Dop & bygge

Lilla Caisas dop igår var jättefint. Fint flickebarn, god fika och trevliga gäster! :)
Men efter den värmen som var igår, välkomnar jag mer än gärna hösten.
Faktiskt! :O
Den här tavlan fick lilla Caisa ( Sofia Novalie ) av oss:


(fast naturligtvis inramad oxå!)

Stort tack till "Husnrnio-Helen", som trots min sena beställning kunde genomföra det!
Det kommer snart fler beställningar, då jag vill att mina egna småtroll ska ha varsin liknande tavla i sina nya rum sedan. Fina och unika!

Å så bra som Marab jobbar på, lär det inte dröja så länge tills utbygget är färdigt. 
Braa! Det kliar i fingrarna på mej - vill börja inreda. NU. Helst igår ;)
Alex vill ha ett brandmansrum:



Han tror även att ett nytt rum innebär helt nya leksaker, möbler osv. Brandbilen på bilden längtar han mest till att leka med..Ööö? Mycket vill ha mer? ;)

Nellies rum vet jag inte alls hur det ska se ut. Hatar att välja tapeter! Sjukt svårt - det finns ju massa fina + att man ska kunna se på en liten tapetbit i affären hur en hel vägg blir...Den dagen, den sorgen ;)

Jag hoppas på att få med mej karln i mina tankar på att fortsätta med köket/vardagsrummet med en gång. När vi ändå håller på liksom. Gott å få allt färdigt på en gång. Tanken är ju att öppna upp mellan kök och vardagsrum, byta ut hela köket (lådor, luckor, fläkt, kakel, golv - allt!) å sen ha matsalsbord i vardagsrummet mm.
Mattias vill helst vänta lite med omstruktureringen här hemma. Medan jag tycker att det är lättast att ta rubbet på en gång å sen har vi ju Drömhuset klart!
Jaja, vi får väl se hur det blir.

Avslutade min (Borrelia) antibiotikakur i lördags. Så till helgen får det banne mej bli viiiin. Tjo!
Änna på tiden ;)

Idag är det "KG"-tajm på stammisstället; Mangiamo. Emma & lilla Elin, Anna-Karin, Åsa, Frida & jag. 
Imorgon fyller svärmor år så då blir det finmiddag i Näverhult!
torsdag ska jag till bvc med Nellie.
Å fredag ska jag träffa Katja - om hon inte hunnit föda barn, vilket jag egentligen hoppas ;) - & Sandra. Ska ta mej ända till S(t)ollebrunn, hujeda mej! ;)
Fredag kväll ska tillbringas på cirkus med Alex, systra mi & hennes 2 ungar :) Jag tycker ju att det är löjligt roligt med cirkus! Undra när jag ska växa ifrån det?!

När Nellie vaknar trotsar vi vädret å drar till stan. Sugen på lite shopping, det är jag värd efter att ha fixat, fejat, städat och tvättat hela huset :)


Kommentarer
Postat av: Monica

Åh, här händer det grejjer! Hoppas du mår bättre nu? Va kul med så mkt saker planerat, cirkus är ju grymt kul! :) Vi ska iväg till kolmården nån dag, ligger 20 min härifrån bara. Undrar dock om det är jag eller Freddie som kommer ha mest utbyte av det ;)

2011-09-08 @ 10:15:23
URL: http://monicamercury.blogg.se/
Postat av: Johanna Sandgren

Emma, gå in på www.busochrackartyg.se, de säljer Villervalla och är nästan säker på att dom har dessa jackor kvar. Eller Villervallas egna webbshop kanske?



Skönt att du mår bra igen!



Kram Johanna

2011-09-09 @ 08:38:36
Postat av: Camilla

Hoppas inte Alex kommer ångra sig o vill ha en sopbil i sitt rum istället... ;-)

2011-09-09 @ 13:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0