Hönsmamma!

Äntligen har vi (jag) genomlidit natten! Det har inte blivit mycket sömn inatt vill jag lova. För Nellie? Jo. För mej? Nej. 

Nelliesen är sjuk. Över 39 graders feber :/ Usch, jag tycker inte om när hon har (så hög) feber.
Kunde inte somna inatt. Först tittade jag på (konstiga) kriminalserier till långt in på natten, med Nellie sovandes bredvid mej i soffan. Sedan lade jag henne jämte mej i sängen å sniffade på henne resten av natten. Myys! 
Dock reulterade det i ytterst få timmars sömn för min del (inte helt ovanligt ändå dock).
Men det rör mej inte i ryggen. Så länge jag vet att min dotter mår bra! <3

Mattias - underbara karl - kom hem imorse för att skjutsa Alex till dagis, så att jag skulle slippa (ha Alex hemma och) väcka å dra upp Nellie. Bästaste pappan!
Å han hämtar även hem honom vid kl 14. Gott!

Just för tillfället har Nellie 39,0 i feber (bättre än 39,5 som igår kväll iallafall). Hon har ätit lite gröt å fruktpure, samt välling. Det gick väl någorlunda bra. Men det märks att hon inte är helt hundra,
Vätska får hon i sej både genom vanligt vatten å välling. Tur att hon började ta välling efter att jag slutade amma. Det tajmade hon bra! ;) 
Hon är klok. Får man inte det bästa längre (amning) så får man väl nöja sej med det nästbästa (vällingen) ;)

Däremot är hon jätteglad idag, lillan! Hög på alvedon?! ;)
Har aldrig upplevt henne  glad å nöjd med allt. Hon nös en gång förut å tittade på mej å skrattade nästan så att hon trillade omkull ;D
..slö kan man inte beskylla henne för att vara iallafall. Gott det!
Hoppas, hoppas hon blir av med febern snart!! Man blir orolig i mammahjärtat!


                   

Min glada lilla sjukling



Ja, då var det fredag igen då. Redan! (?)...Det går FORT!
Vi har inga direkta planer ihelgen. Skönt å "ta dagarna som dom kommer". Å så beror det ju självklart på hur Nellie mår,
Om exakt en vecka åker vi till Danmark, för mys, bad och trevligt sällskap i dagarna tre. 
Båtresan är ju himla rolig oxå tycker jag! (Nästan en av höjdpunkterna faktiskt ;) Haha!) 
Man är inte äldre än vad man gör sej!

På tal om ålder..nu är det drygt 3 veckor kvar till syrran blir 30 år.
Å i mars fyller mammsen 55
Jag ligger steget före å har redan fixat grymmepresenterna till dom båda. Älskvärd, I know!


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Erika

Stackars Nellie men tur att hon e glad ändå..

Inte kul att se ens barn sjuka :-(



Trevlig helg!

2011-01-14 @ 13:24:55
Postat av: Camilla

Hon ser grymt lycklig och oerhört söt ut för att ha så hög feber <3

2011-01-15 @ 13:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0