Lapat sol!

..har vi minsann gjort idag i det underbart fina VÅÅÅÅRvädret!
Hoppas, hoppas inte att det blir ännu ett bakslag med snö å slask!

Vi fick gjort mycket dom 2½ timmarna vi var ute. Krattade hela framsidan fri från grenar å löv. Way to go me!
Ska nog köpa mej en t-shirt sen med texten:
Trädgårdsarbete byggde denna vackra kropp ;)
Haha!

Medan jag krattade, sov Nellie och Alex "skottade" snö från en upplogad snöhög i en hink å slängde sedan ut det i skogen.
"Nu vill vi ha vår, mamma!"

So true!
Samtidigt gick han å filosoferade - såklart ;)
Särskilt fundersam var han över vår brunn. Å för att göra en lång, tjötig historia kort(are), berättade jag att man kan dö om man ramlar ner i en brunn. Alex förtydligade med att mammor och pappor oxå kan dö.
- Ja, svarade jag.
- Men om du å pappa dör, så kan jag aldrig träffa er mer.
- .
- Men..Om ni dör så kan ju inte jag nå.
Nå, vadå? frågade jag i tron (hopp?) om att han skulle svara: "Nå er i himlen". Typ.
Men han svarade:
- Då kan ju inte jag nå hyllor.

Visserligen sant, men jag hade nog hellre velat höra mitt påhittade svar ;)

Efter hårt arbete med att få fram våren snabbare ;) tog vi en picknick ute i det fria.
Kaffe smakar (om möjligt?) ÄNNU godare utomhus!
Efter "lunchen" som Alex kallade några kex å glass, dammade vi av hans cykel i garaget å sen bjöd han oss på en cykeluppvisning.

Cykling, krattande och sol - DÅ måste det väl änna va vår?!


                   


                   



Kommentarer
Postat av: Erika

heheheh han har många tankar Alex :-)

nå hyllor :-D

ja, så kan man ju tänka med.



Underbart med sol!!

2011-03-15 @ 15:03:28
Postat av: Jessika

Haha! Vilka underbara kommentarer! Vad jag saknar Alwin nu! <3



2011-03-15 @ 15:13:38
URL: http://villavinga.blogg.se/
Postat av: MALIN-systeryster

NAJS!!

Våren är mer än välkommen :)

2011-03-15 @ 16:17:54
Postat av: Camilla

HAHAHAAA!!! Alex är så rolig :D

2011-03-15 @ 20:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0