Folktomt..

..på Ullared igår! Hur gött som helst. Tillåmed så att Mattias tyckte om shoppingen! ;)
Nellie skötte sej helt ypperligt! Hon åt tillåmed utan ett knyst! Nemas problemas - annars är det ett mindre helvete att mata henne (särskilt med mitt tålamod).
Detta måste ju tolkas som att Nellie är ett tvättäkta Ullared-fan! :)

Som vanligt köpte vi massor - som vi inte kommer ihåg idag - men det jag kommer ihåg är:
Till Alex: pyjamasar, strumpor, kalsonger, tröjor å byxor. Å ett badlakan med Handy Manny på - som han blev jätteglad över:

"Åh. Tack snälla, snälla mamma för min Manny-handduk. Jag älskar dej. Låångt upp i toppen!!".


Härligt när dom blir såå tacksamma över "skitsaker". Värre blir det! :S
Små barn - små problem. Stora barn - stora problem :/

Nellsan var i mer behov av kläder å fick pyjamasar, strumpor, strumpbyxor, bodys, tröjor, byxor, leggings, haklappar, nappflaskor, nappar.. Å så fick hon naturligtvis oxå ett eget badlakan - till vår Danmark-vistelse - med Hello Kitty på.
Å jag - som aldrig köper något till mej själv på Ullared - hittade både en (panik)-bikini, leggings och scarves!
Not badly peed!
Å så fick jag köpt lite ljusblått till min jobbarkompis lille nyföding oxå.
Å annat smått å gott.

Nu ligger Alex å sover. Han somnade inne på toaletten (!) förut. Troligtvis av ångorna ;)
Ni som känner honom/oss vet att han måste ha in en hel tidningshög på toa å läsa igenom innan han är färdig. Som tur är, gäller detta inte när han bara ska kissa..än så länge iaf ;) 
Klockan var bara 18.20 när han somnade, så vi får väl se om han sover hela natten. Men han har faktiskt inte verkat må riktigt hundra idag; smågnällig, trött å varm.
Nellie har precis somnat efter gröt och ett stolle-race i gåstolen.
Karln min är ute å svirar. En sväng till Stures skulle det bli minsann.
Å jag, jag sitter här. För min del får det bli att växla mellan tv:n å facebook ikväll ;)
Men snart ser ni även mej ute på gatorna igen. Slutat amma som jag har! ;)
Men just för tillfället (observera! Just för tillfället!) så är jag ju supertaggad i min "gå-ner-i-vikt-kampanj" att jag inte ens vill dricka vin efter 1½ års suktande (!). 
Jag förvånas ständigt över mej själv! ;)

Än så länge går "viktnedgången" bra. Över förväntan faktiskt! Riktigt känner hur mitt sockerberoende släpper taget om mej ;)
Jag längtar bara till att snön ska försvinna. Nu får det faktiskt vara nog. 2 månader räcker. Gott å väl.
Skulle ju vilja ge mej ut på promenader. Men som det ser ut ute nu, med snö och is, kan man ju bara stappla omkring. Å då kan det ju lika gärna kvitta. Ska det va så ska det vara rask promenad. Och med risk för att bryta lårbenshalsen så stannar jag nog inne ett tag till.
Men det ser ju lovande ut just för tillfället iallafall.  0-gradigt å töväder. I like!


/E

Kommentarer
Postat av: Erika

Alex, denna goa Alex!

men hoppas han inte blir sjuk o att han mår bättre imån när han vaknar!



Ja, du Emma.. Ullared! avis

förstår att det måste varit underbart att shoppa då ni slapp galna tanter med fulla vagnar...



ha en trevlig kväll!



o somdu säger.. sockerbegäret minskar ner ju mindre man äter.. jag har själv insett detta vilket gläjder mig. :-)

2011-01-08 @ 20:46:12
Postat av: Anna

Stackars lille Alex, hoppas han blir bättre snart! Jag hade oxå tänkt att jag skulle ge mig på det där med vikt nedgång, kanske skulle ta några promenader tillsammans nån dag när det går att vistas ute igen?

2011-01-08 @ 20:48:46
Postat av: camilla

Gott att Mattias gillade Ullared ;)

Nu kommer du (förmodligen) kanske kunna lura med honom fler gånger ;)



Puss

2011-01-08 @ 22:16:49
Postat av: malin & wiggo

ÅÅHHHH jag vill med till U-red, vad bra att det gick bra allt!! =)

2011-01-10 @ 07:47:47
URL: http://bebismalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0