Lördag, söndag!

Även om det är lögn i helvete att få i Nellie pencillinen, så verkar det som att hon har fått i sej lite iallafall. Hostan är borta å aptiten har kommit tillbaks. 
Typiskt, när hon väl började äta ordentligt - typ i Danmark där hon för första gången åt en hel stor matburk - så blev hon ju sjuk 2 dagar efter å matlusten dalade igen!
Men som sagt, nu verkar hon vara på g! Även om hon spottar å fräser som en ilsken katt av medicinen. Häromdagen spottade hon ut allt i mitt ansikte. Kul.
Ännu roligare är att man ska ge (tvinga i) henne detta 3 gånger om dagen! Menmen, tisdag är sista dagen på kuren. Bara att bita ihop ;)
 
Bland det bästa med att Nellie äter bra nu - förutom att hon naturligtvis får i sej bra med mat å näring - är att man slipper sitta bredvid å gapa dumt med munnen (helt omedvetet såklart). Syrran kommenterade det sist hon var hemma å var åskådare till när jag gjorde otaliga försök till att få i Nellie mat.
Nellie knep ihop munnen till ett litet streck och jag gapade stort. Borde vart tvärtom. Men Malin skrattade nästan så att hon kiknade.
Visserligen roar jag gärna mina medmänniskor, men vill hellre att de skall skratta med mej å inte åt mej ;)
 
Lördagen började med en mysig sväng på stan med min lillkille å "mormor". Vi kikade läääänge i leksaksaffären innan Alex bestämde sej för en tjuv-och-polis-lego-"ask". Sedan gick vi till mitt jobb å fikade. Alex tyckte att det var otroligt roligt att jag "hängde som tavla" på väggen (ett tidningsurklipp). Riktigt impad faktiskt.
Jag är mindre road å impad dock.
Det var myyys med Alex-egentid!

När vi kom hem lämpade jag av Alex hos sin lillasyster å far å begav mej ut på promenad. Själv.
Kallt, blåsigt å svinhalt, men uppfriskande - OCH egentid ;)
 
På kvällen var det VIIIIN-dags. Jag kunde inte hålla mej, så det blev vin ändå. Dott!
Hann träffa svärföräldrarna som kom förbi strax innan Jessika kom å hämtade upp mej för vårt Emma-firande.
Å det var väl egentligen tur att jag skulle iväg, för det vetefan om jag hade kunnat stå emot frestelserna de kom med; pizza, chips, godis, ostbågar, cider...

Hos Emma var de (Emma, Anton, Hanna, Anders, Johan, Eva & Madde..ingen glömd?) nyss hemkomna från hockeymatchen å humöret var på topp - trots en Frölunda-förlust! (Puh!) ;) 
Firandet bestod av smörgåstårta, Dumlefluff (?)-tårta å så fick hon sej en extern hårddisk som hon hade önskat sej av oss.
Riktigt trevlig afton!!

Idag efter frukosten tog hela familjen en promenad till lekplatsen nere på Tegelbruket, å efteråt åkte vi stjärtlapp i en (is)backe i närheten - galet roligt!
Väl hemma igen vankades det lunch för familjen, jag shakade, å sedan åkte vi allihop till Maxi.

Nu är jag i startgroparna på att gå promenad med Frida innan det blir slapp framför Solsidan sedan!
Hurtbulligt va? ;)


Kommentarer
Postat av: malin & wiggo

Faaaaaan hur lyckas du hinna allt, själv är man världens slappis ju ;)

2011-01-30 @ 17:59:04
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: Bella

Ingen glömd!!? joo för det e mig du har glömt å räkna med! thanks!

hiih

Ses i veckan kanske för en kaffe eller promenix?=)

2011-01-30 @ 20:03:50
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: malin & wiggo

Joo visst är det så att alla dessa små kommentarer får en att vilja skriva och även kommentera tillbaka för man vet ju hur glad man blir själv när folk skriver till en ;)

2011-01-30 @ 20:18:40
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag blev också glömd, fast jag och mitt sällskap behagade ju komma så förjordat sent så det var väl inte mer än rätt ;)



Duktig du är som kämpar på så Emma <3

2011-02-02 @ 07:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0