Bridezilla = is a bitch on wedding!

Åh! Igår var bland dom bästa dagarna i mitt liv; min möhippa! Jag önskar att den aldrig skulle ha tagit slut! Helt tokrolig dag med det allra bästa folket!
Idag går jag bara runt och gråter av lycka! (Mattias undrar nog vad som hände igår egentligen, haha!) ;)
Kan verkligen inte beskriva hur GLAD jag är över att alla Ni finns i mitt liv!! ♥ Ni är da shit!

Morgonen började med att jag först vaknade kl 8 (!), men givetvis somnade jag snabbt om ;) 
Kvart i tio (cirka) vaknade jag igen utav att det tjöt och tjatades utanför huset. Whaaaaat?!
Snabbt var jag på fötter med mina mikroskopiska (nyvakna) ögon och min heta rosalila morgonrock och möttes av 11 fantastiska tjejer i hallen. Wohooo!
Samtidigt som jag fick på mej mina linser, sattes det första vinglaset i min hand. Skååååål! ;)
(Ni vet väl att ni nu har infört en dålig vana, vin kl 10 på morronen ;) )
Tjejerna dukade fram en otrolig frukost; bestående av vin, bröd, smör, potatissallad och ett stort fat med rostbiff, skinka och olika frukter mm. Rosa bestick och rosa vinglas var pricken över i:et! Helt i min stil :D

Efter en snabbdusch sattes min fantastiska outfit på, en rosa "kroppsstrumpa" med blingbling på (otroligt smickrande för min kropp!). På bröstet stod det Fru Jellryd och på rumpan stod det Bridezilla?!?. En ljusgul tröja inunder, svarta, blanka leggings, clipsörhängen, en blinkande prinsesskrona i håret och blå och grön ögonskugga - and I was done! The perfect outfit!

Efter en lång mysfrukost med skratt, prat och vinpimpling parkerade hux flux en buss ute på gårdsplan. Det var dags för nya äventyr!
Vi körde mot Göteborg, med en avstickare in vid Lerum där vi hämtade upp den tjej nr.12 (eller ja, nr 13 om man räknar med mej själv), Emma. Sedan åkte vi vidare och stannade inte förrän vi var vid Landala torg.
Så långt in i Göteborg har jag aldrig varit ;)
Inne på SATS (?) hade tjejerna bokat en stripaerobic-lektion där vi fick lära oss en sexig (?) dans. Haha! Såå vansinnigt roligt!! Och sååå otippat!
Jag gjorde mitt allra bästa, men någon sexighet kunde jag inte syna. Speciellt inte när jag drog omkull stolen med mej på (!), där låg jag och sprattlade likt en skalbagge på golvet innan jag kom på fötter igen.
Men som sagt, gaaaalet roligt!

Väl ute på stan igen fick jag uppdraget att dansa för människor för att samla ihop pengar.
Sjukt nog gick min första dans åt en hemlös (?) gubbe som samlade pantburkar. (Trodde jag på allvar att han hade pengar liksom?)
Och otippat nog blev min "gatudans" en tolkning av Aquas Barbiegirl och inte den stripdansen jag lärt mej 5 minuter innan. Nejdå, tankarna gick direkt till den 15 år gamla Barbie-dansen jag lärt mej till kabarén i sjunde klass. Alkoholen lockar fram mycket skumt. 
Nåväl, den funkade ju den med. 200 riksdaler hade jag tjänat ihop när vi slutligen kom till Liseberg!

Utanför Liseberg joinade de 4 sista brudarna oss, och vi var nu fulltaliga 17 stycken!
Inne på Liseberg blev det 5 kamp - såååå roligt! Även om mitt lag inte vann - eller ens var i närheten av det! Dock hade vi skiiiitkul! Å det är ju huvudsaken! :)
På Liseberg tog vi även ett samlat gruppfoto på oss alla, som nu skall pryda mitt hem!
(Det var hit mina intjänade pengar gick!)
Vill Ni som var med ha ett ex, så kan jag skicka det till er mail om ni ger mej den! Mattias ska scanna in fotot i datorn.

Efter Liseberg gick vi till Manana - en spansk restaurang med ljuvlig mat! Massa god tapas och goda drinkar!
Hit kom också "vår" taxibuss senare på natten och tog oss hem till Alingsås (ända fram till ytterdörren) igen!



TACK SÅÅÅ OTROLIGT MYCKET FÖR DEN BÄSTA MÖHIPPAN!
Jag kan verkligen inte beskriva hur fantastiskt bra dagen var och hur roligt jag hade! Som sagt, idag går jag bara omkring och gråter av lycka! Ni är BÄST! ♥
Otrolig bra planering utav dagen! Jag är såå imponerad av er alla!
Tänk att ni gjorde allt det här för mej?!! Jag är rörd! :love:




                   


                   


Kommentarer
Postat av: Camilla E

Åh du är så fin på alla sätt och vis!

Fantastisk brud, makalösa tjejer. Självklart blev det toppen :-)

Tack för att du är du <3



[email protected] önskar hemskt gärna en kopia på the photo!



Lots.of love!

2012-05-06 @ 13:46:12
Postat av: Jennifer

Verkar som en mycket lyckad möhippa MEN VAR ÄR BILDERNA???!!! :)

2012-05-06 @ 14:19:18
URL: http://www.firejennifer.com
Postat av: Camilla

Låter helt suveränt Emma, vad skoj!!

2012-05-06 @ 14:25:44
URL: http://millans.blogg.se/
Postat av: Malin

Du förtjänar det bästa, älskade syster!



Du får gärna skicka kort till mig :)



[email protected]

2012-05-06 @ 14:46:20
Postat av: Ellinor

Tack vännen för att du är den du är!

Blev en underbar toppen dag - så glad att du är nöjd!



Får gärna maila mig med:

[email protected]



KRAM

2012-05-06 @ 15:13:49
Postat av: Anonym

Jag vill oxå ha bild! :)

[email protected]



Å de va verkligen en toppendag! :)

2012-05-06 @ 15:18:59
Postat av: Hanna

2012-05-06 @ 16:00:04
Postat av: Hanna

Åh, du underbara brud!

Jag är så fantastiskt lycklig över att du är nöjd å glad över din dag :) så otroligt roligt!

Jag vill gärna ha bilden [email protected]



Puss å kram <3

2012-05-06 @ 16:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0