Ögon - check!

Nu har vi kollat upp ögonen, både jag & Nellie.


Igår vaknade Nellie för tredje morgonen i rad, med klet i ögonen, kli och ljusrosa ögonvitor.
Ringde vårdcentralen å fick tid kl 11. Mycket riktigt var det ögoninflammation och vi fick salva mot det.
Hon skriker som en stucken gris när man försöker bända upp ögonen för att ge henne salvan, men lite kommer nog där det ska iallafall ;)

Sedan var det dags för min tur, att uppsöka ögonläkarn i Borås.
Först och främst tyckte de inte att jag var klok, som har kvar samma glasögon som jag fick när jag var 16.
Är det verkligen såå många år sen, egentligen? :O
Synen har ju försämrats kraftigt sen dess, milt sagt. "Det vet jag väl, det är ju därför jag ser suddigt när jag har på mej dom". (Den kommentaren gjorde ju inte mej klokare direkt) ;)
Läkarn påstod att jag är "i den åldern som synen bara blir sämre"...How old am I?
28, påstod han. Lurendrejeri! Hey, jag är faktiskt bara 27! halvskrek jag förfärat.

Anyway..Summan av kardemumman var att jag måste skaffa nya glasögon och starkare linser.
Först sa han att det inte fanns några linser som kunde korrigera mitt "ögonfel", men efter ett samtal till Lotta, min optiker på Synsam, fick han höra att det visst fanns. Puh!
Slutet gott, allting gott! ;)
Jag tillhör nämligen inte de lyckliga som blir toksnygga i glasögon - snarare tvärtom!
Mattias är inte av samma åsikt, i hans ögon är jag alltid snygg. Fjäsk?!
Men han älskar att driva med mina nuvarande glasögon. Han tycker att det ser ut som en 6 årings glasögon..till viss del kan jag nog hålla med. Men det säjer jag inte till han ;)

Fredag idag igen, galet!
Men trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: camilla

Emma my lovely Friend!

Du är faktiskt närmare 28 än 27 nu så farbror doktorn hade lite rätt ändå... ;-)

Puss <3

2011-11-18 @ 21:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0