Nellie 1½ år!!

Idag är vår ÄLSKADE lilla trollunge 1½ år!! Vår minsting! ♥
Inte klokt vad tiden går, men så roligt vi har!
Underbara lilla flicka! Helt otroligt att vi har skapat henne!

                   
                  

Såå fin! Såväl in-som utsida! 
Åh! Vad vi älskar dej, Nellie!



Dagen - till ära - skall "firas" med ett stopp på vårdcentralen, dags för nya provtagningar på mej (suck!)
Tant Bella ska passa barnen så länge, så de slipper se sin mor torteras med nålar. (Tack!)

Igår, efter dagis, kom Jessika & Alwin hem för en prat-och tittstund.
De stackars barnen fick leka i hall, datarum och vardagsrum. Inget de sade emot dock, när de insåg att det var himla skoj att hoppa i "datasängen" :S
Så är det! Lever lite hipp som happ nu, men det är det värt!

Eftermiddagen bestod först av ett besök på Synsam, Lotta tittade så att min nya lins "satt som den skulle" å det gjorde den - som en smäck!
Hann även med att prova ut några bågar till mina nya (blivande) glasögon. Lånade hem 3 par så Alex och Mattias fick säja sitt. Vi valde samma par alla tre, så ett par svarta Converse-bågar får det bli!
Dock är jag ingen vidare glasögonorm - såg bedrövlig ut i alla tre. Men Converse-bågarna såg ändå bäst (bättre) ut. Å om inte annat, så passar de utmärkt för sitt ändamål; "titta-på-tv-i-sängen-glasögon".
Segt bara att punga ut flera tusenlappar för att kunna titta på tv i sängen om kvällarna..men så äre, om man vill se bra (ut). Höhö! ;) 

Nåväl, efter mitt Synsambesök var det dags att möta upp gamla jobbarflickorna på Deli Deli. Toktrevligt, som alltid!

Väl hemma igen, hittade jag ett brev från Alex på min kudde:

"Jag saknar dig och älskar dig och jag är stolt över dig för att jag fick tända ljuset.
Du är snäll för du sa att min bock var fin.
Jag älskar dig och är kär i dig. Kram från Alex"

Underbara, underbara unge!!  ♥♥
(Förtydligande: Ljuset han var "stolt" över mej för att han fick tända var första adventsljuset i söndags och bocken var en fin ljusstake av gips (?) han gjort på dagis)



Medan jag var på stan och roade mej, var Mattias på Crea och fick Alex klippt. Nellie gjorde sitt premiärbesök på salong (dock ej klipp för hennes del).

Skjutglaspartiet är nu uppe. Yaaay!
Helheten börjar ta form.

         

Mattias köpte 6 nya innedörrar och beställde golv idag; 106 kvm (!) eklaminat och antracitgrå "heltäckningsmatta" - ej så "lurvig" utan mer som en ombonad och varm känsla - till sovrummen (barnens + vårt).
Det här utbygget drar som sagt med sej en hel del annat oxå; omläggning av golv i större delen av huset, flytt av balkongdörr, bygge av skjutgarderober, nytt kök, riva väggar osv...Listan kan göras lång!
Det kommer att bli ett helt nytt hus, men ack så bra! :D


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nelie är sååå söt! Sjukt hur fort tiden gått! :-)

Minns när vi skickade sms på kvällen (innan Nellie kom till världen) och jag sa att du skulle få en flicka på mors dag....

Några timmar senare blev det mors dag och jag fick ett underbart sms om att ni fått en liten tösabit!! :-)

Oh memories! <3



Härligt o får kärleksbrev av sin son! Du är världens bästa mamma med världens finaste barn!



Puss o Kram!

2011-12-01 @ 22:17:48
Postat av: Bella

Säger så här att jag hade inte kunnat skriva det bättre än det Camilla skrev!! Du är en underbar mamma med de underbaraste barnen i världen! Glöm ALDRIG det!!! <3 <3



pöss pöss på dig & barnen!

2011-12-03 @ 20:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0