Lördag afternoon

Jag är så stolt över mej själv! Så här fast besluten har jag aldrig nånsin varit - angående mat ;)
Iochförsej har jag aldrig nånsin sett ut såhär heller... :S
Att jag för några år sen hade "problem" med att gå upp i vikt är numera bara ett minne blott.
 
Igår kväll tittade vi halvt som halvt på Let's dance och jag åt - som fredagsmys - gurk-och morotsstavar (!). Hello? I kick ass! Oh, I really do!
Medan övriga familjen åt fläskfile, klyftpotatis och grönpepparsås - och därefter chips och cola. Göttegrisar!
Jag, likt Ferdinand, fick nöja mej med att sitta där i "lukten"..medan doften av deras mat( å chips!) spred sej i huset, satt jag bara där å luktade..luktade..å knaprade på mina jävla morötter.
Vill man va fin - får man fan lida pin! 
 
Men jag läste faktiskt på aftonbladet.se häromdagen: "Därför bör du äta choklad"..
Choklad hjälper exempelvis mot trötthet, kolesterolet, blodtrycket och mot ångest.
Å i mitt fall stämmer det absolut in på ångest. Jag har aldrig haft problem med ångest förrän nu när jag undstår all "götta" ;) 
Hellre smal å har (choklad)ångest än tjock å ångestfri ;) Haha!!
 
Tyvärr fann jag oxå en studie om att "För lite sömn ger kvinnor bukfetma". Crap! Jag är dömd till att vara fet!
Sömnsvårigheter är ju numera mitt mellannamn. Förstår inte varför, men jag ligger (varje kväll) i flera timmar å bara vrider å vänder mej i sängen. Förra helgen somnade jag tex kl 04,30 (!).
 
Nellies feber höjdes och höjdes under gårdagen. Från 38,0 - 39,9 :/ Trots två suppar emellan! Så sjukvårdsupplysningen rådde oss till att åka till jourcentralen, då de inte tyckte att Nellie "svarade" på alvedonen. 
Kl 23.00 fick vi en tid på jouren.. Riktigt barnvänlig tid :/ Menmen, man får ta vad man får!
Alex var väldigt motståndskraftig till att vi skulle åka till doktorn med Nellie.
 
- Jag vill inte att min lillasyster ska vara sjuk! Å jag vill inte att hon ska till doktorn. Dom bara pangar på varandra med pangare dom där doktorna.
 
Han fick nog större men än vad vi trodde av "örondammsugningen" när Alex var hos doktorn i april ;)
Så vi skjutsade ut Alex till mina föräldrar, för övernattning. Så att både jag och Mattias kunde åka till doktorn med Nellie. Utan vilda protester om eventuella skottlossningar.
 
Anyway, sagt å gjort. Kl 23 infann vi oss på jourcentralen och efter en väntetid på ca 20 minuter fick vi äntligen komma in till doktorn. (Är dom nånsin i tid?!) Dock passade det alldeles ypperligt att doktorn var sen, då vi träffade Elli & Oliver i väntrummet. Alltid trevligt att råkas, Elli. Oavsett plats ;)

Farbror Doktorn tittade i Nellies hals å öron å lyssnade på hennes lungor/andning. Hon var lite röd i både hals å öron - men inget var inflammerat. 
Han trodde att febern berodde på ett "vanligt förkylningsvirus"...konstigt, med tanke på att hon varken är snorig eller hostig! Inga "sjukdomssymtom" alls, förutom hög feber.
Menmen, vad vet jag om hälsan? ;)

Vi var hemma igen strax innan kl 00.00. Stackars Mattias, det var nog inte riktigt så han hade tänkt tillbringa sin fredagskväll efter en slitsam arbetsvecka. Dom serverar ju änna inga öl i väntrummet ;) 
Fast å andra sidan var väl det inte riktigt min plan heller..
Nu får vi iallafall hoppas att lillan blir frisk snart! Idag är hon betydligt bättre å har en temp på runt 38. Det går åt rätt håll!

Jag hittade en jättefin tröja till Nellie på lindex.se igår. Ääälskar shopping! Lindex växer ständigt i mina ögon. (H&M däremot har sjunkt drastiskt i popularitet hos mej)
Hur fin var den inte då?



Den ska ju bara Nellie ha! Fina, starka färger tillsammans (turkos och rosa)..å sist, men inte minst: de berömda (Emma)-stjärnorna!
En riktig Emma-tröja...eller ja, Nellie-tröja. Whatever! ;)
 
Hoppas på att snart få shoppa till mej oxå! Få till vår vin-shoppardag på Allum, Sis
Åh, Vero Moda! Den affären ligger mej varmt om hjärtat!
Men först är det några fler kilon som ska väck! Menmen, jag shakar vidare! ;)
Snart är det måndag igen.. ;)

Nu är Mattias och skjutsar mina föräldrar, då dom ska ut på galej. 
När han kommer hem blir det film å mys med Alex. Mattias och Alex ska göra pizza. Jag är inte alls avis.. :/ 
Jag har ju mina morötter... :S OCH 1½ liter Loka - inte att förglömma ;) Haha! Jag är allt bra tragisk!
 
 
Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vad du är flitig Emma. Kör du någon speciell diet? /Sofi

2011-01-15 @ 18:14:04
URL: http://lovleysofi.blogg.se/
Postat av: erika

såå himla fin den tröjan!

får allt ta o shoppa lite jag med :-)

iofs den färgen passar väl ej Emil så bra ;-)



Grymt bra jobbat Emma iofs tycker jag inte du e tjock men man ska trivas med sig själv!



2011-01-15 @ 18:35:41
Postat av: Bella

Den tröjan va väldigt fin jaa!! :D

Å en liiten fråga... äter du bara gurk-och morotsstavar när de andra i din familj äter goood mat!!? nu får du ge dig Emma!! Du måste ju äta riktig mat oxå! Ta hand om dig vännen! <3

2011-01-15 @ 21:02:34
Postat av: MALIN-systeryster

Jag kan tänka mig en sån tröja...Synd att det inte fanns större storlek :)

Är glad att Nellie mår bättre- hoppas att hon fortsätter så ;)

Synd att du inte kan sova- vill du komma hem hit o sova med din systeryster ;) Allt för dig min snuttgull (för valpen i garaget) ;D

Puss o Kram

2011-01-15 @ 22:55:41
Postat av: Camilla

Skönt att Nellie blir bättre!

Jag vill ju träffa henne (och hennes mami) ;)

Puss

2011-01-15 @ 23:19:21
Postat av: camilla Johansson

Välkommen till pulverklubben ;) 1kg/1vecka här nu, sakta, sakta...

2011-01-17 @ 10:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0