Ok, jag erkänner..

Det finns inte lika mycket tid till att blogga (eller göra något annat heller för den delen) nuförtiden, jag erkänner; jag är nog lite av en Bridezilla iallafall ;)
Tankarna är ständigt på 2 juni! :D
Älskar att planera och fixa, men detta är nästan lite too much ;) Mycket som ska matcha och klaffa!
...samtidigt som det (naturligtvis) är jättekul! Är nog bara nervös för att det inte blir som jag tänkt/planerat i slutändan ändå - och då menar jag inte att jag är rädd för att Mattias säjer nej i kyrkan ;)
Nu har jag beställt hem lite grejer från diverse bröllopssidor på nätet. Hoppas det kommer snart - och motsvarar förväntningarna!

Gästerna fortsätter sakta men säkert att tacka ja. Så här många hade vi absolut inte räknat med!
Vi bjöd in 83 stycken, men räknade med att kanske 50-60 skulle komma..Nu är vi uppe i 76 stycken "ja:are" :D
Superroligt att så många vill vara med och fira vår dag!
♥ till er!

Å nu med ca 2,5 månad kvar till bröllopet så borde jag väl kunna fixa motivation till att bli nyttig igen?!
Det skulle man ju kunna tro.. men i skrivande stund sitter jag och sörplar kaffe och käkar biskvier. (Ja ni ser, tillåmed plural på biskvier. Riktigt illa!) Jag är ett hopplöst fall!
Har bokat sminkning nu iallafall - på tal om ingenting. Hade egentligen tänkt göra det själv, men what the heck! Det här görs ju bara en gång i livet! Och Frida Frisör har fått strikta instruktioner (nå ja) om hur jag vill ha håret. Väldigt simpelt, ingen glamorös baluppsättning inte! Det är inte jag!

Har även hittat en bild på en brudbukett som föll mej i smaken, ska bara informera floristen oxå :-)
Likaså tårtan. Vet på ett ungefär hur den ska se ut, men vad ska det vara för fyllning?! Förslag tas tacksamt emot! :-)

När vi inte bröllopsplanerar så njuter vi mest av de sista lediga mammadagarna här hemma.
Fredagen den 30 mars går till historien som Nellies första inskolningsdag! :love: 
Lilla gullungen har blivit stor! ♥
Vi leker med dockor, går till lekplatsen, leker med dockor, cyklar, leker med dockor, gräver i sandlådan, leker med dockor, fikar med vänner, leker med dockor osv ;) Å när Alex är hemma från dagis myser vi med honom - såklart! De två leker väldigt gärna ihop - dock mer busiga lekar än vad mamman klarar av. Jag är nog lite av en hönsmamma! Jag erkänner det med ;)
Men det ska verkligen - helt ärligt - bli såå kul att se Nellie börja på dagis! Hon kommer bli överlycklig! Hon älskar barn!
Att börja jobba hade jag väl dock klarat mej utan ;) Nädå, det ska faktiskt bli rätt skoj det med!
Två års mammaledighet is good enough! Det är få förunnat att få vara hemma så länge, så jag är bara tacksam!
Och får jag dessutom min "vilja" igenom med de nya arbetstiderna, så blir även jag överlycklig! :D
75% är redan klart att jag ska jobba & det känns jättebra! Jag vill inte jobba 100% längre, nu när jag har två små (och Mattias!) att ta hand om ;)
Men vi får se, chefen skulle tänka igenom mitt förslag :) 
 




I Nolhaga och tittar på kaniner.



Vårt utbygge. Nu är det "bara" altanbygge kvar. Och husmålning. Och takomläggning. Och alla andra rum invändigt i huset som skall få en makeover. Och och och..... ;)



Jag fick "hjälp" (stjälp) i köket igår :O



Nellie i sin nya, fina skaloverall :)



Ääälskar att "cykla"



Alex(andra) satte ett hårspänne i luggen, snörpte ihop munnen och sa: Ta kort, mamma. Jag leker tjej!




Dagens frukost; hönökaksmackor i små molekyler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0