Nu så..blir det andra bullar!

Ja, nu när jag har slutat amma måste jag ju hitta på något nytt att "klaga" över här i min blogg. Så nu blir det viktnedgång. Igen ;) Hysteriskt roligt va?
Jo, så nu är det dags att ta itu med kroppen (och knoppen).
Kroppen ska tillbaks till sitt ursprungliga läge - är det tänkt - och knoppen ska färgas brun. (Vågar jag verkligen bli brunett?!)

Men för att förtydliga lite om mitt sluta-ammande så innebär det självklart inte bara nötfrosseri och vinshopping.
Det är samtidigt både sorgligt och tråkigt. Jag - i samarbete med mina tuttar - har ju hållt denna lilla flicka vid liv i 7 månader!
Det är oerhört svårt att förklara (för någon som inte har varit med om det).
Men att amma är oxå väldigt mysigt - naturligtvis inte just det att ha en unge hängandes i tutten - men att göda/föda(?) ett barn med "bara sej själv", är rätt otroligt faktiskt när man tänker efter...
Isn't it?
Och att få känna sin egna lilla bebisflicka/pojke bli så avslappnad och trygg i din närhet - på ett sätt som hon/han bara blir med dej - är helt obeskrivligt underbart.
Det, mina vänner, kallas lycka!!

Underbara lilla liv! <3
Alex o Nellie!



Anyway, nog med sentimentalt dravel.
Här ska det alltså bli andra bullar - eller rättare sagt, inga bullar alls!
Jag, min stora jädra gottegris, ska hålla mej ifrån allt sånt där ett tag nu. Tills jag blir "mej själv" igen. Sen kan det börjas ätas som vanligt igen ;)
Grejen med mej är att jag har fruktansvärt dåligt tålamod. Å går det inte så fort som jag vill, lär jag med all säkerhet tröstäta istället. Suck, ingen karaktär what so ever!
Tålamodet är alltså lika med noll. Zip. Nada. Zero.
Bara för att jag nu har bestämt mej för att gå ner i vikt, förstår jag inte varför jag inte går ner 5 kg på direkten? (Sorgligt nog, helt sant!)
Men hey, till mitt försvar; denna kropp byggdes faktiskt upp under 9 lååånga månader! ;)
..alltså har jag på mej åtminstone till Nellie är 9 månader (2 mån kvar) att se ut som "gamla" Emma igen... :O

Men don't you worry, guys! I will keep you updated!
Be so sure! Vare sej ni vill eller inte ;D

Det kan dock (viss risk finns) skita sej imorgon redan, då vi är bjudna på middag hos svärföräldrarna. Alltid lika gudomlig mat där! Och blir det efterrätt (som det med säkerhet blir) behövs stålmage för att säja emot!
Menmen. Som sagt, håller er uppdaterade ;)
Ska bli trevligt iallafall. Mina föräldrar ska oxå dit.


...to be continued ;)

Kommentarer
Postat av: Bella

Vet att du kan klara detta! Även om jag verkligen inte tycker att du behöver detta!

du e fin som du e Emsis!



Men lycka till !! :D

2011-01-05 @ 00:01:30
Postat av: Camilla

Emma! Långa promenader med massa skvaller kan jag stå till tjänst med :)

Nytta - och nöje ;)



Och du har rätt - dina barn är underbara <3

2011-01-05 @ 13:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0