Oh happy day!

OJ vad glad man blir av solens strålar! Helt underbart! ...lika deppig blir man dock när solen byts ut till snö och regn :S 
Men att man aldrig lär sej liksom. Det är faktiskt BARA 2 mars idag, så det kan ju faktiskt lika gärna snöa en hel månad till :/ Hope not though!
När jag föddes - för snart 28 år sedan - snöade det. (9 april).
But hey, nu lever vi i nuet! Underbara sol! ;)

Nellie verkar faktiskt lite bättre idag. Hon har haft feber hela veckan, näsan har runnit som en öppen kran och hostan är inte av denna värld! Annars brukar man inte märka av när Nellie är sjuk, hon brukar vara lika pigg och busig som vanligt. Men denna veckan har hon först gjort ett (obligatoriskt) snabbt race med sina dockor för att sedan krypa upp rosslande & hostande i famnen och somna. 
.....men som sagt, idag verkar hon liiite bättre! Peppar, peppar! 

Igår kom Mattias hem på morgonen för att skjutsa Alex till dagis (Alex blev överlycklig!) för att jag skulle slippa dra upp Nellie. (Underbara karl!) Då sov hon ända till kl 11.15 (!). Å strax innan kl 14 när vi var redo att åka och hämta Alex ringde Mattias å sa att han hade bestämt med Alex att hämta honom oxå, å sen var Alex med killarna på "pappas jobb" ända till 17.
Så nu har Alex sadlat om; nu vill han inte längre bli sopgubbe. Han ska minsann jobba på pappas jobb!
För där hade han "tillåmed fått mackor", som han stolt berättade för mej hemma.

Gårdagens kväll spenderades på Mangiamo - Quiznight - med Anna, Hanna & Marie. Mysigt!! Dock pratade vi för mycket så vi hörde inte alla frågor - eller svar. Men alla rätt fick vi iallafall inte - å då behöver man ju inte lyssna längre ;)

Imorgon bär det av till Ullared - hemgång på söndag! Väskan är packad och listan är lååång ;)

I eftermiddag när Mattias kommit hem skall jag åter igen till Brud & Fest för att prova min brudklänning, som nu är insydd. OCH hämta hem Nellies söta näbbklänning, som vi sytt upp för att matcha syrrans tärnklänning :D
IDAG är det exakt 3 månader kvar!

Nu tänkte jag ta mina godingar och gå ut lite. Kaffet är i termosen, solen är på altanen och "högt i topp går allas humör och det är det som susen gör!" :D

Trevlig helg y'all!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0