Our X-mas!

Ja, då var julen redan över då!
Många leksaker, kläder, pengar, presenter och (tyvärr) kilon rikare :S

Vår jul har varit jättemysig - som alltid! Den har inneburit allt den ska; (mängder med) "braiga" paket, god mat & dryck och top-of-the-line-sällskap!

På dan-före-doppare-dan åkte vi - traditionsenligt - hem till mamma å pappa för uppesittarkväll samt övernattning. Karlarna blev bannade från bastun denna kväll, för att hjälpa oss ro hem miljonerna. Men det sket sej! 
Förra året fick alla bingo - förutom jag! :( Men i år var det lite mer jämställt; Mattias var den enda som vann i sällskapet - 100 kr - med den lotten jag köpte ;) Good choice, Ems! 
Bingolotto är trots allt, jädrigt tråkigt. Så direkt efter 3:ans bingo, satte vi på Jägarna 2 - filmen. Pappa slocknade i fåtöljen. Å Mattias gick oxå å lade sej. Medan jag å mamma satt uppe och myste till 01-tiden.
Den natten sov jag jättedåligt, kan det ha varit julspänningen som förstörde min skönhetssömn tro? ;)
För likt ett barn på julafton är jag ju faktiskt - även om jag faktiskt mognat lite och mest ser fram emot att öppna barnens paket mer än mina egna. Faktiskt! ;)

När det då äntligen blev julaftonsmorgon vaknade jag kl 08,50 av att Alex stod 2 cm ifrån mitt ansikte och skrek: "Det äääääär moooooooorrrrrgoooon!!... Eller??" 
Å jodå visst var det väl det ;) Upp å hoppa - till mammas julfrukost..

Strax innan jullunchen joinade syrran med familj oss och familjen var komplett! ♥
Efter lite mat i magen, var det sedan dags för klapputdelning. Den skötte jag - otroligt bra, om jag får säja det själv :D HO HO HO! (Å nej, jag var inte utklädd. Först införde jag ett system att ett barn i tur och ordning fick komma fram och hjälpa mej att dela ut ett paket, men det tog för lång tid så jag skötte det bäst allena ;) )

                  

                   

Efter lite lek med nyfunna leksaker och Kalle Anka på tv:n blev det hög tid för att dra vidare till nästa stopp; Näverhult & Mattias sida av släkten.
Dit kom vi lagom till nästa måltid :O Efter maten kom han; BAD Santa. Alias Jocke.
Lika rolig varje år! Fast i år var Alex väldigt säker på att tomten var Jocke :O 
Å mer säker blev han när han råkade hitta tomterocken.
- Jag sa ju det!! Det var Jocke som var tomte!!
- Nejnej, det är ju min morgonrock, sa farmor Christine snabbtänkt.
- Hmm. Okej, sa Alex - dock inte helt övertygad.

Spänningen stiger till nästa år; Shall Jocke make it?


Lill-prinsen (nissen) hjälper tomtefar! Han kände sej nog illa tvungen:
- Men! Va håller tomten på med?! Vart är mina paket? ropade Alex (efter att Nellie fått tre stycken i rad) och började leta under granen efter paket med A L E X - bokstäver på :D
Rättvist ska det ju va! ;)

Vid 2-tiden ramlade vi till slut i säng (i Näverhult) trötta och överförfriskade glada ;) Efter massa julklappsspelande, prat och lek!


Tack alla inblandade för en underbar jul!
(Värre var det när man kom hem med barnens mängder av nya leksaker å inte ha något barnrum att stoppa de i!) ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha! Jag vill också träffa Bad Santa! Han verkar cool :-)

Härligt att ni kan fylla upp utbygget nu med massa roliga leksaker som jag kan komma o leka med ;-)

2011-12-27 @ 12:55:10
Postat av: Bella

Låter som en riktigt mysig Jul :D

Hoppas på å ses nu när jag kommer hem!? :)

2011-12-27 @ 17:40:49
Postat av: Emma

Fantastisk jul! Men det kan väl inte bli annat när du är inblandad =P

2011-12-28 @ 10:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0