Det var en gång..

..en gång. Å den gången var sandad ;) Haha! (Humorn är på topp as usual)
Gången utanför mitt hus är däremot INTE sandad! Tokhalt!
Dessvärre är det väl mitt eget fel, som inte gjort något åt saken. Eller Mattias?
Jävla Mattias! ;)



Helt gaaaalet att det är fredag idag? Igen? Oh, really?
Jag hinner ju inte med mina vardagar, ska Mattias redan vara ledig - igen?! ;)
Denna veckan har gått i raketfart! Som vanligt. Och inneburit full rulle. Som vanligt ;)

Måndag å tisdag innebär ju dagisledigt för Alex.
Måndagen avnjöts mestadels i hemmet. Var dock på Maxi å storhandlade oxå.
Men med Alex tjötandes i öronen konstant å Nellie sittandes i kundvagnen a'la Suicide baby, dvs hon gjorde ett flertal försök att hoppa ur i varje kurva, så var det (inte) konstigt nog ändå varor som behövde kompletteras senare. Trots att de stått med på lappen ;)

Måndagskvällen spenderades med "Kvinnogruppen". På Mangiamo of course - varför byta ut ett vinnande koncept?
Just nu är det mycket bebissnack & giftemål inom gruppen - då Emma väntar en liten (lillasyster, tro??) i juni och Frida ska bli FRU i april! ♥

I tisdags hade vi Emma, Bella å Camilla här på finbesök. Inbjudna av Alex himself :) Trevligt, såklart! 
Å i vanlig ordning är det ingen som har koll på "fikabrödet", vilket resulterar i att alla bidrar med något = mycket fika! :D
Men hey, det är ingen som klagar! ;)

I onsdags lämnade jag Alex på dagis redan kl 08,30 då jag skulle på utvecklingssamtal oxå. Samtalet gick väldigt bra - daaah?! ;) Klok liten kille vi har! ♥
Sedan kl 11 var vi bjudna hem till Jenny (ur mammagruppen) på fika och "mammaprat" :) Riktigt trevligt å barnen växer som ogräs (förutom Nellie möjligtvis som fortfarande är äldst men minst ;) Nåja, hon växer ju sakta, men säkert iallafall!)
Kul att se all utveckling, den yngste var nu 7 månader å första gången vi sågs var han 1,5 månad. Skillnad! 
Å Nellie stortrivdes som ensam tjej bland 5 pojkar! Sin mor upp i da'n! :P HAHA!

Igår, torsdags, var jag å barnen å handlade INNAN dagislämning.
(Stort jävla) Kors i taket! Det trodde jag aldrig att jag skulle uppleva - jag inskuttandes med båda barnen på ICA kl 08,15 en (mamma)ledig dag!
Jag slutar aldrig att förvåna mej själv!! :P

Strax efter 09,30 kom syrran å barnen på frukost å stannade tills jag skulle hämta Brallen på dagis kl 14. Passade även Wilma & Max en stund på förmiddagen då Malin hade ett vuxenärende att göra ;) 
Det gick naturligtvis bra, dom är ju självgående! Om man bortser från att Wilma "matade" Nellie med vissna blomblad ;) Troligtvis bara en pik angående min blomsterhantering? :D

Idag har jag lämnat Alex på dagis. Eller rättare sagt; utanför dagis. Träffade på fröken Hjördis utanför med en såg i handen. Hon skulle gå å hugga lite grenar till något projekt dom håller på med, så Alex fick följa med henne. Själv. Lycka för en 3½ årig kille! ;)
(Även om han dock skruvade på sej ibörjan å sa till Hjördis: "fast jag får inte använda sågen, för jag är för liten".)
 
Klockan 11 var jag å Nellie på plats på bibilioteket för den sista mammagruppsträffen. 
Så hädanefter får vi fortsätta ses hemma hos oss (eller på öppna förskolan), som Jenny så duktigt tog initiativet till i onsdags.
Way to go, Jen! :)

Imorgon serveras det buffebrunch på Klämmekullen (mina föräldrars place) med en touch av Italien. Lär bli gott! Ingenting går ju upp mot sin mammas mat! (Undrar om mina barn nånsin kommer att säja så? :O )
Mammsen fyller nämligen år! 55 bast.. En vinkyl ska hon (bland annat) få minsann! Perfekt att ha ståendes ute på altan en solig sommardag när jag är där å njuter av min mammaledighet med barnpassning ;)
Man måste alltid tänka framåt! :P

På kvällen är det väl faktiskt melodifestivalsfinal om jag fattat det rätt? Hua mej! Men jag tror nog att jag ska kika på den! :O
Har fastnat lite för Brolles dänga - den är ju änna lite svängig ;)
Å så ska ju Linda Bengtzing vara med oxå - så Mattias lär ju sitta på helspänn med dreglet i mungipan :O

Men vilka mer än med?


Kommentarer
Postat av: camilla

Jag tycker om er däruppe på Ryttaråsen! <3

2011-03-11 @ 13:18:09
Postat av: malin & wiggo

Swingfly med me and my drum är inte dumma ;)



Fan vad du flängt runt hur hinner du allt kvinna ;)??

2011-03-11 @ 13:32:59
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: Bella

Håller me Malin här... Swingfly e riktigt bra å Danny så heja dom! :D Brolle e bara tråkig ju!

Var i alla fall väldigt trevligt på fikat i tisdags.. me like you a lot! <3

2011-03-11 @ 13:48:15
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh lilla Nellie håll dej i vagnen! Och nu är man outad på nätet och jag älskar att det blev just på DIN blogg. :-)

2011-03-11 @ 18:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0