arbetslivet igen. Man vill ju inte ha helt slut på dagar när man börjar jobba heller.



Kommentarer
Postat av: efraimsson

Nellie är verkligen världens sötaste tjej! <3

Grattis till henne på hennes dag :-*

2011-08-30 @ 13:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0