God fortsättning!

Får väl artigt inleda med ”God fortsättning!
Hoppas att ”hysteri-afton” varit till belåtenhet. Själv firade jag den tillsammans med min familj stillsamt hemma hos mamma å pappa. Massor av god mat. Och trevligt sällskap. Precis som det ska va.
Ingen som helst hysteri om ”vart den bästa festen är”.

När vi kom hem på nyårsdagen efter nyårsfirandet slängde vi ut julen. Gran, tomtar å adventsljusstakar. Härligt att ha det undanstökat å som alltid blir det som ett nytt hem när det är borta.
Särskilt granen är skönt att ha väck. Nellie var som tokig i den! Unge till att va på granen alltså! Lillan sprang runt i sin gåstol som en virrig höna. Å alla (ALLA!) vägar bar till granen! Busfia!

Jag tyckte att Alex var "småjobbig" med granen när han var liten bebis. Men det var bara förnamnet mot vad Nellie var. Men så är hon ju tjej oxå, hon drogs väl till glittret ;) Glitter å bling bling är väl en flickas bästa vän? ;)
Efter Nellies många närkontakter med granen, fick man ta å skaka av henne granbarr som var överallt. För den var inte nådig till att barra, den jädra granen. Hujeda mej!
Innanför bodyn hade hon tillåmed granbarr vissa gånger, stackarn!

Men Alex, bästa storebrorsan, dekorerade om granen å tog bort glittret i nederkant och julgranskulorna. Så att hon inte ska bli "ditlockad".
Tänk vilken klok son vi har! Da best!
Bara 3 år gammal, men skyddar sin lillasyster mot allt; gran, nagellack, smink, öronhålstagning...
You name it! ;)

Häromdagen kom Alex nämligen på, hux flux, att tjejer brukar ju ha hål i öronen. Hemska tanke, tyckte han. För han sa till mej:
 
- Mamma. Jag vill inte att Nellie ska ha örhänger som alla tjejer har!!
Jag tycker om henne såå mycket och vill inte att hon ska ha små hål i öronen.

Men förhoppningsvis dröjer det flera år innan han behöver ”oroa sej” över det igen ;)
Men hans oro slutar inte där...

När Camilla å Bella var på besök i veckan å Nellie beundrade Camillas nagellackstäckta långa naglar, satte sej Alex på tvären. Åter igen.

- Nää, Nellie ska inte alls ha nagellack när hon blir stor. Å inte smink heller.

Stackarn! Får Alex bestämma så kommer lilla Nellie bli en hon-han ;)

Arkitekten var här i veckan oxå å hade gjort några skisser. För att uttrycka det milt, så blev man ju inte direkt klokare av hans besök. Snarare tvärtom.
Men nu har jag å Mattias suttit å fått fram en vinnande skiss. Tror vi. Känns bra just nu i alla fall! Hade vart otroligt mycket lättare att bygga ett helt nytt hus, hade planer på det först. Men vi trivs så himla bra här med läget; lantligt men ändå inte. Gångavstånd till centrum. Bättre kan det knappast bli (för oss)!

I onsdags var jag även iväg på kalajs för chefen som fyllde 65 år. Riktigt trevligt - tydligen, eftersom jag stannade i över 3 timmar! :)


/Emma


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha! Lille Alex!

Nellie och jag får väl ha nagellacksmålning i smyg för storebrorsan i framtiden, för snygga naglar - det är klart hon ska få ;)

2011-01-02 @ 23:19:15
Postat av: Bella

Även om Alex är lite väl beskyddande mot lilla Nellie mot lite konstiga saker nu så får vi väl hoppas att han är det mot henne senare i livet med...när det gäller mer viktiga saker! :D

2011-01-02 @ 23:22:31
Postat av: Bella

Även om Alex är lite väl beskyddande mot lilla Nellie mot lite konstiga saker nu så får vi väl hoppas att han är det mot henne senare i livet med...när det gäller mer viktiga saker! :D

2011-01-02 @ 23:24:10
Postat av: Frida

Ursäkta- men här bara måste jag lägga lite tid och kommentera. "Gångavstånd in till stan"?????????? Hur många gånger har fröken GÅTT in till stan? En liten tanke alltså. Du menar väl snarare: "Läget är så bra...jag kallkör bilen på högvarv den lilla minut det tar att köra in till stan så att vårt lantliga läge med alla skogar tillslut inte längre finns. ;-)

2011-01-02 @ 23:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0