Dejligt!..

Imorrn drar vi!
Eller "Let's gooooo" - som Alex säjer! (Handy Manny-skadad?)
 
Alex mår bra! Å gjorde hela gårdagen oxå. Han har kvar hostan dock, men har åtminstone inte spytt nått mer av den. Huvudsaken!
Frågar man hur han mår, så svarar han:
 
- Inte bra.
- Nähä, vad är det då?
- Jag är snorig och hostig. (Vilket han har sagt ända sen november att han är - även när han varit kärnfrisk.

Typiskt karlar! ;) Nu är han ju dock hostig igen, men inte snorig.)
Å precis som vilken annan smått förkyld karl, så tror han däremot att han är vrålsjuk å att det är "mest synd om honom".
Igår frågade han mej:
 
- Vilken dag är det idag?
- Onsdag.
- Åh, typiskt! Jag är ju inte frisk förrän på fredag!
 
Haha! Men han är ju inte dum, han vet att vi inte "kan" åka till Danmark om han är sjuk. Så imorron är han heeelt frisk ;)
Nellie mår oxå bra, lite hostig hon oxå - men det är väl så när man har storasyskon. Sjätte tanden är på frammarch - men vi hoppas att den inte kommer att "märkas av" så mycket. Än så länge är hon lugn å beskedlig, men det kommer väl kanske till helgen? ;)
 
Det som började så bra med Danmarks-packningen tidigare i veckan slutade (som väntat) mindre bra ;)
Det blev ändå så att jag fick impulspacka idag ;)
Men nu är det iallafall så gott som klart å jag kan pusta ut. Å som sagt, en icke-ammande "bebis" kräver mycket packning! Tänk vad mycket man använder dagligen, som man inte tänker på!? Både till sej själv å (framförallt) barnen.
Jag tar det säkra före det osäkra å tar mycket hellre med mej svensk burkmat till Nellie. Så jag vet vad det innehåller ;) Haha!
"Finns det svensk Fanta på hotellet?"  Haha!
 
Har även hunnit städa huset idag, alltid trevligare att lämna - & framförallt komma hem - till ett välstädat hus!
Så nu sitter jag här i soffan - karln är iväg å fixar lite på jobbet så han kan vara ledig med gott samvete imorrn & barnen sover - i väntan på båtens avgång. Som går imorgon kl 9.00. Nästan ingen idé att gå å lägga sej ju ;) Haha! Förstår inte varför jag har så svårt att somna på kvällarna/nätterna?
Som allt annat, skyller jag på min fetma ;) Tänk då va bra jag kommer att må när jag är "mej själv" igen ;)
Sakta men säkert återskapar jag mej själv!
Dock kommer väl alltihop gå i stöpet i Danmark - men måste ju få unna sej oxå!
 
Nu har jag bokat in en (efterlängtad) vinkväll! Jiiihoo! Ska bli såå kul! Med mina "arbetskompisar" (varav bara en av dom som faktiskt jobbar kvar): fredagen 11 februari. Se upp!
Ska dock iväg nästa lördag oxå, då Emma fyller år på tisdag å ska ha en liten bjudning. 

Anyway..Jag återkommer om uppdatering, betygsättning och recension om mitt (vårt?) plaskande efter söndagens hemgång ;)
  
Farvel! (=hejdå på danska) Det gäller ju att ta seden dit man kommer. Haha! ;)
(Ps. Jag hoppas verkligen att ni läser min blogg med en gnutta ironi hela tiden, så ni inte tror att jag är så här j*vla dum på riktigt!) 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Ja det ska bli intressant att se dig dricka igen efter såå långt uppehåll å troligtvis me utgång oxå! ska bli kul :D



Hade nu så trevligt i DK ! :D

2011-01-20 @ 23:33:34
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: MALIN-systeryster

haha Alex är för rolig :D Alla Karlar är lika..:D

Hoppas att ni har det bra på vattenhotellet o att du ÄGER i din nya bikini ;) grr

Puss o Kram

2011-01-21 @ 17:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0