Hon ger mej..

..rödsprängda ögon och grått hår!!
Måste hon vara så förbannat söt?!




Obs! Bilden är en lånad bild från häromdagen då jag inte hade ett knip-igen-munnen-monster till dotter ;)

Dagen har varit katastrofal! I matväg. 
Nellie har matvägrat heeela dagen! Ingen aning om varför, för nu har hon ingen förkylning att "skylla på". Å tanden som var på g är redan uppe, så den kan ju inte heller spöka!?
Men icke! Hon kniper med munnen så hårt att den knappt syns å gallskriker om man ändå försöker tränga in en sked mat.
Skitjobbigt! Just för att hon redan är såå liten, dessutom hör jag bara bvc-tanten i huvudet på mej som ett jävla mantra: "Ge henne mer mat, ge henne mer mat, ge henne mer smör i maten, ge henne mer smör i maten"
Lätt för henne att säja!

"Dietistföreläsningen" igår på bvc var iallafall väääldigt intressant! Fick ett par goda råd med mej på vägen :) Dessutom fick jag veta lite onödig info, som att en människa äter drygt 50 ton mat under en livstid. Saaay what?! Det ville jag inte veta :P Å med mina matvanor lär jag få i mej närmare 80 ton under min livstid.. Å Nellie; knappt 1 ton ;)

All mat har hon tok-vägrat idag! Gröt, nej! Lunch, nej! Middag, nej! Frukt, nej! Burkmat, nej! Hemlagat, nej!
Deppar ihop snart! Medan Nelllie själv inte kunde vara gladare..suck!

Mattias var gullig å hörde väl mitt rop på hjälp så han tog med Alex till jobbet efter lunch.
Alex kunde inte vara lyckligare. I full mundering (Bilskadecenter-tröja å arbetsbyxor) ropade han glatt: "Hej dåå mamma, jag sticker å jobbar nu!"


Kommentarer
Postat av: Camilla

Måste vara alla sjuka ideal Nellie läser om i alla tidningar nuförtiden ;-)

Fast nää.. Alla har vi dåliga dagar Emma!

Till och med 10 månaders bebisar :-)

Imånn kommer vi och lättar upp stämningen lite, och kanske kanske kan få flickebarnet att le och öppna munnen för mat...



Puss o kärlek! <3

2011-03-29 @ 15:00:52
Postat av: Monica

Vilken fin blogg! O kul att du hittade till min =)

Hihi, det lät roligt med att du trodde att det tassade omkring en hund i förlossnigsrummet, hehe.



Vad kul med en ny blogg o läsa, läser nästan bara familj och bebis-bloggar nu för tiden, känns lite närmre hjärtat just nu ;)



Ska bli jättespännande på UL imorn, du får kika in då med o se hur det gick o om det blir en pojke eller flicka =)



Kram!

2011-03-30 @ 14:48:35
URL: http://monicamercury.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0