Grann gran..

Nu är den granna granen inne och pyntad. Klapparna ligger under. Och barnen står bredvid och väntar på att få öppna ;) Precis som det ska va!
En enda kula gick sönder - av Nellie givetvis, who else? ;) (Inte så konstigt när hon trodde att kulorna var fotbollar.. De kastades å sparkades iväg och sedan sprang hon efter och försökte ställa sej på dom..)
Granen placerade vi framför den gamla altandörren, som nu är igengipsad. Perfekt "cover-up" ;)
Tillåmed lite vitt ute på marken nu ju. Ujujuj, vilken julkänsla! ;)

                   
Som sagt, huset är under ombyggnad, därav grejer överallt!

I år var - tro det eller ej - jag oxå med på hitta-gran-promenaden. Jag förvånar ständigt - tillåmed mej själv ;)
Det var jag, Mattias, Alex, Boss, Jocke och Emma som traskade omkring i skog och mark, på jakt efter den perfekta granen. Vi fick även uppdraget att hitta granris åt Mattias farmor samt en liten minigran åt Mattias gammelfaster (?).
Efter en stunds letande hittade vi iallafall en gran som fick duga. En stoooor gran, som hade en fin topp så den högg vi ner och kapade på mitten. Överdelen tog vi, underdelen fick bli granriset till Edith :)

Julpysslandet i lördags var väldigt trevligt. Käre svärfar frågade vid ankomsten om jag ville ha ett glas vin. Å därmed blev Mattias den som fick köra hem - yes! ;)
Jag gjorde en riktig killer-smällkaramell! Är löjligt nöjd över den! Å en apelsin med inpetade nejlikor i - avancerade grejer jag gav mej på ;)
De andra gjorde ischoklad, pepparkakor, pepparkakshus, glögg, sillinläggningar..



Oh, what a beauty! ;)


Kommentarer
Postat av: camilla

Nämen vilka härliga pysselkunskaper du besitter vackra vän ;-)

Bra jobbat :-D

Ska bli mysigt o få se gran o gipsad vägg i veckan <3

2011-12-19 @ 14:48:30
Postat av: Bella

Ååå så mysigt med granen, fin fin!! :D

Å som sagt, hoppas du kan smuggla med mig ut till Näverhult nästa år för lite pyssel! Verkar ju såå mysigt! :D



God Jul min goa vän! <3

2011-12-19 @ 19:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0