Gö(s)ta Petter!

Idag har dagen gått fort! Var och storhandlade med Nellie förut. Alex var "praktikant" på Mattias jobb under tiden ;) Det var Mattias idé att jag kunde lämna honom där under handlingen, å det tackar man inte nej till. Dessutom passade jag på att norpa till mej Mattias bankomatkort så att jag verkligen kunde STORhandla ;)

Efter handligen åkte jag till simhallen för att lämna in en anmälningslapp om att Alex ska börja i simskola till vårterminen - eller ja, vecka 2 skulle jag nog hellre vilja kalla vinter, men nåväl ;) 
Men!! När blev min lille pojk så stor att han får börja i simSKOLA?
Göta Petter (eller som Mattias envisas med att säga, Gösta Petter!)

Väl hemma igen kom Carolina med barnen (Felicia, Sebastian och lilla Caisa som hunnit bli 7 månader redan! ♥ ). Mycket trevligt!

Igår kom vårt golv som vi beställt, så ihelgen får det bli en tripp till Götet för att hämta hem det. Det är ju trots allt 106 kvm golv så Mattias lär ju behöva min bärhjälp ;) Höhö! Eller inte! Jag bidrar nog inte med så mycket mer än tjöt. Men hey, det är väl så viktigt det med! Tänk vad tråkigt livet vore annars, utan (mitt) tjöt ;)
Dessutom får det bli en ride förbi Ikea oxå, för att komplettera våra skjutgarderober. Vi köpte det vi visste att vi ville ha å sen fick vi känna lite på vad som behövdes,  sa vi. Å nu är det färdigklämt ;) Lite mer hyllplan, lådor och trådbackar behövs. Å sen ska det väl bli lite ordning på torpet igen får vi tro.

Nästa vecka kommer svärfar och målar och fixar i utbygget, så att det därefter kan läggas golv och sedan fira in det nya året här hemma :D
Nästa vecka är vår nya soffa och matsalsbord leveransklart oxå. Spännande!
Mycket nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0