"1 och 5"

Ja nu börjar det ta på fettet här ;) - 4 kg nu. På 9 dagar.
Inte så att det känns oerhört lockande att springa omkring i bikini nästa helg direkt. Men ändå.
Bättre än att springa omkring med dom 4 kilona extra ju. Man får glädjas åt det lilla! ;)
OCH betydligt bättre än det jag läste på facebook häromdan; en tjej som hade gått upp 8 kg på 9 dagar. Hur lyckas man?!

Alex vägde sej oxå igår efter att jag vägt mej. (Vågen måste ha fått en chock när den lille kroppen entrade vågen direkt efter min bastanta hydda!)
Efteråt kom Alex springandes ut till mej i köket å sa:

- Mamma, jag väger 1 och 5.

Å mycket riktigt! 15 kg stod vågen på - en etta och en femma! :D

Idag var det dagis för Alex del å "mamma+bebis-fika" för min och Nellies del. Trevligt!
Barnen växer ju så fort å gör framsteg för var gång!
Första gången vi träffades var barnen runt 1½-2 månader å nu är dom 7-7½ månader. Så ni förstår att det är skillnad! Mer livat numera oxå ;)
...å värre lär det bli ;)

Bjöd på nybakat bröd - ej hembakat ;) - istället för massa kakor å bröte. Å tillåmed det stod jag emot. I'm pretty awsome! Drack istället kaffe och Loka så att det snart bubblar ur öronen på mej!

Med risk för att Gud trillar av pinn där uppe i himlen, så ska jag nu göra ett tillkännagivande:
Jag funderar - om än svagt - på att börja träna! :O

Gö(s)ta Petter! Jag är då inte klok - förvånar mej själv, ständigt!
..fast tanken på träning har nog uppstått för att jag är såå trött på all snö å is, som gör att jag inte kan gå på mina välbehövliga promenader..
Vill ha vår. Nu!

/E

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha! Alex! 1 och 5 :)

Han är inte dum den grabben!



Kämpa på med kilona! Du är superduktig!

(Fast jag tycker om dig vad du än väger:))



Puss!

2011-01-15 @ 13:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0