Happy/crappy day!

Dagen började bra med härlig sovmorgon - för mej & Nellie iallafall. Stolle-Alex hade av okänd anledning vaknat då Mattias började dagen, kl 05,00. Sedan satt han och tittade på tv, tills jag och Nellie behagade vakna :O
Att han inte väcker mej? Fast han tycker väl oxå att det är lugnt och skönt när vi sover ;)

Idag hade vi Jessika & Alwin-planer så när klockan närmade sej 12 for vi till Stadsskogen.
På vägen dit ringde Mattias, han kände sej lite nedstämd och ville att jag skulle muntra upp honom (naw!), varpå jag börjar sjunga för full hals "Oh happy day! Ooooohh happy day". Mitt i skönsången var han tvungen att lägga på då han blev stannad av polisen för blåskontroll. "Åh jag som inte har med mitt körkort" suckar han innan han lägger på.
Crap! tänkte jag! Onödigt tråkiga pengar att behöva betala. Vi har tillräckligt med utgifter med husutbygge och bröllopsplaner.
Efter en stund ringde dock Mattias upp - och fick höra slutet på min "Oh happy day"-version - och berättade att polisen faktiskt varit vänliga och struntat i att han glömt kvar körkortet på jobbet. (Å nykter var han oxå ;) )
- Där ser du sa jag, nu kan du ju inte vara deppig längre!

Några timmar senare när vi efter promenad, hustittande, lunchande och tv-spelade lämnade Jessika och Alwin fann jag en parkeringsbot på bilen.
Oh happy day blev nu Oh crappy day istället!
500 kr kunde jag lätt spenderat på bröllopsgrejer istället. Anyway...
Ringde upp Mattias och frågade om han fortfarande hade en dålig dag, varpå han svarade "ja".
Bra, sa jag. Jag har fått parkeringsböter!

Haha! OCH inte nog med det, dagen blev såå mycket värre när jag kom hem och ett brev från tandläkarn låg och väntade på mej med en bokad tid för mej! Crap crap crap!
Hatar att gå till tandläkarn! Jag har - peppar, peppar! - aldrig haft hål i tänderna. Men nångång måste ju vara den första, tänker jag varje gång jag går dit.
We will see!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0