Säger som Kalle Moraeus; UNDERBAAART!

Ojojoj, sicken UNDERBAR helg det varit!!! ♥

Fredagsmyset i fredags bestod av tacomys med hela familjen. Både Alex och Nellie var uppe ända till 21,30 - myyyys!
Men när Nellie sedan bäddade ner sej i docksängen, var det dags för henne att gå och lägga sej i vanliga sängen :-)



Lördagsförmiddagen började med att vi först lämnade av ungarna hos mamma å pappa en stund, medan jag å Mattias åkte till Silverboden för att titta på ringar (!!).
Å där fanns DEN! Ringen med stort R! En riktig "Emma-ring" :D Bling, bling ;)
....dock jädrigt mycket dyrare (mer än dubbelt) än vad vi räknat med. MEN den är "såå jag"! :D
Kikade även ut nya (vanliga, släta) förlovningsringar. Lite "tjockare" än våra befintliga. Enkla & stilrena.

Efter att ha hämtat barnen igen, bar det iväg på kalas till syster - som IDAG fyller 31 år. Hipp hipp hurrey! ♥
Presenten blev en "favorit i repris"; en resa till Ullared - by night!
Varför byta ut ett vinnande koncept? ;)
3-4 mars åker jag, Malin och mamma Ullared; shoppar, äter & dricker gott och bor på motellet. Great success!
(Anders, Ove & Göran är självfallet ett givet resesällskap oxå!) ;)

Efter kalaset åkte vi ut med barnen till Näverhult, där de skulle tillbringa natten hos farmor och farfar.
Det var dags för min överrasknings-övernattning för Mattias! Vi styrde kosan mot Allum, jag lurade i honom att jag var tvungen att shoppa något.
Väl på plats gav jag honom ett kort och ett till...och ett till.. där det bland annat stod vår restaurangbokning och hotellbokning på. Surprise!!
Jag sa att vi inte behövde gå in på Allum, ifall han inte ville det - tanken var faktiskt bara att lura ner honom åt Gbg-hållet. Men kors i taket, han ville gå in! :O
Så efter en good lunch och lite mer ring-tittande satte vi oss i bilen igen - mot hotellet. 
På hotellrummet fick han de resterande 8 presenterna (totalt 11 st fick han, en för varje år som jag har älskat honom!)... 
..............................

Åh! Överraskningen blev såå mycket bättre än vad jag nånsin kunnat ana! Till råga på allt mys fick vi champagne in på rummet, då det visade sej att min gamla kompis jobbar där i Sky baren - utan att jag visste om det - och ville gratta vårt stundande bröllop!



Vi hade såå otroligt roligt och mysigt med restaurangbesök, häng i Skybaren och mycket skratt och mys!...Å hotellfrukosten på morgonen var inte heller fy skam, vill jag lova! ;)

Ojojoj, sicken helg!! På hemvägen stannade vi åter igen på Allum - tro det eller ej - där ännu en (barnfri) lunch slank ner :)

Efter en utsökt middag i Näverhult och hemplockning av våra saknade ungar kom vi hem till ett fruset hus. Brr! Men en brasa och hundratals värmeljus senare var värmen (och mysfaktorn) tillbaks!
Sedan avslutade vi en tokmysig helg med sovande barn, soffhäng, tända ljus, nötter, chokladhjärtanpraliner och Så ska det låta! ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla johansson

Oj sicken helg, vad mysigt & så himla lyckat, sådan lyx behöver småbarnsföräldrar.



Må gott!!

2012-02-06 @ 13:38:22
URL: http://millans.blogg.se/
Postat av: Erika

Du är en riktig romantiker Emma!!

:-)

2012-02-07 @ 12:24:39
Postat av: Carolina Jacobsson

Oj Emma vad romantisk du är!!

Vad mysigt =) Ja det kan man inte få för mycket av, romantik, hotellnatt och allt som hör till!



Kram!

2012-02-07 @ 17:09:24
Postat av: Camilla

Du skämmer bort din blivande make!

HELT RÄTT!

Mys och romance kan man inte få för mycket av! :-)

2012-02-07 @ 21:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0