Disträ?

Idag är det onsdag å därmed dagisdags för Alex.
Efter dagislämning och Nellies grötfrukost gick jag å lillan på morgonpromenad.
Fåglarna kvittrade å träden är iallafall inte snötäckta längre - VÅR?! ;) :D
Längtar man bara tillräckligt så kanske det går i uppfyllelse?

Nellie sov när vi kom hem igen, å lik sin bror är hon inte alls lättväckt, så jag kunde få av både, overall, mössa, fuskpolo, tjocktröjan, byxor å tofflor utan att hon vaknade. Sedan lade jag henne i spjälsängen å gick ut i köket för dagens första kaffe!

Dock var jag lite disträ (måste vart bristen på koffein?) å satte igång kaffebryggaren med vatten, men utan att ha hällt i något kaffe. Det värsta var att jag märkte det först när hällde upp blaskvattnet i koppen. Suck!
Jaja, fast det var ju ändå bättre än den gången jag satte på bryggaren och gick därifrån - utan att ha satt dit kaffekannankaffe all over the kitchen!!

Hoppas dagen fortsätter utan värre incidenter ;)

Igår var vi hos Frida Frisör. Det var dags för Alex att klippa sej. På fredag är det, som sagt, min tur å hårfärgsvalet är svårare än Ni kan föreställa er. Igår kväll kunde jag inte sova utan låg bara å vände å vred på mej å tänkte på detta. Haha!
Mattias har nog rätt. Jag är nog lite av en "pensionär" - tycker inte om förändringar. Allt ska va som det alltid har vart! ;)

Medan Alex klippte sej var Nellie hos sin moster å kusinerna. När vi kom tillbaks för att hämta henne, slutade det med att jag åkte hem med henne - men utan Alex. Han ville absolut inte "bara åka hem". Han ville stanna kvar å leka med Max. Sagt å gjort, så Malin kom å lämnade honom hemma igen vid 18-tiden, på väg till Wilmas simskola.



Nu kan man verkligen inte lämna Nellie någonstans - om hon inte är fastbunden ;)
Sätter man henne på golvet så är hon iväg på 5 sekunder å har hunnit ställa sej upp mot bord/tvbänk/stol - you name it. Å mallig som hon är, släpper hon taget ibland men dimper naturligtvis i backen. Just nu har hon blåmärke på kinden - som "bevis" på det :S



Alex berättade för mej igår vad han ville bli när han blir "lika stor som pappa".
Sopåkare. Han har inte höga krav den grabben ;)
Förut har han alltid sagt att han vill jobba med bilar på pappas jobb, men nu ska han minsann stå på egna ben å köra sopor (?).

- När jag blir lika stor som min pappa ska jag köra sopbilen. Å köra massa sopor! Till tippen. Å slänga alla bajsblöjor från dagis!

Han har ju framtidsdrömmar iallafall! ;)




Kommentarer
Postat av: Lina

Inte rött hår då? ;) Jag ska bli lite ljusare i håret till våren har jag tänkt mig :) Kommer ångra mig lika fort.. jag har färdigt kaffe annars Emma:)hahaha

2011-02-02 @ 11:19:13
Postat av: Anonym

Hoppas du fick i dig gott kaffe sen! :-)



Jag ska också till frissan på fredag.. Till min frisör Frida :-)

Ska slinga o klippa lugg!!

HOppas, det blir bra bara!



ha det gott!

2011-02-02 @ 11:20:52
Postat av: Anna

Jag röstar för brunett! It will be fabulous!

2011-02-02 @ 11:57:27
Postat av: Bella

Hahaah

Nää det va INTE stora krav Alex har på sitt framtidsyrke! hihi

Va har hänt Ems?! att du ska lyckas va så disträ!!? haha

2011-02-02 @ 14:05:39
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha! Vilka framtidsdrömmar han har lille gossebarnet :D

Men han har rätt, sopgubbar är coola! Och dom gör ju en viktig uppgift - fraktar nerbajsade blöjor ;)

2011-02-02 @ 16:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0