White trash?

Nä, om man kanske skulle ta tag i sitt liv igen?.. Dvs Emma-goes-nyttig!
De senaste veckorna har gått käpp rätt åt helvete - väldigt milt uttryckt :/
Å för att citera Mickan i Solsidan: "Fetma är lika med white trash" ;)
Haha! Man måste ju bara äääälska Solsidan! Det är FÖR bra! 
"Nej, jag tror att musslan slöt sej faktiskt" - ännu ett underbart (och klockrent) Solsidan-citat. Fast från Anna :D

Har ju varit riktigt kass på att uppdatera här oxå, men det går som sagt i vågor det här med bloggandet. Ibland är det kul å ibland inte.
Menmen, idag är jag ju back on track igen iallafall. Å det här har hänt sen sist:


♦Lämnat tillbaks Nellies babyskydd till bvc.
Lillan börjar bli...lite större! Å har nu fått överta Alex bilstol.
Alex har fått en sprillans ny bilstol - å kan inte vara stoltare! ♥ 
Han ääälskar att sitta bredvid lillasyster å skoja & prata med henne. 
...Fast även den bäste kan tröttna ibland ;)

- Håll käften nu, Nellie. Å sluta gnäll. Mamma, vill du vara snäll å höja radion?

Anyway..I fredags var det nämligen exakt 9 månader sedan jag vankade in på bvc för att hyra en bilstol till bebisen som låg å gottade sej i magen. 
Och 5 dagar senare ploppade hon ut - bokstavligt talat ;) - vår fina flicka!
Detta innebär alltså att Nellie nu är 9 månaderredan! 
...Tekniskt sett så finns det ju faktiskt inte 30 dagar i februari.. Såå, kan man vänta till 30 mars för att hon ska bli 9 månader? :P

Tiden går alldeles för FORT! Fast samtidigt är den här tiden nästan roligast. Nu är hon verkligen en egen liten människa. Kryper, står, går (med ett handtag från morsan såklart!). Pratar, skrattar, tjoarLeker - mer än väldigt gärna med sin bror!
MEN, som med allt annat finns det givetvis nackdelar oxå, man måste ha järnkoll. Det är den jobbiga biten ;) Hon "rymmer" mer än gärna! Det går absolut inte att sätta henne på golvet, förrän - vips - så är hon någon helt annanstans. Busa! ♥
Nu har hon iallafall äntligen lärt sej hur hon ska ta sej ner från ståendes - å inte bara släppa taget (!) :O
Men jag litar inte fullt ut på henne än ;)

♦Vart på Barnloppis

I lördags delade jag å syrran bord på barnloppisen i GA-skolans matsal. Sålde kläder, leksaker, gosedjur, böcker etc som inte används hemma längre.
Det var väldans trevligt å blev mycket lyckat!
Skönt att bli av med det här hemma, samtidigt som det kommer till användning hos någon annan OCH få en liten slant för det ;)
Förra veckan fick jag ihop över 2000 kr (!) på grejer "som bara ligger". Toppenbra ju, grejer som jag annars bara skulle ha slängt! 
Fortsätter det såhär, behöver jag ju aldrig börja jobba igen ;)
Önsketänkande! :D

Under tiden som jag var på loppis, var Nellie och myste med mormor å morfar.
Medan Alex hade egentid med sin pappa å var bland annat å bowlade.

Jessika&Patrik-kväll
På lördagseftermiddagen for vi till Stadsskogen för att umgås med Jessika, Patrik & Alwin.
Men först hämtade jag barnens (och syrrans barn) beställda vårmössor hos Maria. Superfina!! Tack!





Därefter blev det först promenad till tomten, där Jessika å Patrik ska bygga hus. Sedan blev det bad i poolhuset för småkillarna & karlarna. 
Efter att Patrik å Mattias bastat åkte vi (allihopa) hem till Ryttaråsen med pizza.
Sedan tittade vi på Melodifestivalen, det visade sej att Patrik å Mattias delade ännu ett intresse; nämligen Linda Bengtzing :O ;)




Idag, onsdag, har jag varit på bvc med Nellie. Hon följer sin egen kurva någorlunda, dvs ca en kurva under medelkurvan. Iallafall med längden och huvudomfånget. Hon hade bara gått upp drygt 200 gram på 1 månad å ligger därmed drygt två kurvor under medel med vikten. Men det kan bero på att hon äter pencillin just nu å då "smakar inte alltid maten så bra". Häpp, häpp!
68 ståtliga centimetrar + 7,3 kg + 43,4 cm i huvudomfång = Nellsan! ♥

Jag är såå shoppingsugen så det får nog bli en stadstur imorrn. Det hjälpte ju inte direkt att jag fick två sms från Lindex idag om att "nu får du köpa 3 barnplagg och betala för 2".
Dessutom är jag helt förälskad i en Nellie-jacka på Lindex - som, tro det eller ej, inte är rosa ;)



Sååå fin! Trots att Nellie redan har typ två vårjackor å en väst, så bara måste jag köpa den ju. Eller hur?
Å med hennes nya ljusrosa molnmössa till...ojojoj, sicken sötis! ;)



Kommentarer
Postat av: camilla Johansson

Sicken finfin vårjacka till flicketösen eran.



Mmm ja det är ju det där med vikten även för mig, inte lätt inte lätt...

2011-03-02 @ 19:23:07
Postat av: Erika

Tack för att du uppdatera din blogg!

Rolig läsning ju!



Goa Nellie! Ska bli kul att ses på fredag:-)

Emil har också kommit på hur man tar sig ner när han står upp..

kul att se de små hur de utvecklas snabbt..

o som du säger måste man va med överallt.

Emil drog ner en stor blomma igår. Det va bara att städa undan o se glad ut..



Snart fredag! då ses vi som sagt!

ha det gott så länge!

2011-03-02 @ 19:53:05
Postat av: camilla

I luv your blogg!! <3

Puss

2011-03-02 @ 21:45:05
Postat av: Malin&Wiggo

Åhh vilken fin jacka, jag fick med de sms:et o man känner ju redan när man läser meddelandet att det börjar klia i fingrarna o psyket redan startat upp bilen för en åktur ;) heheheh

Åh för oss kommer domen på tisdag nästa vecka hos BVC om nu W har kunnat följa sin kurva efter denna förbannade 15 dagars förkylningen :( men det tror jag han har ju ätit som en slimmad gris för fan :) HAHAH



Sitter o föväntar mig mer uppdateringar nu ;)

2011-03-03 @ 19:46:45
URL: http://bebismalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0