2010 - månad för månad!

År 2010 var ett år innehållandes både sorg och oerhörd lycka!!
Mattias båda morföräldrar gick bort med endast 9 månaders mellanrum :(
..och Nellie - vår underbara dotter och lillasyster - föddes på Mors dag, i slutet av maj!
Jag fick mitt efterlängtade majbarn (då båda killarna i familjen är junibarn) och en flicka! En av varje - perfektion! ;)

JANUARI

2.
Mattias mormor gick bort :(
13. Halvtid med Nellie-graviditeten

FEBRUARI

6. Syster 29 år
7-10. Mamma inlagd på sjukhuset pga ryggen :/
20-22. Mattias, Alex å jag åkte på lillsemester till Danmark i värsta snökaoset. Bodde på ett badhotell i Hirtshals, supermysigt!

MARS

12. Mamma/mormor 54 år

APRIL

4. Var på cirkus med Alex, Malin, Wilma & Max och (barnens) mormor.
9. Jag blev 26 år + magsjuk! Usch, å i kombination med att vara höggravid var bland det värsta jag varit med om!
11. Mattias och min förlovningsdag; 6 år.
Det där med gifta sej inom ett år efter förlovningen är inget vi har hört talas om ;)
18. Jocke 24 år.
24. Sista dagen på jobbet! (Bland de lyckligaste dagarna år 2010!)
5 veckors bebisväntan kvar å sedan mammaledighet!
30. Jag å Mattias firade 9 år ihop.
Samma dag var jag hos arbetsterapeuten första gången - av många gånger - för karpalthunnelsymtom pga av graviditeten. Provade ut skenor till händerna.

MAJ

1. (De flesta av) Mina underbara jobbarkompisar var här å "firade av" mej! Jag bjöd på tacobuffe å hade ont i mina svullna "korvfingrar" i flera dagar efteråt, pga allt hackande. Men det var det lätt värt! 
15. Systersonen Max 3 år.
29. Vaknade upp med lite småont på morgonen, men inget som jag associerade till "bebistajm". Grejade och stod i som vanligt hela dagen/kvällen.
Ca kl 23 satte värkarna igång att göra ont. Åkte in till BB runt 23.30. "Kör sakta" uppmanade jag Mattias. "Vi åker ju bara in för att kolla om det är på g. Det är ju absolut inga förlossningsvärkar jag har". (Tji fick jag!) ;)
30. Kl 01.56 föddes världens vackraste lilla flicka!. Nellie Emma Jellryd! 3130 gram & 49 cm lång.
Bästa Mors dags presenten någonsin!
 
JUNI

1.
Kom hem från BB med vårt lilla knyte å fick äntligen hämta hem vår son - storebror Alex - hos mormor.
"Heej bebisen" sa Alex när han fick syn på sin (dock sovandes) lillasyster för första gången. Och klappade henne försiktigt. Lycka!!
Nellies "hemgångsvikt" 2850 gram.
8. Mattias 28 år
17-20. Potatisfestivalen ägde rum. Nyktert i mitt fall.
24. Finaste Alex 3 år! Kalas på altanen hemma, jättefint väder.
25. Pappa/morfar 53 år. Midsommarafton.

JULI

3.
Nellies premiärtur i husvagnen. Spenderade helgen i Mellerud. Värmebölja!
10-23. Mattias 3 semesterveckor började och vi åkte ut med husvagnen.
Var på vift i 2 veckor och besökte bland annat; Askersund, Vingåker, Katrineholm, Stockholm, Jönköping och Varberg.
15. Svågern Matte 31 år.

AUGUSTI

21. Systerdottern Wilma fyllde hel hand! Stora tjejen!
28. Dop för Nellie i Nårunga kyrka.

SEPTEMBER

6. Svärmor/farmor fyllde år. Nellies första restaurangbesök.
10. Cirkus Skratt med syrran å våra småkillar.
26. Mattias morfar gick bort :( 
Nellie fick sin första smakportion.

OKTOBER

9-10. Alex hade sin första övernattningskompis, kusinen Max.
21. Alex ramlade på en sten i skogen med dagis och slog tanden lös, rispor på kind och stor fläskläpp. Dagen före dagisfotografering.
29. Svärfar/farfar fyllde år

NOVEMBER

3. Mattias firade 2 år som ägare av Alingsås bilskadecenter!
28. Första advent och därmed anordnade vi den obligatoriska "förstaadventsfikan" med familj å släkt.

DECEMBER

24. Nellies första jul. Firades med familj å släkt.
31. Firade nyår hos mina föräldrar. Mysigt!



Det var lite av mitt 2010.
Nu ser vi fram emot ett helt (fantastiskt) nytt år - 2011!
Året som med all säkerhet kommer bli ett kanonår!

Följa Nellies fortsatta utveckling; de första orden, lära sej krypa/gå... Å att få fira hennes första födelsedag!
Ska även bli otroligt roligt att få följa Alex utveckling från att vara 3½ år till att vara 4½ år när 2011 närmar sej sitt slut. Å lyssna på fler av hans tokiga historier <3 
Alex 4 års dag, som i år infaller på midsommarafton.

Jag å Mattias
firar 10-års jubileum (!) i april.

Syster
min fyller 30 år! Om dryga en månad.

...med mera, med mera!!


Kommentarer
Postat av: MALIN

Låter väldigt gammalt med 30år...=/

2011-01-02 @ 22:45:30
Postat av: Camilla

Hujedamej vad du hunnit blogga kvinna!! :)

I like it! <3

Skönt att ha lite att läsa såhär på kvällskvisten innan läggdags ;)

2011-01-02 @ 23:16:14
Postat av: Bella

Herreguuud

Minne som en tok har du!



Å redan 10år!!! tillsammans!!!!

shit säger jag bara!! Lite grattis så här till er i förskott :D

2011-01-02 @ 23:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0