Lååång dag!

Idag känns dagen extra lång. Mattias ska jobba över - enligt honom själv; "väääldigt sent".
Han har vart med förr, bättre att inte säja någon tid. För då blir det bara gnäll när han kommer hem senare än sagt ;) Haha!   
Segt! En HEL morgon/dag/kväll med barnen blir rätt långtråkig faktiskt.
Särskilt eftersom (G)Nellie är sjuk.  

Såå tråkigt att det slagit om å blivit vrålkallt igen! Våren känns waaaay far away nu! :(
Äh. Jag bojkottar vintern å sitter å kikar efter vårmössor. Snart dags att beställa - oavsett snö eller inte!
Jag blev sjukt nöjd med vintermössorna med stjärnorna på.
Nu ska jag bara bestämma mej först, vilket mönster jag vill ha på vårmössorna. Har beslutsångest (igen).. men det lutar nog åt Moln-mössorna:

 
         


Jag vill ju ha likadant mönster till barnen, fast en turkos och en rosa. Fint å "syskonmatchigt" ;)
Funderar bara på om molnmössan till Alex kanske är lite bebisaktigt? Vad tycker ni?!
Men den turkosa färgen är ju såå fin!

Nu har Nellie börjat krypa mer å mer - även om hon är slapp (som sin mor) å sätter sej efter några meter innan hon kryper vidare igen ;) Men kryper, det gör hon iallafall! ♥

Å igår fick Nellie sina första hårspännen av moster Malin!! Tack
Så nu gäller det bara att sätta igång att odla hår ;) Gro! Gro! Gro!







Syskonen Jellryd :love:


Kommentarer
Postat av: Bella

Mysigt me en heldag me barnen ju dom små sötisarna!! Men du hade kunnat ta en fika me mig men det dissade du ju!!

hihi

Molnmössorna va ju fiina men up to you! :)

2011-01-27 @ 19:30:32
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: MALIN-systeryster

Söt som socker ;)

2011-01-27 @ 20:03:13
Postat av: Sara

Vad stora dom har blivit! :) Vi får se till att få till en träff snart! Ha det gött och hälsa la familia..kram!

2011-01-27 @ 21:21:00
Postat av: malin & wiggo

Har du kikat in Mirasmammas Syblogg??? Tänkte på mössor till barnen, jag beställde våran ugglemössa med wiggos namn från henne, där designar du din egna mössa och hon syr upp den till dig, hon gör grymt fina mössor :)

2011-01-27 @ 21:24:58
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej! Kul att du hittat in till mej. Jag blev lite osäker just nu hur jag har med det rosa molntyget. Mitt tgförråd är inne hos dottern som ligger och sover just nu. Jag har annars beställt hem mera idag men det är i lite annat material än vad jag vanligtvis syr mössorna i. Om du skulle vilja ha en rosa och en turkos blir de alltså i olika material. Inget som syns egentligen. Det rosa är aningens tjockare och stretchigare medans det turkosa är i samma material som jag gissar att dina stjärnmössor är i. Jag har mössor i det rosa till min tjej och det är inte sämre på något vis. Svårt att förklara om du inte har känt på det live så att säga. Det rosa är alltså i interlock medans det turkosa är i jersey (om det nu säger dej nåt:)) Nu har jag babblat nog. Bara att maila mej om du är sugen på att beställa mössor. Jag ska kolla upp det turkosa imorgon också när dottern vaknar. Hör av mej igen. Gonatt!:)

2011-01-27 @ 21:59:06
URL: http://mirasmamma.blogg.se/syblogg
Postat av: Therese

Skrev en lååång kommentar som inte verkade publiceras. Jag kanske kan maila istället angående tygerna? Vilken adress?



Tycker absolut inte att molntyget är för barnsligt för din grabb:)

2011-01-27 @ 22:02:40
URL: http://mirasmamma.blogg.se/syblogg
Postat av: Therese

Nu såg jag att den första kommentaren visst kom in. Bra:)

2011-01-27 @ 22:03:38
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Karin

Jättefina mössor, jag tycker inte att tyget är barnsligt! Och så jättesöta bilder på barnen, haha söt Nellie är med hårspänne! :) Ha det så bra!

2011-01-28 @ 08:34:47
Postat av: Camilla

Nästa gång lämnar du barnen till din fästman och tar en heldag med mig ;)

Puss!

2011-01-28 @ 08:59:27
Postat av: Therese

Jag hade slut på det turkosa också. Kan beställa även det i interlock. Men då måste jag veta det redan idag så att jag hinner komplettera min beställning med det tyget innan den skickas. Både det rosa och turkosa är slut i jersey hos leverantören. (Förmodligen därför som många företag har slut på tyget) Hör av dej under dagen om du är intresserad av mössorna. /Therese

2011-01-28 @ 12:14:10
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Ok. Du får återkomma om du hittar något annat tyg du gillar eller om du ångrar dej angående det rosa och turkosa. Som sagt... interlocken är lika bra, bara det att den är av lite annan bomullsblandning. Trevlig helg!

2011-01-28 @ 13:32:02
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0