Söndag

Idag har jag varit effektiv.
Städat inne. Städat ute på gården. Tvättat. Bakat (yes, you read it!). Badat barn. Nellie älskar - lika mycket som sin bror - att bada. Man får tvångslyfta henne därifrån. Ännu mer älskar hon att bada ihop med Alex.
Det gjordes inte idag dock, Alex var iväg och "jobbade" på Mattias jobb.

Igår var vi på Ullared. (Igen.. drygt 3 veckor sen jag var där) Denna gången var vi hela familjen. Det gick (faktiskt) smärtfritt. Ungarna går bra att ha med, det var karln jag var orolig över ;) Han brukar hux flux "få ont i benen" när vi är där, och går å tjurar över det ;)
Men inte denna gången! Måste bero på hans fenomenala köp; 3 par vantar :) Han blev (barnsligt) förtjust över sina vantar han köpte. Såå glad att han faktiskt plockade åt sej ett par till mej å propsade på att jag skulle köpa såna oxå. "Dom är ju jättesköna, Emma! KÄNN!"
Jag vågade inte annat än att lyda när jag såg hans överlyckliga blick.
Haha, det är dom små sakerna i livet som gör det? ;)

Nu får vi nog dra ner på shoppingen ett tag. Ullared för 3 veckor sen gick på över 4000, Mattias vinterjacka 3000, min vinterjacka häromdagen 4000, Ullared igår över 3000 och däremellan har jag dessutom skickat efter kläder från lindex och hm. Dyr månad det här, men ack så kul! ;)

Imorrn ska jag till Frida Frisör och göra slingor. Behövligt! Alex lekte frisör med mej häromdagen och mumlade något om att jag hade svart hår (?) :O
Mattias kontrade snabbt med att "äh, det är la värre om han sagt grått?"
Å det har han ju förvisso rätt i, men det ska bli gott att få det gjort. Därefter är det KG-dejt imorrn kväll igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0