Tagga!

Jaa, nytt år - nya tag...!
Dags att rycka upp sej å ta tag i denna (feta) kropp. Suck!
Menmen..jag har bara mej själv att skylla, som låtit den förfalla så :'(
Dock skyller jag hellre alla kilon på mina 7 helvetes månader, då jag mådde piss!
Då orkar (och ska) man inte bry sej om något så ytligt som hur man ser ut.

Nu - frisk och kry - kan man inte längre blunda för det. Tyvärr.
Så idag ger jag mej på försök nr... 686, borde jag väl änna vara uppe i nu? :O 
Det är ju som sagt inte första gången - men förhoppningsvis (dock ej troligtvis) den sista! - som jag fått för mej att bli nyttig.
Det brukar hålla i sej ungefär en halv dag innan det skiter sej.
Men skam den som ger sej ;)



Nyåret firades in med Malin, Matte, Wilma & Max och Andreas, Emma, Emil, Alexander och Alvin.
(Och givetvis mina egna godingar: Mattias, Alex & Nellie!) :)
Vi åt gott. Drack gott. Åt lite mer. Drack lite mer..
Å så kan man väl egentligen summera kvällen, men för att gå in på detaljer, så:

Gästerna anlände redan vid 15-tiden. Jag & Mattias hade köpt partyhattar till oss alla. Är'e fest så är'e! ;)
Vi vuxna hade svarta alternativt rosa cowboyhattar med blinkande text (Happy New Year). Å barnen hade partystruthattar i olika färger. Faktiskt popluärt - det trodde jag inte! Både Nellie och Alex sprang omkring med dem igår oxå.

Festmåltiden bestod av, som förrätt: En toast med parmaskinka & vitlökssmör med melon och baconinlindad sparris bredvid. Något glömt tro? Bruschetta fanns där oxå!
Varmrätten var smördegsinbakad fläskfile som hade sällskap av tomater, champinjoner, fetaost mm. Potatisgratäng med fetaost & soltorkade tomater i enportionsformar. Samt sallad.
Efterrätt var någon mumsig vitchokladmousse-historia med jordgubbar.

Delicious!


Det berömda 12-slaget firades ute (eller hade vi hunnit in igen?)..jaja, med fyrverkerier (eller "polkerier", som Alex säjer :) ) Nellie var den enda unge som sov sej igenom galejet. De andra barnen var uppe, trötta men glada.
Väl inne igen, skålades det i champagne. (Kanske det var 12-slaget?) :S

Nåväl, det var en himla trevlig kväll, som tyvärr gick alldeles för fort! Snabbaste nyårsaftonen ever, annars brukar jag tycka att det kan vara lite småsegt där man bara väntar på 12-slaget (så att man kan gå och lägga sej) men icke! Sjukt fort gick tiden!!
Igår mådde jag som jag förtjänade. Bakfull som en kastrull och galet ont i ena vaden. (Why?!)
(Mattias ska alltid vara värst, han hade ont i båda sina vader. Why, we don't know!)
Mystiskt! ;)

                   


År 2012 kommer bli ett väldigt bra år - på många olika sätt! ♥

God fortsättning på er!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Då är vi två med alla försök, men nu, nu ska inte jag ge mig...



Lycka till!!

2012-01-02 @ 11:49:09
URL: http://millans.blogg.se/
Postat av: Bella

Nåt särskilt som händer 2012?? Du lät allt lite filurlig där!! hihi

Lycka till me ditt sunda "nya" liv! :)

2012-01-02 @ 17:50:57
Postat av: camilla

Åh vilka härliga nyårsbarn med fina hattar! :-)

2012 kommer bli världens bästa år, håller med dig! <3

Jag åker ju snart till United States of America! Kan ju inte bli bättre ;-)

Puss

2012-01-03 @ 12:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0