Måndag!!

Dagen började med vägning…
– 5,5 kg nu! Way to go, me!!

Mattias börjar kasta lystna blickar på mej här hemma, så jag vetefan om jag ”vågar” gå ner mer. HAHA! Karln kan ju bli tokig ;)
Nåväl..det var ju härligt att vågen visade sej gå åt ”rätt” håll. Vore ju illa om dagen skulle börja katastrofalt ;)
Särskilt efter en sån här natt..

Igårkväll vaknade nämligen Nellie runt kl 23,45 - av okänd anledning. Sedan somnade hon inte om förrän runt 02,00 (!), efter att ha legat å vart tokglad å rullat runt, runt i sängen å tjutit av glädje! Busan!
Sedan sov hon från 02 - 04 å när hon därefter somnade om vet jag inte, men hon vaknade 06,30 igen för att inte somna om förrän 08. sov hon sedan till 10 iallafall.
Myy Goood! Tror nog att det är tänderna som spökar. Man skymtar flera stycken bakom tandköttet - för att citera Mattias: "Det ploppar ju upp tänder i hela käften på henne"..
En liten bebisflicka har väl ingen käft?




Nellie kl 01,32

Baksidan med småbarn (och snarkande män) är att aldrig kunna få njuta av en enda lång sammanhängande godnattsömn. Det börjar redan under graviditeten med sömnuppehåll på natten, då man inte kan sova pga otymplighet eller behovet av att kissa var 5:e minut...
Iochförsej så hade jag aldrig det här "sömnproblemet" när Alex var pytte. Han sov ju hela (lååånga) nätter från han var ca 8 veckor gammal. Å innan dess vaknade han bara nångång för amning men somnade om lika snabbt efteråt igen.

Nellie däremot är tvärtemot sin bror. Henne har jag nog fått för mina synder ;) Visste bara inte att jag hade såå många synder, måste vara Mattias del oxå ;)
Summan av kardemumman är iallafall: Alex = mönsterbarn. Nellie = monsterbarn ;)
Menmen, nu har den värsta tröttheten lagt sej - efter jag vet inte hur många kaffekoppar ;)
Men trots sömnbrist (å övervikt) så är dom ju värda det hundra gånger om!
Helt klart! <3

Igår ritade Mattias upp värstingköket på ikea.se. Såå fint! (Å inte alls likt det jag hade tänkt mej från början)
Så jag satte mej genast vid dator nr 2 å tittade på nytt köksbord, matsalsbord, barstolar å annat ”smått å gott”. Jag i ett nötskal! Börjar inreda direkt!

Vi har så många roliga ideer å tankar om vårt hus..
Bland annat utbygge (med plats för ett stort allrum och två rum – till barnen), nytt kök och en till toalett. Gonna be awsome!.. När (om?) det väl blir färdigt!
Utbygget är lite "spännande" då det innebär att vi faktiskt tar bort vårt inglasade uterum – som inte ens är helt färdigbyggt (!). Haha! Som Mattias sa: ”grannarna kommer att tro att vi är alldeles tossiga” – vilket vi iförsej är ;) Men det kommer bli bäst så – utseendemässigt!
Det är ju viktigare att huset (tillsammans med utbygget) ser snyggt å enhetligt ut än att ha kvar uterummet – som vi knappt lär använda ändå. Man använder ju trots allt huset mer än uterummet liksom ;) 
Jäjä..bara jag får mina lamellgardiner i det nya allrummet så blir jag nöjd :P
Som ni hör så har jag redan börjat inreda utbygget oxå, trots att vi inte ens har lämnat in till bygglov än. Ritningen ligger fortfarande i arkitektens händer, men snart så..

Idag har jag så smått börjat kolla vad vi ska packa till Danmark. Så att jag inte behöver il-tvätta i sista stund.
Det är mycket som ska tänkas på när man har småbarn. Med Nellies packning ser det ut som att vi hädanefter kommer att bosätta oss i Danmark - vilket inte är fallet! Men det är mycket som ska med till en bebis; blöjor, våtservetter, kläder (massa extra ombyten - kladdmaja!), mat, gröt, frukt, välling, nappflaskor, vattenflaskor, tallrik, skedar, haklappar, "underhållning" (såsom leksaker, smörgåsrån, majskrokar), badkläder mm.

Alex ville väl inte ha sämre packning han, utan sa bestämt att han ville ha med sej sin nya Handy Manny-handduk, Nicke Nyfiken-handduk och Blixten McQueen-handduk samt sina nya Mumin-badshorts, Blixten McQueen-badshorts, Spindelmannen-badshorts och Byggare Bob-badshortsen....
Ööööh! Att vi bara ska va borta fredag-söndag gick inte riktigt hem i en 3-årings mind ;)
Tur att det är jag som packar - i slutändan iallafall! ;)

Nu blir det lite mer Memory med Alex. Han har redan fått storstryk 3 ggr om, men ger ändå inte upp ;)

/Emma 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har en cool bebis som håller er vakna ;)



Utbyggnaden kommer bli prima, jag har ju faktiskt godkänt ;)

Ser fram emot lamellgardinerna och allt annat tjusigt!



Nästa gång vill jag också åka med till badhotellet! Då vill jag ha med mina specialhanddukar ;)

2011-01-17 @ 13:30:27
Postat av: camilla Johansson

Din blogg är bäst emma ,)



Spännande utbygge osv med huset, vi är lika vad gäller börja inreda innan det ens är färdigt ;)



Duktiga du 5.5 2 veckor, grymt du är!

2011-01-17 @ 13:39:02
Postat av: Bella

Seriöööst !!

Hur lyckas du gå ner såå mycket på så kort tid, det e den frågan jag ställer mig!!?



Lilla pluttan då, hon ville försöka roa sin mamma sådär mitt i natten å hon tänker väl inte på vad klockan är!! :)

2011-01-17 @ 17:21:31
URL: http://issabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0