Fre-mån

På fredagseftermiddagen tillbringade jag över 2,5 timmar i frisörstolen. Härligt med egentid. Speciellt hos Frida ;)
Som tidigare inlägg skvallrar om, så kom jag ju därifrån helt brun i huvudet :O 
Å det är väl i princip först idag som jag inte rycker till när jag ser min egen spegelbild. Fortfarande väldigt ovant! ...Men njae, jag är nog mer blond tror jag..fast samtidigt känns det lite som att jag alltid vart brunett..? Jag är skum! ;)

Iallafall, efter att jag tagit farväl av Frida Frisör åkte jag till Bilskadecenter, då Mattias just slutat jobbet. (Ungarna var i tryggt förvar hos mormor å morfar.)
Jag å Mattias tog en sväng till systemet - själva! - där vi inhandlade lite öl å vin inför kvällen. Dessvärre fick jag för mej att testa ett nytt rött vin, som inte alls behagade mej i smaken. Tvi! Det ger mej rysningar bara att tänka på det.
Efter bolaget gick vi faktiskt en snabb runda i Storken (!). Mattias impulsshoppade nya skor å jag fick köpt mascara å 3 linnen. Alltsammans på typ 5 minuter.
Om ens det.
Här går det undan. Man är väl småbarnsförälder. Det vill säja van vid snabba ryck! ;)

Sedan åkte vi å köpte revben på Bohlins innan vi åkte ut för att hämta hem våra knoddar - som skött sej exemplariskt. (Daaah?!) ;)

I lördags var det dags för syrrans överraskningsmiddag som ägde rum på Lumber & Karle. Kvänums stolthet ;)
Överraskningen blev riktigt lyckad! Malin hade ingen som helst aning om vad som planerats bakom hennes rygg. Hon å familjen strosade lugnt å beskedligt in genom entren, medan vi andra (mor, far, jag, Mattias, Alex, Nellie, Mattes föräldrar å lillebror med familj samt storasyster å hennes två flickor - mannen jobbade) tog i för kung å fosterland (nåja, vi sjöng iallafall): "Ja må du leva"!
Stackars Wilma stirrade upp där vi stod på andra våning å såg helt vettskrämd ut. (Who can blame her?) Å Malin, min Malin fick hålla tillbaks (glädje)tårar! Surpriiiiiise!

Efter lite famntag, klapp å kyss blev det 3-rätters nere i restaurangen. Dott!
Å efter presentöppningen blev det (äntligen) "officiellt" att Malin, jag å vår mor ska till Ullared om 2 veckor (19-20 feb). Shopping OCH övernattning!
Ska bli myyys, bara vi 3; "flickorna Lundstedt". Snacka om egentid!
En hel nattssömn för moi! ;) Nästan så att det blev min present oxå. Hey, man är väl inte dum ;)


                   

                   


Igår hade vi besök av vår "byggherre" som mätte å grejade inför utbygget.
Sedan gjorde vi absolut ingenting på hela dagen, rastlösa som få!
Jag drog en sväng till Bella för lite snicksnack på eftermiddagen å kom hem i lagom tid till Solsidan.

Måndag idag. Å vägning, trots mitt kontinuerliga slarv förra veckan så hade ännu ett kilo lossnat iallafall :)
(= totalt 8 kg) Gött då! Men nu är jag redigt trött på det här.. :S

Imorrn ska jag äntligen till bvc med Nellie igen. Dags för Boel-testet (hörseltest). Fick ju avboka förra gången, då Nellie hade öroninflammation. Men imorron skall det ske. Samt vikt-och längdtagning! Himla intressant, för nu har hon nog dragit iväg på vågen. Lillan börjar ju bli stor! :love:
Alex ville vara hos tant Bella under bvc-besöket. Gott det, så man kan höra vad Catharina säjer ;) Tjötas!


 

Kommentarer
Postat av: Erika

Låter som en lyckad helg!

Förstår dig precis hur du känner dig angående håret.. så höll jag också på o insett att jag är mer blond. men kul att testa nytt o ha ett tag.

tror allt du blir blond till våren igen FAST du e fin i det bruna



ohh vilken mys helg i Ullared!! avis

Ska också ta o åka dit snart..

de hade fått in stärnjackor där med. men tyvärr ingen rosa eller så (tänkte på Nellie)



Torsdag ses vi! kul!

kram

2011-02-07 @ 13:24:13
Postat av: malin & wiggo

Jag ska till en början ha som mål på 5kg, men totalt sett måste jag gå ner 10 kg för att komma till vikten där jag mår bra :)Men små mål är det bästa i början så jag inte blir förbannad :P

2011-02-07 @ 14:34:34
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: Sofi

För sjuttons bullar. Fixa en bild så man kan få se det nya hårsvallet. :)

2011-02-07 @ 18:30:40
URL: http://lovleysofi.blogg.se/
Postat av: malin & wiggo

ÅÅHHH vad du är snäll Emma, dina ungar är inte fasligt fula dom heller ;) hahahaha

2011-02-07 @ 19:50:30
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: Bella

Tack för idag, himla trevligt...as usual :D å myys å passa brallen me ju! =)

2011-02-08 @ 16:07:32
URL: http://issabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0